Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 8 Jun 2012

TURUN KE JALAN RAYA SEBAGAI KERJA POLITIK



KOMENTAR TUKAR TIUB


semua rakyat malaysia wajib menyokong demo ini
semua rakyat malaysia akan turun bersama
semua rakyat melaysia sedang menunggu


sila nyatakan tarikh
sila nyatakan masa
sila nyatakan tempat


jangan hari jumaat
jangan menumpang jemaaah sembahyang jumaat

jangan dalam stadium
ini diliahat lekeh

mula menyusun dari sekarang
mula berkempen dari sekarang

turun ke jalan raya
turun berdemo
adalah kerja politik yang tepat


NOTA:
anak muda
pelajar dan mahasiswa
sedang gian menunggu hendak berdemo





ANAK RANCANG HIMPUNAN BESAR BANTAH PENENARAIAN FGVH
- mkini

Persatuan Anak Peneroka Felda Kebangsaan (ANAK) merancang untuk menghimpunkan 20,000 orang di Kuala Lumpur untuk membantah penyenaraian Felda Global Ventures Holdings (FGVH) ke Bursa Malaysia.

Pengerusi ANAK Mazlan Aliman berkata persatuan itu tiada pilihan selain menjalankan kempen radikal seperti itu memandangkan pengapungan FGVH yang bakal dimuktamadkan pada 28 Jun itu diteruskan tanpa mendengar pandangan mereka.

Surat dan memorandum yang dihantar kepada Najib Razak, menteri bertanggungjawab ke atas Felda Ahmad Maslan dan juga pengerusi lembaga tersebut Tan Sri Isa Samad sebelum ini juga tidak dilayan.

"Sebelum ini kita ikut saluran undang-undang tapi mereka ini angkuh, tidak mahu dengar pandangan kami," katanya lagi dalam satu sidang media hari ini.

Katanya lagi, tarikh dan lokasi perhimpunan, dijangka disertai sehingga 50 NGO itu akan diumumkan pada minggu depan.

Sehubungan itu juga, ANAK juga akan menyerahkan satu notis kepada Najib berhubung satu ucapan perdana menteri itu yang "bersangka jahat, jijik dan memalukan" peneroka, kata Mazlan.

Katanya ucapan Najib yang menyifatkan segolongan peneroka sebagai "haram zadah" itu tidak boleh dimaafkan.


layari untuk mendengar punk rock:






4 ulasan:

jebat laut berkata...

YESSSS...KL ada demo lagi. Nyatakan tarikh & tempat.. Seawal minit pertama selepas subuh aku sampai SECARA PERCUMA.
Pak menteri, jangan gua kaedah 'centimetre exposition mechanism photography'. Ia hanya berguna utk ukur cipap.

Tanpa Nama berkata...

jom support peneroka.

lepas tu kita kempen 'occupy SPR'.

Tanpa Nama berkata...

Dah la ambik segala jenis tanah peneroka yang telah diusahakan zaman berzaman pi gadai
Dah la bagi pegangan saham ciput..sah..sah.. peneroka takda hak bersuara ngan saham yang terlalu sedikit..
Dah la peneroka kena pinjam nak beli saham

Pastu dengan senang hati mak bapak dia maki plak peneroka kata "anak haram" sebab tak suka penyenaraian..

Kalau peneroka tak nampak lai tak tau la nak habaq no..

JAKA berkata...

umno nk senarai felda ke bursa saham.

tapi kenapa paksa peneroka? yg tk setuju di maki haram jadah.

najib ni PM ke atau gangster perkasa?

apakah janji yg telah najib taubr kat pelabur luar negara sampai marah begitu sekali?

perjanjian apa najib buat kat london mengenai felda?

mesti ada yg tk kena ni sampai anak kelaurga di rumah di maki begitu sekali kerana tk nak sain perjanjian penyenaraian.

jenis bapak yg kaki mabuk dan kaki pelacur, bila balik rumah minta duit kt ahli keluarga. bila keluarga tk bagi, dia maki haram jadah.

lepas ni dia akan jula bini. rupanya dh janji mcm kat penyagak luar negara.

SIAPA YG HARAM JADAH SEKARANG?
SIAPA YANG MCM ALONG SEKARANG?

peneroka yg tidak buat2 apa jenayah ke atau najib yang memandai2 paksa peneroka?