Rabu, 20 Jun 2012

MARI KITA MENGINGATI APA YANG TELAH BERLAKU DI PAPAN PERAK




MANGSA SANTAU MENINGGAL DUNIA





PENCERAHAN DARI PEMBACA
Sisa Kilang ARE (di bukit merah, papan, ipoh, perak) sampei sekarang tak selesei lagi, duit dah habih beratus juta, akibat dari kilang tu pulak, dah mengazabkan penduduk persekitaran 'bukit merah, papan, ipoh, perak'. Kilang ARE tu, sejak 1980an, arahan tutup 1990an. 10 tahun penduduk persekitaran azab, baru tutup. Tapi kesan sisa hingga hari ini belum selesei. Oleh itu dicadangkan pulak, supaya orang gebeng, kuantan, pahang, merasai ape yang dirasai oleh 'penduduk bukit merah, ipoh tu'. Ini berdasarkan, perkataan 'rendah kesannye'.

MANGSA SANTAU RADIO AKTIF

Bila bekas tapak sisa radioaktif, di perak tu dah jadi 'taman rekreasi sisa radioaktif bukit merah, ipoh', kemudiannye, gebeng pun dah berjaya dijadikan 'taman rekreasi sisa radioaktif gebeng'.

Kita import banyak banyak kilang yang sama untuk memproses 'logam nadir bumi'. Kita ujudkan setiap 'DUN' satu kilang. Kemudian dari itu, kita jadikan 'taman rekreasi sisa radioaktif 'nama DUN masing masing'' ... best juga, semua penduduk dapat kerja, dan semua penduduk dapat menikmati 'sisa radioaktif' yang telah di peroses. Uh Uh Uh seronok seronok ... setiap DUN ada kilang memperoses dan dapat menikmati sisa dari kilang tersebut .... betapa gembiranye, MALAYSIA DAH MAJU DAN MASYHUR, dan terkenal SEANTERO DUNIA, sebagai 'TAMAN REKREASI SISA RADIOAKTIF' DISELURUH NEGARA ....best best ..
By Anonymous on SIAPA MALAON INI? on 6/20/12

MANGSA SANTAU RADIO AKTIF













MARI BERDEMO TENTANG SANTAU RADIO AKTIF
mari kita tunjukakn kemarahan
mari kita sersetiakawan
mari ini laungkan bantahan
mari kita semua bangun melawan!




mari kita tunjukakn kemarahan
mari kita sersetiakawan
mari ini laungkan bantahan
mari kita semua bangun melawan!

Tiada ulasan: