Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 5 Jun 2012

SURAT PENCERAHAN - SIAPA MINAH CUN INI?



INI DIA MINAH CUN ITU




PENCERAHAN DARI PEMBACA

kalau kamu mahu melihat agama maka bacalah kitabNya.. lihat ilmuNya.. tetapi berhati2 bila melihat agama dari penagutnya(manusia) kerana manusia ada sahaja kelemahannya.. beribu nabi dan rasul ditus untuk mengigatkan manusia.. kerana fitrah manusia yang alpa dan lalai juga menyelewengkan agama.. sehinga nabi terakhir Nabi Muhammad S.A.W.. membawa kitab Al-Quran dan Sunah.. Kalau yang ditonjolkan penganut yang mengaku Islam itu menyeleweng dari ajaran AlQuran dan sunah.. maka telah terang-terang lari dari Islam (cahaya) takda bezanya dengan pelbagai penganut agama lain sebelumnya.. Maka kembalilah semula kepada Al-Quran dan sunah.. Wallahualam..
By Anonymous on SIAPA DIA MINAH CUN INI? on 6/5/12

Hai tanpa nama 2:51, kalu mu tadok, boleh ke mu kate Ada Allah Kesah? Kalu mu tadok, bbunyi ke nama Allah dari dari mu? Peduli kan orang lain, lihat lah pade diri mu.
By Anonymous on SIAPA DIA MINAH CUN INI? on 6/5/12

apa beza Irsyad Manji ni dengan Ahli Fakwa Sunnah wal-Rasuah UMNO??? Sama saja.. semuanya pakai Firman Tuhan untuk kepentingan perspektif dan napsu masing-masing... bezanya satu ada endorsement TT.. dan satu lagi tidak.. hahahaha... berlaku adil laa weeeeiii... Kalau macam ni baik tak payah cakap pasal reformasi... baik tak payah cakap pencerahan.. semua duduk rumah pegang telor.. buat hal masing2.. lagi bagus..
By TukangSebok on SIAPA DIA MINAH CUN INI? on 6/4/12

tt..perlu lebih banyak membaca..he..jangan ikut logik akal je tt..sampai akhir dunia ni pun tak habis....semoga Allah memberi hidayah dan membuka hati tt..
By Anonymous on SIAPA DIA MINAH CUN INI? on 6/4/12

Bro isham saya tahu anda seorang agnostik tapi anda kena faham majoriti umat Islam di Malaysia bersifat moderat konservatif di mana bukan semua perkara boleh ditoleransikan. Perkara-perkara yang jelas bertentangan dengan Al-Quran dan Hadith memang akan ditolak oleh majoriti umat Islam dan Authority Islam.

Saya rasa anda sendiri pun tidak memahami Islam itu sendiri secara mendalam oleh itu saya nasihatkan anda jangan melibatkan diri dalam mempersoalkan agama Islam lebih baik anda tumpukan perhatian anda terhadap perkara lain selain dari Islam. Saya menghormati pendirian anda sebagai agnostik jadi anda kena menghormati pendirian kami umat Islam. Saya lihat anda suka secara indirect menimbulkan persoalan tentang Islam tapi tidak kepada agama ataupun ideologi lain selain Islam baik hentikan sebelum menjadi lebih buruk.
By the neutralist on SIAPA DIA MINAH CUN INI? on 6/4/12


tak cun pun...... pengetahuan baik dalam ilmu islam tapi memilih lesbian..... semuga hidayah Allah menyusur.....
By Anonymous on SIAPA DIA MINAH CUN INI? on 6/4/12

Salam, Umat Islam sekarang mundur kerana tak ikut Quran 100%. Itu sahaja Nabi terakhir sampaikan. Tidak lebih dari itu. Kalau lebih dari itu, maka timbullah fahaman karut marut, ritual tak pernah Quran sebutkan, fahaman ekstremis Taliban bom sana, bom sendiri. Quran tak pernah kata Allah untuk orang Islam sahaja. Quran bukan untuk orang Islam sahaja.

