Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 8 Jun 2012

BERITA BAIK UNTUK ORANG RAMAI - 500 RINGGIT LAGI DATANG





TUNGGU SAMPAI BANYAK INI




500 RINGGIT KEDUA DI KAJI - meloya

Cadangan untuk meneruskan Bantuan Rakyat satu Malaysia bagi pusingan kedua telah dibincangkan dalam mesyuarat Kabinet yang dipengerusikan oleh Najib Razak semalam.

Muhyiddin Yassin berkata, bantuan itu boleh dilaksanakan sekiranya kerajaan memperoleh peningkatan sumber pendapatan termasuk penambahan jumlah kutipan cukai oleh Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDN).

“Semalam kita bincang dalam Kabinet. Kalau agak ada duit lebih kita buat sekali lagilah (BR1M). Tidak tahulah, itu pandangan saya tetapi Najib senyum sahaja.

“Beliau kata apa susah, cari sumber, kita sudah ada sumber tetapi kadang-kadang pendapatan tidak dikutip dan bila Perdana Menteri arahkan LHDN tingkatkan kutipan, tahun lalu dapat tambah hasil RM26 bilion dan tahun ini diarahkan tingkatkan kepada RM30 bilion," katanya.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit...KAH KAH KAH..KAH KAH KAH...kah kah kah..

kah kah kah...500 RINGGIT YANG PERTAMA TELAH GAGAL BELI UNDI.... kah kah kah....

kah kah kah...PROJEK 200 RINGGIT BELI BUKU JUGA GAGAL... kah kah kah..

woit...INI LAH BAIKNYA KERAJAAN LEMAH..... kah kah kah..

kah kah kah...BILA KERAJAAN LEMAH RAKYAT UNTUNG.... kah kah kah...

kah jkah kah....LAGI LAMBAT PILIHANRAYA LAGI BAIK..... kah kah kah...

NOTA:
inilah masa terbaik untuk rakyat menuntut hak
inilah masa terbaik untuk rakyat menunjukkan kuasa
hajar sekali lagi gerombolan
kah kah kah


sila layari sekarang:








4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Ambil, jangan tak ambil. Duit ini juga duit rakyat. Orang yang tak mahu ambil itu orang bodoh.

kalau boleh minta RM5000. Lebih banyak lebih bagus.

Tanpa Nama berkata...

duit 500 tak jalan
buku 200 tak makan
daftar 1,008,850 pengundi baru (2011) pun nampaknya masih tak cukup nak ngap!
semalam balaci Kera UMNgOk-BoNgok (spr) dok merayu kat 258,943 rakyat Sabah berumur 21 tahun ke atas yg belum mendaftar - maknanya belum cukup lagi la bilangan yg gerombolan perlukan utk menang selesa di sabah tu (jadi kemungkinan suatu projek sedang diatur supaya "200ribu rakyat sabah yg prihatin telah menyahut seruan spr dan baru saja mendaftar sebagai pengundi")

kena paham corak pemikiran tikus politik UMNgOk ni, cara depa simpul bahasa nak cover kelentong depa!

-average joe-
klakka-la.blogspot: MARI BELAJAR DAN MEMAHAMI: Simpulan Bahasa (LET'S LEARN AND UNDERSTAND: Malay Idioms)

Non-Governmental Individual berkata...

hajar lagi! protes lagi! demo lagi! supaya dia beri RM500 kali ketiga! hahahahaha!

Tanpa Nama berkata...

huh tambah lagi rm500? rm 100 pon dok ualng tayang kat tv merayu2 rakyat berterima kasih..

Seksa la orang pendapatan besar dari 3k ni.. lhdn kejar kutip cukai..

pak2 menteri..tauke2 minyak.. judi etc.. tu bayar cukai tak? kalau kutip cukai2 depa lebih dari rm500 kerajaan leh bagi tuh.. apalagi kalau leh pakai cincin berjuta takan cukai seposen dua je..