Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 26 Mei 2012

RAKYAT SEMUA SEDANG MENUNGGU FATWA




TEKA APA SEBAB ANAK MUDA INI DITANGKAP?





KENAPA POLIS SERBU PEKERJA ASING WAKTU GAJI ?
- mkini

Sekumpulan pekerja Burma menyatakan perasaan tidak puas hati dengan serbuan polis dan imigresen ke setinggan mereka di Kajang yang menyaksikan 31 telefon bimbit dan wang tunai RM11,000 dirampas.

Di samping itu, 14 orang turut ditahan.

Menurut pekerja, lebih 40 anggota polis dan 15 pegawai imigresen tiba dalam dua trak dan kereta peronda di rumah mereka di Kampung Baru Balakong pada awal pagi Sabtu.

Serbuan pada jam 1 pagi itu berlaku sejurus selepas hari gaji untuk hampir 200 pekerja Burma di kilang berdekatan.

"Saya percaya mereka memerhati dan tahu bahawa ia hari gaji kepada pekerja," kata Father George Harrison yang mewakili pekerja asing itu.

Pembantu jemaah paderi itu memberitahu Malaysiakini bahwa kesemua rakyat Burma itu mempunyai permit kerja yang sah dan dokumennya tersimpan dengan baik.


KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit... AKH KAH KAH.. KAH KAH KAH...kah kah kah..

kah kah kah.... 100% INI POLIS MALAYSIA BUKAN POLIS LONDON... kah kah kah..

kah kah kah... 100% INI POLIS MELAYU TAK MAKAN BABI.... kah kah kah..

kah kah kah... 100% INI POLIS ISLAM DAH BERSUNAT..... kah kah kah..

woit... MANA MAJLIS FATWA NEGARA....kah kah kah..

kah kah kah...BILA NAK BUAT FATWA....BUATLAAA.... kah kah kah...

kah kah kah.... INI GHANIMAH... HARTA RAMPASAN PERANG...kah kah kah...

kah kah kah.... TAK KAN TAK BOLEH AMBIL DUIT ITU.... kah kah kah

IKLANPOLIS WANTED AKHBAR CHINA











ARKIB UTUSAN MERLOYA: 11/08/2011

MALAYSIA LEBIH BERHEMAH


KUALA LUMPUR 10 Ogos - Ahli akademik dan pertubuhan bukan kerajaan (NGO) menganggap polis negara ini lebih berhemah dan sistematik dalam menyelesaikan sesuatu masalah termasuk isu keganasan berbanding apa yang berlaku di London ketika ini.

Setiausaha Majlis Profesor Negara, Prof. Dr. Raduan Che Rose berkata, biarpun negara tersebut lebih maju dan mempunyai pasukan polis antara terbaik di dunia namun, mereka masih gagal menghalang rusuhan sehingga menyebabkan kecederaan dan kecurian.

"Pendekatan yang dilakukan oleh pihak polis di sana dan polis di negara ini ternyata berbeza. Di sana punca utama menyebabkan mereka bertindak ganas ialah selepas seorang remaja kulit hitam ditembak mati oleh polis.

"Berbanding di negara ini, polis lebih banyak menggunakan pendekatan pencegahan malah, lebih sistematik dalam mengatasi masalah agar tidak merebak menjadi lebih serius," katanya ketika dihubungi di sini hari ini.

Beliau yang juga Timbalan Naib Canselor (Akademik dan Antarabangsa) Universiti Pertahanan Nasional Malaysia berkata demikian ketika diminta mengulas kejadian rusuhan di London yang gagal dikekang malah mula merebak ke seluruh Britain.

Dalam pada itu, Ketua Pemuda Kongres India Muslim Malaysia (Kimma), Amir Hamzah Abdul Rajak berkata, polis di negara ini dilihat lebih bijak mengawal situasi dan emosi baik di kalangan anggotanya mahu pun perusuh.

"Mereka dilihat lebih berperikemanusiaan serta bijak menangani masalah seperti yang sedang berlaku di London," katanya.

Sementara itu, Ketua Pengarah Institut Kefahaman Islam Malaysia (IKIM), Datuk Nik Mustapha Nik Hassan pula menganggap kejadian rusuhan yang berterusan bukan disebabkan oleh kegagalan polis mengekang masalah sebaliknya tiada kesedaran di kalangan rakyat negara itu.

"Bagi saya ini bukan masalah polis sebaliknya rakyat di negara itu sendiri. Kita tidak tinggal di sana jadi kita tidak tahu apa yang berlaku.

"Sepatutnya mereka lebih menumpukan kepada cara menyelesaikan masalah ekonomi dan pengangguran.

"Keadaan akan menjadi lebih teruk sekiranya masalah rusuhan yang terjadi di sana dibiarkan berterusan," katanya.


sila layari radio bangsar utama untuk musik punk:






7 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Salam Tuan Blog, Mohon Sebarkan. Tq

http://www.youtube.com/watch?v=WbOL6BNzxY4&fb_source=message

ULAMAK = ULAR DALAM SEMAK berkata...

Rakyat Malaysia sedang menunggu Fuckwa mengenai hubungan seks dengan mayat seperti fatwa yang dikeluarkan oleh para ulama Mesir yang menghalalkan suami melakukan hubungan seks dengan mayat siisteri yang mati dengan syarat hubungan seks itu dilakukan tidak lebih daripada 6 jam setelah siisteri menghembus nafas yang terakhir.

Bolehkah umat Islam Malaysia membuat hubungan seks dengan mayat?

Bila nak keluar fatwa? Mayat - boleh fuck atau tak boleh fuck?


Apa dah jadi tengan para ulama Mesir dan Malaysia? Yang mereka selalu fikir hanyalah SEKS SEKS SEKS!

Kepala otak mereka ini terlalu kotor sehinggakan dengan mayat pun mereka nak lakukan hubungan seks.

Mengapa? Apa dah jadi?

Tanpa Nama berkata...

"Saya percaya mereka memerhati dan tahu bahawa ia hari gaji kepada pekerja," kata Father George Harrison yang mewakili pekerja asing itu.
Father tu lagi cepat mengeluarkan Fartwa,
...memang itulah tujuan siPemyamun Berlesen lebih gemarkan yang haram dari yang halal! Kan itu pendapatan kedua mereka

Non-Governmental Individual berkata...

haram jadah punya polis...

Tanpa Nama berkata...

Cilakak la lu tt, apala lu suka sangat dgn setia usaha majlis kangkong negaro tu! Tiap kali keluar wa seminggu tak boleh makan. Itu kangkung raduan Che rose lu tau sudah jadi canselor univeristi budu/kelantan malaysia... Kehkehkeh, sekali lagi lu kasi keluar itu nama kangkong, wa janji wa kasi sumpit lu punya but! Kehkehkeh...

zeff berkata...

org2 diatas ni tggal dlm gua ke? atau takde acct fb? atau tak tau youtube? atau cakap masa stim paipon? meh aku kasi air limau.

Tanpa Nama berkata...

TT lu jgn gelabah. Polis tu sahabat kita. Biar polis paw kaum pendatang, nanti pendatang yg dapat IC akan undi PR. Lu ingat kata2 lu, musuh kepada musuh kita adalah sahabat kita!

kah kah kah