Quran boleh dibaca oleh sesiapa umat manusia hatta Krisitan, Buddha dll. Tak pernah Allah kata, si Ah kow tak boleh pegang Quran, si John tak boleh pegang Quran bahasa Arab. Ini yang buat ustaz sekarang semua bangang. Isu remeh temeh diperbesarkan. Isu rasuah di tutupkan.
By Anonymous on SIAPA DIA MINAH CUN INI? on 6/4/12

kominih...kominih...kah...kah kominih sekarang dah tak boleh cari makan...jadi buat cerita burit pula. wal asil balik asal...kah..kah...kah.kaaaaaaahak.
By Anonymous on SIAPA DIA MINAH CUN INI? on 6/4/12

1.sepatutnya pada umur senja macam hangpa ni dok dimasjid atau surau!!guna masa untuk beribadat!!ingat perbuatan masa muda dulu terutama dalam bab-bab beragama!! 2. tak payah tulis la perkara berkaitan islam kerana nampak benar jahilnya!!
By Anonymous on SIAPA DIA MINAH CUN INI? on 6/4/12

To the first poster, Hati2 menulis, kerana Islam itu sempurna. Tiada cacat cela, tiada dark side. Yg menyebabkan agama itu dicela ialah mereka yg mempergunakan utk kepentingan masing2. Saya belum membaca buku ini, jadi tidak dapat berikan komen. Cuma mungkin akan ada orang berikan komen dimana kejatuhan Baghdad ke tangan Mongol adalah disebabkan orang seperti Abu Nawas?
By Anonymous on SIAPA DIA MINAH CUN INI? on 6/4/12


heheheh...tt mmg poyo!!! aper kejadah lu sokong irshad manji tu... lebih baik lu fokus pada kerja2 sosialis lu... irshad manji ada kisah bersih ker??? lu tak caya hukum hakam, ada wa kisah??? berpijak pada bumi yg nyata lah!!!! penyokong kuat lu byk dari parti islam ajer tt!!!!

jgn dambu domba ttg kerja2 islam yg lu kurang arif... lu tak puashati dgn majlis fakwa...jgn lu kuluhum ajmain semua benda.... kau ingat diaorg ada koteh ke???? bos berdehem...mereka akan tertanggal kopiah dan bulu jembut tau!!!! time pencen kalu....baru bleh berkokok... tapi dah terlambat....taik dah bergelumang kat jebor... dah terberak kapur....dah tua kata kan!!! lu....jgn lebih2 ler...wa tak suka lu kecoh2 benda yg lu kurang arif!!! lu cool tapi boleh poyo bab2 agama keturunan lu...
By Anonymous on SIAPA DIA MINAH CUN INI? on 6/4/12

sedaRLAH KAU HISSAM...KALAU BAPAK KAU DULU SUKA JANTAN..DAN EMAK KAU SUKA SPESIS BETINA...TENTU KAU TAK LAHIR KAT DUNIA NI...ITU LOGIK KAN MUDAH KAU FAHAM...PERKARA DI LUAR TABII LAGI DI LUAR TAMADUN MANUSIA ...BABI PUN TAK BUAT BENDA TU.....APA PASAL KAU NAK RAIKAN!!! APA JENIS MANUSIA KAU NI KALAU BABI PUN TAK TERFIKIR NAK BUAT BENDA TU TIBA-TIBA KAU MERAIKAN DENGAN CERIA DAN GUMBIRA????? AKU RASA KOMUNIS KOREA PUN TAK TAK BENDA TU....TAPI KAU KOMUNIS BAIK BOLEH HALAL PERKARA ITU??? BANGANG TAHAP APA KO NI?
By Anonymous on SIAPA DIA MINAH CUN INI? on 6/4/12

apa pasal Abu Nawas pulak kau jadikan contoh?????? Apa pasal Harun al-Rasyyid "sang raja' pulak kau jadikan kiblat??? Kau kata komunis baik..apa pasal feudal ini kau lambung tinggi? Islam baik untuk orang yang nak benda baik tapi kalau orang nak benda buruk memang tak sesuai ikut Islam...ikutlah selera kau sendiri..TAPI JANGAN KAITKAN DENGAN ISLAM (THE PROBLEM TODAY)...
By Anonymous on SIAPA DIA MINAH CUN INI? on 6/4/12

sakit... tukar tiub sangat berpenyakit! kotor, kelam sekali jiwa kamu!
By mee on SIAPA DIA MINAH CUN INI? on 6/4/12

