Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 15 Jun 2012

MAT SABU PALING POPULAR DENGAN PENDENGAR RADIO BANSAR UTAMA




FAK WA PENGGANTI PAK SAMAD





KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


kah kah kah.... YANAMPOOON.... kah kah kah..

kah kah kah...MAJLIS FAKWA BUAT DEMO.... kah kah kah...

kah kah kah.... MESTI ADA FAKWA BARU.... kah kah kah..

kah kah kah...HARAMKAN AIR MINERAL DAN GARAM.... kah kah kah....


MAT SABU DI RADIO BANGSAR UTAMA






MAT SABU CABAR PENGERUSI MAJLIS FATWA KETUAI BERSIH
- mkini

Timbalan Presiden PAS Mohamad Sabu mencabar Pengerusi Majlis Fatwa Kebangsaan (MFK) Prof Emeritus Dr Abdul Shukor Husin untuk mengetuai perhimpunan BERSIH jika ia diadakan sekali lagi pada masa akan datang.

Katanya, ia tugas ulama untuk "menentang kemungkaran dan menegakkan kebenaran" seperti mana dilakukan "ayatullah" di Iran yang memimpin anak muda dalam revolusi Islam negara itu pada 1979 (bawah).

"Kenapa di Malaysia ini golongan agama khas yang duduk dalam kerajaan menjadi penonton dan pembela kepada golongan penyeleweng?

"Kalau (pengerusi bersama Datuk) Ambiga tak sesuai dan Datuk A Samad Said tak sesuai, barangkali rambutnya tak ikut sunah atau misai dia panjang ka, elok pengerusi Majlis Fatwa mempengerusi BERSIH," katanya.

Bercakap dalam temubual bersama saluran atas talian Radio Bangsar Utama (RABU) malam tadi, Mohamad mendakwa sekiranya Abd Shukor enggan berbuat demikian, "kita nampak dia menyokong (pihak yang) kotor".

Mohamad menjawab soalan kartunis Zunar berhubung kredibiliti keputusan MFK berhubung isu perhimpunan BERSIH berbanding fatwa ulama tersohor Dr Yusuf Al-Qaradhawi yang menyeru rakyat Mesir turun ke Dataran Tahrir.

Sebelum ini, Muzakarah Jawatankuasa Fatwa Kebangsaan bagi Hal Ehwal Agama Islam dilapor memutuskan haram untuk umat Islam menyertai perhimpunan atau demonstrasi yang bertujuan tidak baik, melanggar undang-undang serta mencetuskan huru-hara dan kekacauan dalam negara.

Abdul Shukor Husin dilapor berkata jawatankuasa memandang serius isu itu di mana sebahagian umat Islam bertindak sebagai perusuh jalanan dalam banyak perhimpunan atau demonstrasi termasuk seperti yang berlaku pada perhimpunan di ibu negara 28 April lepas.

Bagaimanapun Selasa lalu, Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Mashitah Ibrahim dilapor berkata Jawatankuasa Fatwa Kebangsaan tidak pernah mengeluarkan sebarang fatwa berhubung pengharaman demonstrasi BERSIH (atas).


SEMBRONG KLUANG MALAM ESOK



RABU MALAM INI - TEMU BUAL





8 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

kah...kah...kah...
si mufti pengotor......

Tanpa Nama berkata...

kenapa tak de rakaman terdahulu semua interview di radio bangsar coz ada masa tak sempat nak dengar

Tanpa Nama berkata...

http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-18455068

roger garaudy meninggal

Tanpa Nama berkata...

BUANG MASA LAYAN ULAT TAEEIIIKKKK!!!!

ulama berkudisss kih kih kih

jika betul mau jadi ulama sedut lendir kotor baru tau apa kesannya.

sebelum buat fatwa dapat batu karang jika kencing berdiri ulama la dulu mesti kencing berdiri!! tak kan dlm public toilet nak pancut tika cangkong lak, giler ke???

be filthy then only you can talk about filth....ape benar la bersih minta fair election kororrrr sangat hingga jatuh haram mcm mkn babi.??

sori tt, nak pinjam label lu: sekor lagi barua dari departmen saudagar ugama.

ulama simbol-phallic-menjela-jela nak cakap pasal halal-haram tentang perjuangan menegakkan keadilan umah dan mensyumulkan Islam???? tu kat genting tu halal ke? sedar la kepala ketapi lu sudah busuk sampai ke ekor sejak Lord Reid kencing syariah setengah abad dulu hingga kedudukannya jadi sekunderrrrrr!!

Tanpa Nama berkata...

Ayatollah(?) Shukor Husin mengetuai perhimpunan BERSIH??

hehehe nak ke mamat tu? kang tak pasal2 semua pangkat gelaran ditarik balik. dah nak pencen tu, nanti tak dapat sambung kontrek.. mana dia nak

fucktuularmak berkata...

apabila ULARMAK aka prof kangkong bercakap, kita panggil berfuckwa

sikit2 fuckwa
sikit2 fuckwa

pergi lanchow laaaa

benda haran jadah belambak2 yang cibai amno buat dan wajib kena berfuckwa, ularmak aka prof kangkong buat2 bodo..

lembu 250 juta - tiada fuckwa
bom antuya - tiada fuckwa
amik duit scorpane - tiada fuckwa
kpop - haram tiada fuckwa

pergi Lanchowww laaaaa

kalbun UMNO berkata...

tt,
Penyakit ulamak yahudi yang disindir Allah dalam al-qur'an sebagai ANJING, bukan sahaja kisah zaman dahulu, bahkan perangai keANJINGan tersebut berterusan sepanjang zaman.
Kemarin Yusof Qadrawi berkhutbah menolak dan mengharamkan pendapat mufti mesir yang menyeru rakyat mesir menyokong bekas PM Mubarak dalam pilihanraya mesir. Kerana perbuatan tersebut adalah sebahagian dari cara meneruskan kezaliman Mubarak dan menentang revolusi rakyat.
Sikap membisu sheikh Azhar dalam mempertahankan semanagt rakyat juga dipertikaikan oleh pelbagai ulamak azhar.
Kenapa ini terjadi, satu jawapan tepat, mereka telah dibeli dengan wang dan pangkat.
Selamat tinggal ulamak yang dibeli dan dipangkatkan di Malaysia.

Tanpa Nama berkata...

shukor husin fuckwa lanchow...ulama jahattt serigala berjubah ulamak. pergi kumpul besi buruk lebih mulia dari kerja ulamak jahattttt. panas perut mak dia ngandong org jahatttt. PKFZ takde fuckwa ke mat hj lanchow????