Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 29 Jun 2012

KE JALAN RAYA SEBELUM KE PILIHAN RAYA

KOMENTAR TUKAR TIUB

saheh demonstrasi adalah pekara betul
saheh demonstrasi membawa kejayaan
saheh demonstrasi memberi manafaat

buktinya:

madey tak suka rakyat berdemo
apa yang madey tak suka itu adalah baik
apa yang madey suka itu adalah tak baik

madey suka hantar memo
hantar memo kerja bodoh

madey suka bincang meja bulat
bincang meja bulat kerja bodoh

madey suka buat laporan polis
buat laporan polis kerja bodoh

madey suka rakyat mengundi
ini lagi kerja bodoh
kerana bila mengundi madey akan menipu!


INI KERJA POLITIK TERBAIK




SEKAT TINDAKAN MINORITI
- meloya

KUALA LUMPUR 28 Jun - Malaysia akan menjadi sebuah negara yang gagal jika kumpulan majoriti terus berdiam diri dan membiarkan kumpulan minoriti berkuasa secara berdemonstrasi di jalanan.

Bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad berkata, idea berkonsepkan 'kerajaan rakyat' seperti yang ingin diperkenalkan pembangkang itu juga tidak relevan di negara ini.

Tambah beliau, kerajaan yang dibentuk menerusi revolusi rakyat itu bakal menghadapi kesukaran mentadbir negara kerana terlalu banyak suara untuk membuat keputusan.

"Atas kerana itu kita perlukan proses pilihan raya. Meskipun ia tidak memuaskan hati semua pihak, tetapi ia lebih harmoni, terancang dan menjaga kebajikan rakyat," katanya.

Menurut Dr. Mahathir, suara kumpulan minoriti akhir-akhir ini seolah-olah menjadi isu besar kerana dipopularkan media-media alternatif yang kadang-kala tidak mendapat fakta sebenar namun tetap disebar luas kepada orang ramai.

HANYA DEMO YANG BOLEH MENGUBAH




KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

woit...MADEY SUKA PILIHAN RAYA.... kah kah kah

kah kah kah...KERANA PILIHAN RAYA KITA BOLEH DITIPU.... kah kah kah..

kah kah kah... ADA UNDI HANTU.... kah kah kah..

kah kah kah...ADA UNDI BANGLA.... kah kah kah...

kah kah kah...ADA UNDI MAT INDON.... kah kah kah...

kah kah kah... DI SABAH ADA UNDI MAT PILIPINA.... kah kah kah...

woit... SAMPAI KIAMAT TAK KAN MENANG PILIHAN RAYA.... kah kah kah...








NOTA:
kalau pilihan raya boleh mengubah apa apa
pasti pilihan raya sudah lama di haramkan

6 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

ikut madey ngan UMNO, 100 kali kiamat pun, kita akan terus buat kerja2 bodoh hantar memo, hantar surat apa lanchow itu ini, buat laporan polis apa pukimak lagi.. bersidang sampai mampos pun tak akan membuahkan hasil untuk orang yang sudah mabuk kuasa..

wakil rakyat, walaupun bagus macam nabi sekalipun, walaupun dicium jibril siang dan malam sekalipun..tak boleh lebih 2 penggal..jangan bagi duit pencen... melainkan rakyat juga ada pencen, baru wakil rakyat pukimak ka, islam ka, apa lanchow ka.. baru ada pencen.. jika rakyat sudah dapat, baru dia dapat!!!!

jasa? jasa pukimak apa? pergi mampos la dengan budi pemimpin!!! pemimpin bukannya menabur budi.. itu kerja dia sewaktu jadi pemimpin.. bukan duit mak bapak dia atau duit poket dia nak tabur2 budi kat orang ramai..

kalau dia bagus amal ibadat dia pun, itu dia dengan kubur dia la.. soal dia dengan tuhan dia.. amal ibadat hebat, rakyat hidup susah, apa kelas brader...