Haha.. Azazil mmg alim ulamak zaman dia.... Hahaha.... Mungkin ada benarnya kata tt mungkin ada salahnya... Haha.. Aku sendiri cinta sama lelaki...lelaki itu muhammad ibni abdullah.. Haha... Tapi aku sontot bini aku, sebab keris perlu masuk lubang keris...keris sama keris, tak best! Tt, Abu nawas tu siapa? Khalifah ke harun al rashid tu? Anak dia khalifaj ke? Hahahaha run al rashid
By Shahren on SIAPA DIA MINAH CUN INI? on 6/4/12


bro isham..... tak kiralah secun mana pun muka minah ni, tapi kalau puki bergesel puki, gua tak minat!!! kerana, puki letaknya bukan pada puki. kalau puki letaknya pada puki maka ia dikenalpasti sebagai pukimak
By pukilaluisham on SIAPA DIA MINAH CUN INI? on 6/4/12

aku belum baca bukunya tapi kalau benar bukunya boleh menjejaskan pemikiran penganut islam terhadap keimanan mereka, ia wajar disekat. malah kalau perlu dibakar. tak kira apa disiplin ilmu yang digunapakai, jika benarlah buku ini bertentangan dengan hukum Allah maka penganut islam wajib menentangnya tidak kira ia dari parti pas, keadilan, umeno dan sebagainya.

jika benarlah buku ini bertentangan dengan hukum Allah, maka penulisnya menulis dalam keadaan otaknya sedang mereng, tidak waras ataupun twlah terencat akal. Ialam, yang menjadi pegangan hidup kita, wajib dipertahankan biar dengan apa cara sekalipun.
By Anonymous on SIAPA DIA MINAH CUN INI? on 6/4/12

Entah apalah yg ingin engkau cuba perkatakan di sini, tentang dia cun? Engkau play safe brader, engkau yg selama ini konon begitu kuat namun.. nothing!
By Anonymous on SIAPA DIA MINAH CUN INI? on 6/4/12

yang ini aku tidak setuju dengan saudara hisham.Teman terbaik lelaki adalah wanita.
By Anonymous on SIAPA DIA MINAH CUN INI? on 6/4/12

Irshad Manji pun berQuran, Quran itu ada tatabahasa/nahu yg unik itu sebabnya Quran sesuai sepanjang zaman... Bro TT kena belajar bagaimana Irshad Manji merumuskan pendapat beliau berdasarkan Quran - maksudnya secara tafsir krn Quran ada metodologi ini... Apapun dari gambar yg TT taruk kat atas memang boleh dikatakan minah nih cun... muka dia spicies macam Kavita Singh/Kaur... woit TT ini tentu lu punya taste... kah..kah..kah...
By Matrojak on SIAPA DIA MINAH CUN INI? on 6/4/12

Yang berkasih itu 'rasa' dengan 'rasa' Yang membalut 'rasa' ialah pakaian dalam bentuk 'rupa' 'Rasa' tidak kenal 'rupa' Dari mana asal 'rasa' dan 'rupa'?
By yb on SIAPA DIA MINAH CUN INI? on 6/4/12


wa rekemen lu layan video2 ni dalam youtube.wa da berpuluh kali khatam semua siri video2 ni...layan beb..!!! 1)the arrivals 2)the rings of power 3)the divine book 4)solomon's temple.. dari sini wa dapat pencerahan sket apa yang sedang berlaku dalam dunia skg..dari sini jugak wa da x percaya dengan demokrasi..

xkira la demokrasi parlimen ke..demokrasi terpimpin ke..demokrasi bersih ke..pilihanraya ke..kebebasan bersuara ke..atau apa jua istilah yang diguna pakai politik moden sekarang..ini semua permainan zion yang skg sudah berjaya menakluk dunia melalui gerakan freemason..zion percaya bahawa hanya bangsa mereka manusia manakala bangsa2 lain didunia setaraf binatang..

