Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 26 Jun 2012

PELIK TETAPAI BENAR - KENYATAAN YANG PALING MENGEGEERUNKAN




KOMENTAR TUKAR TIUB


malaon ini bersilat lidah lagi
apakah malaon ini ada kepentingan
dalam syarikat ini

kenyataaan akhir ini lebih mengerunkan

cuba baca sekali lagi
baca sekali lagi
baca lagi

jumpa?


"Saya cuma kata bahawa, sebagai seorang saintis nuklear, saya mendapati kadar radiasinya rendah," kata ahli Parlimen PAS itu yang merujuk kepada kenyataannya di Dewan Rakyat minggu lalu.

SOALAN UNTUK KURUN INI

bagaiaman dia tahu radiasinya rendah
bagaimana malaon ini tahu
kerana kilang lynas belum beroperasi

apakah malaon ini dapat melihat
apa yang tidak dapat kita lihat?

ini persoalannya untuk kurun ini!



JANGAN PUTAR BELIT






MP PAS : SAYA TAK TAK LOJI LYANAS SELAMAT - mkini

Ahli Parlimen Hulu Langat Che Rosli Che Mat berkata beliau bosan dengan tindakan penyokong operasi loji nadir bumi Lynas yang menggunakan imejnya untuk kempen berkenaan termasuk dalam kartun, lencana dan kemeja-T.

Katanya, kenyataannya berhubung operasi Lynas itu telah disalah tafsir.

"Saya cuma kata bahawa, sebagai seorang saintis nuklear, saya mendapati kadar radiasinya rendah," kata ahli Parlimen PAS itu yang merujuk kepada kenyataannya di Dewan Rakyat minggu lalu.



Katanya, beliau tidak pernah mengatakan bahawa loji tersebut selamat kerana terdapat perkara lain yang perlu diambil kira, termasuk proses kimia.

Tambahnya, golongan yang menggunakan imejnya dalam bahan kempen pro-Lynas tidak mendapat kebenarannya untuk berbuat demikian.

"Jika mereka teruskan, saya mungkin saman," katanya.




15 ulasan:

underBear berkata...

kenapa "saya mungkin saman"?
adakah maksudnya kalau depa bayaq untuk guna muka dia dalam kempen pro-lynas perkara ini takkan diperbesar.
kenapa tak cakap "saya akan saman".

Tanpa Nama berkata...

berpusing2 lidah.. :)

yea betul macamana saintis ni boleh tahu kadar radiasi rendah?

Kalau rendah kenapa dia tak buka dekat Australia saja? Bukan kah Australia punya kawasan yang cukup luas dan punya gurun yang tak didiami boleh bina loji ni jauh dari penempatan..

Kenapa perlu buka di Malaysia? bawa masuk ke Malaysia? Cukup pelik..

Tanpa Nama berkata...

Dia ni bedasarkan fakta dalam kertas yang Lynas bentangkan ke atau dia dah pi ke masa depan masa loji lynas beroperasi?

Mungkin saman kalau tak bayar royalti hehehe.. :D Kalau umno bayar berjuta akan dibenarkan kah kah kah..

inipon hanya hanya untuk kata kadar radiasi rendah bukan menshakan loji selamat kah kah kah..

Tanpa Nama berkata...

Haha macam2 ayat digunakan untuk mengolah persetujuan memula kata bukan loji makmal la kilang la pemprosesas ajer la.. padahal merujuk kamus dewan kilang penapis makmal ka boleh dirujuk sebagai loji http://prpm.dbp.gov.my/Search.aspx?k=loji

Keluar pula saintis ni kata kadar radiasi rendah.. dia merujuk kepada kadar radiasi bukan kata kilang tu selamat ke tak.. Pulak dah..

Tanpa Nama berkata...

makin dekat pilihan raya, makin banyak lidah manusia yang terbelit

kita pun naik heran

kalu dah tau ameno ni kaki putar belit, lain kali tak payah ler keluarkan kenyataan bagi bola tanggung.

sekarang kan dah susah nak betulkan keadaan sebab jalan cerita dah berbelit-belit

Tanpa Nama berkata...

lidah biawak......
fulus mulus...
kah...kah...kah....
tengok je keadaan bayi tu....
awat dok kelentong.....
tungging terbalik 5 kali sehari...
candu ditabur oleh pakar....
pakar cibai....
kah...kah...kah...

ajibodo berkata...

hahahahahaha malaon2 yg tak tau pasal exposure monitoring cuba nak tunjuk pandai. suda la korang oiii, kalu tak tau kepala ekor pasal benda2 teknikal ni baik truskan baca sajak dan buat pilem. bab saintific ni bg org yg belajar sains je komen

GENERATE INCOME HALAL berkata...

BUDAKBOY

macam mana nak sukat/nak tau kadar radiasi sedangkan loji belum beroperasi. Sama macam nak tau kadar radiasi RADAR.

bagi radar tu berpusing (serviceable), baru le boleh sukat/tau kadar radiasi setakat mana.

Biar le tok peti je "makan biskut chipsmore" dekat2 PRU13 ni..

abu hasan bin husin berkata...

hmm..kita kata tinggi tahu mana?

sheikhalfarisi berkata...

salam, saintis nuclear ni ckp 'kadar radiasi rendah' tp 'belum tentu selamat' kerana ada perkara2 lain yg perlu d ambil kira. memanglah kilang tu belum buat lg tp dia ada kajian dia sendiri.

yg pembuat sajak dan pembuat ntah apa2 filem ni kata radiasi tinggi dia dpt dr mana pulak..? dia biasa telan radiasi tu ke...hmm dah dkt p'raya ada agenda menjatuhkan sesama sendiri utk naikkan psm kot..

Tanpa Nama berkata...

woit abu hasan husin,

jgn jadi bodoh,bengong,bahalul...
hanya satu soalan...
kalau selamat kenapa tak dbina di Australia?

Tanpa Nama berkata...

Anak Johor Moden,
Sebenarnya banyak maklumat mengenai loji ini banyak tersiar dalam akhbar Cina , orang Melayu tidak tahu baca akhbar Cina termasuklah masalah loji di Bukit Merah, Perak yang digelapkan oleh akhbar Melayu dan masalah kilang nadir bumi di China , semua pembaca yang sedar dapatkan maklumat lengkap melalui akhbar Cina.

Tanpa Nama berkata...

bodo la korang semua ni tmasuk TT.. dia ckap based on estimated risk calculation lah.. semua pn wat camtu, saintius australia ka usa ka japan ka.. pasal tu dia ckap radiasi rendah tp tak semestinya plant tu selamat.. apsal blog TT skang mkin lama mkin membosankan? dah tak rock dah..

Tanpa Nama berkata...

cakap je memang tak selamat....
orang kampong boleh faham...
tak payah radiasi tinggi rendah....
blog sempoi.........

Tanpa Nama berkata...

RENDAH ATAU TINGGI CUBA LETAK LUBANG HIDUNG KAT CEROBONG DAN SEDUT. GERENTI MANAI!!!!
BENDA YG TAK NAMPAK TAK PAYAH NAK BERSILAT-SILAT LA. BUAT MALU PAS JE. SAINTIS MELAYU MAIN TAIK LEMBU GI BAIK. TAK CUKUP GANJARAN, CAKAP. JIKA NAK BODEK DUK BAWAH KETIAK BIG M...