ANTI PENCEN.. pekerja gomen layak dapat pencen jika rakyat yang bayar cukai pun sama dapat balik duit apa2 pukimak yang kerajaan kene pulangkan balik.. membela mangkuk hayun ini dengan duit pencen = bela biawak hidup yang mengharapkan jasa2 pukimaknya dihargai!! no way mannnn...

raja? gua tak mau cakap la.. nabi saw pun makan duit pencen ka? bersara memimpin selepas umur 60? lanchow la..

ANTI MAKAN FREE...

Tanpa Nama berkata...

ikut madey ngan UMNO, 100 kali kiamat pun, kita akan terus buat kerja2 bodoh hantar memo, hantar surat apa lanchow itu ini, buat laporan polis apa pukimak lagi.. bersidang sampai mampos pun tak akan membuahkan hasil untuk orang yang sudah mabuk kuasa..

wakil rakyat, walaupun bagus macam nabi sekalipun, walaupun dicium jibril siang dan malam sekalipun..tak boleh lebih 2 penggal..jangan bagi duit pencen... melainkan rakyat juga ada pencen, baru wakil rakyat pukimak ka, islam ka, apa lanchow ka.. baru ada pencen.. jika rakyat sudah dapat, baru dia dapat!!!!

jasa? jasa pukimak apa? pergi mampos la dengan budi pemimpin!!! pemimpin bukannya menabur budi.. itu kerja dia sewaktu jadi pemimpin.. bukan duit mak bapak dia atau duit poket dia nak tabur2 budi kat orang ramai..

kalau dia bagus amal ibadat dia pun, itu dia dengan kubur dia la.. soal dia dengan tuhan dia.. amal ibadat hebat, rakyat hidup susah, apa kelas brader...

ANTI PENCEN.. pekerja gomen layak dapat pencen jika rakyat yang bayar cukai pun sama dapat balik duit apa2 pukimak yang kerajaan kene pulangkan balik.. membela mangkuk hayun ini dengan duit pencen = bela biawak hidup yang mengharapkan jasa2 pukimaknya dihargai!! no way mannnn...

raja? gua tak mau cakap la.. nabi saw pun makan duit pencen ka? bersara memimpin selepas umur 60? lanchow la..

ANTI MAKAN FREE...

Tanpa Nama berkata...

rakyat patut mintak sama duit pencen.. = baru adil..

ini pemimpin saja asyik makan free sampai yang mengajar agama pun sama2 perut boyot.. apa pukimak ni???

Tanpa Nama berkata...

rakyat patut mintak sama duit pencen.. = baru adil..

ini pemimpin saja asyik makan free sampai yang mengajar agama pun sama2 perut boyot.. apa pukimak ni???

Tanpa Nama berkata...

Salam,

Untuk semua Menteri, bekas Menteri, bekas-bekas Perdana Menteri dan MP BN, ini adalah masa terbaik untuk kamu semua pindahkan wang dan aset kamu termasuk lembu, ayam dan itik ke luar negara.

Sekiranya perlu mohonlah status PR atau warganegara dari negara lain (dinasihatkan Perth, Australia sebab dekat dgn Malaysia ataupun Kazakhstan)

Lakukan sekarang!! Kalau kamu masih di Malaysia selepas PRU13, kamu akan dibicarakan sebab penyelewengan dalam pengurusan dan pentadbiran negara.

Jadikan Mubarak dan Zine El Abidine Ben Ali sebagai pengajaran. Jangan jadi bodoh!! Cepat pindahkan harta-harta kamu.

Pakailah otak, ikutlah cara Leila Ben Ali. Larilah sebelum kamu dipenjarakan.

Ini bukan amaran, ini adalah nasihat dari rakyat :)

Tanpa Nama berkata...

bagi aku pemberontakan bersenjata sahaja yang mampu buat perubahan, demostrasi ni kena buat hari-hari macam kat mesir dan tunisia baru ada kesan, setakat buat kejap-kejap effect dia lambat