bangsa2 lain didunia hanya hidup utk menjadi hamba kepada mereka,sedar atau ttidak realiti ini sudah lama berlaku..apa tidakya..kita hdup dalam sisitem yang dibina oleh pihak mereka..politik,ekonomi,seni,pendidikan,semua nya kita ambil dari sistem mereka.. sekarang ini wa nak buat pengumuman sket..wa PERCAYA pru13 nanti kalau pr menang dan bn kalah..goloongan zion tetap bertepuk tangan tersenyum lebar dengan kemenangan ini..begitu juga kalau bn menang dan pr kalah..golongan zion tetap bertepuk tangan tersenyum lebar..so skg siapa yang bodoh..???

ayuh kembalilah kepada islam..islam adalh addin..islam adalh syumul..dimana kesyumulan islam..dimana addin islam jika umatnya terpaksa bergantung kepada sistem demokrasi untuk bangkit..jka ini berlaku seakan2 islam itu tidak sempurna kerana terpaksa bergantung dengan sistem demokrasi ciptaan manusia..kita di tanah melayu sudah lama diperbodohkan dengan penjajah yang datang utk menjajah yang datang menanam ideologi demokrasi..selagi demokrasi rule the world selagi tu dunia tidak akan aman..!!!


dalam hadis nabi pun ada menyebut..sebelum kiamat dunia akam mengalami 5 zaman pemerintahan. pemeritahan pertama..pemerintahan para nabi dan rasul yang berakhir dengan nabi muhammad S.A.W.. Pemeritahan kedua..pemrintahan khulafa arrasyidin.. pemerinttahan ketiga..pemerintahan menggigit dimana ketua negara digelar sultan atau raja.. pemrintahan keempat..pemerintahan diktator..dimana sultan/raja sudah tiada kuasa ddan digantikan dengan presiden atau perdana menteri..(ini zaman kita) pemrintahan kelima..pemerintahan khalifa..zaman ini semua ideologi politk manusia akan tumbang dan islam akan bagkit utk kali kedua utk menguasai dunia.. so mana mungkin demokrasi yang kita dokong sekarang akan menyumbang kepada kebangkitan sistem khalifah nanti..
By Anak Jati Kelate on SIAPA DIA MINAH CUN INI? on 6/4/12

salam bang isyam, saya mengghormati abang n idea2 fresh abg. saya menyokong idea2 reformasi negara ini yg abg luahkan n saya senang mendengar ceramah2 abg. tapi saya minta satu perkara saja dari abg, biarlah adil dgn hak org islam yang cintakan agamanya. islam adalah agama yg diturunkan Allah swt untuk memperbaiki keadaan manusia yg jahil n mengajarkan mereka ilmu utk hidup.

namun kerana nafsu sesetengah manusia, mereka sesat hingga akhirnya kota sadum ditunggang terbalikkan kerana kota itu dipenuhi gay n lesbian. mustahil ketika itu tiada org yg berjuang supaya hak cinta sesama jenis ini dibenarkan dan memaki hamun nabi yg melarang perbuatan itu. pasti sudah ada. oleh itu, salahkah umat islam yg cintakan agama ini menghalang kemasukkan irshad manji kerana tidak mahu pengaruh org ini menjadikan malaysia kota sadum kedua? abg, saya hormati abg, ramai lagi org islam yg adil n cintakan keadilan n benci diperbodohkan umno/bn. saya setuju agama telah dipergunakan oleh umno/bn utk See more...
By primehonda on SIAPA DIA MINAH CUN INI? on 6/4/12


layari radio bangsar utama:





2 ulasan:

tobang berkata...

pedulikan minah ni yang eden langsung tak cun lepas tu kaki jilat faraj pulak, yang penting sekarang ialah menggulingkan kerajaan be end by any mean nescessary, selagi be end merintah selagi tu kita rakyat malaya,sabah dan sarawak akan hidup susah ingat yang penting ialah ABU ! ABU ! ABU !

1. ANYTHING BUT UMNO

2. ASAL BUKAN UMNO

3. AKU BENCI UMNO

Tak de perkara yang maha penting melainkan untuk menggulingkan umno dan be end. Eden sanggup buek apo ajo asalkan umno dan be end tergolek dan terus mampus forever.

Tanpa Nama berkata...

for the sake of ABU bro..ABU