Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 19 Julai 2012

BUKAN SUNNI ATAU SHIAH - BUKAN ARAB ATAU IRAN ..MINYAK LAAA BANGANG!





TOK ARAB




KANG KANG ROSMAH
Sapa yang bodoh anggap Russia dan China adalah kawan sampingan, hoi bengong semua Kuasa besar Dunia ni tak pernah kisah hal-ehwal negara-negara kecil, apa yang mereka mahu adalah kuasa dan kekayaan, adalah Naif kalau kau rasa Russia dan China ni akan tolong negara-negara kecil dan lemah, yang penting kita kena bebaskan diri dari jadi barua kepada sesiapa pun baik America, Britain, China, Russia,Israel atau United Nation.

Bebaskan diri dari jadi hamba kepada sesiapa, ini nak jadi barua Russia dan China apa kau jadi agent dia orang ke. Kita kena berdiri sama tinggi dan duduk sama rendah dengan sesiapa pun faham para pembaca tt dan tt yang bengong. Pantang tok nenek aku jadi barua. Korang nak jadi barua tu korang punya pasal. Otak bengong elok tuhan jadikan kau bebas nak jadi barua buat apa. Ada berani siar kalau tak duduk bawah kangkang Rosmah Mansor. Apa punya turr
By Anonymous on BERSEDIA - IRAN AKAN DI SERANG on 7/19/12


ISRAEL DAN IRAN
20 tahun lalu Israel nak serang Iran sampai la ni tak serang-serang apa kes ? Sebenarnya Iran dan Israel adalah sekutu ini banyak orang tak tahu. Di Iran juga ada Yahudi malah presiden Iran sekarang pun keturunan Yahudi, tak percaya siasat, ini bukan teori konspirasi karut macam cerita kau semalam TT. Ada berani siar kalau tak pergi menyorok dalam kain BIK MAMA. KUANG,KUANG,KUANG,KUANG,KUANG
By pro rakyat on BERSEDIA - IRAN AKAN DI SERANG on 7/19/12



TT TAK PERNAH PERGI SYRIA?
bodoh la isham rais ni . kau fikir kau sorang boleh google ? kalau bodoh jgn kasi tau orang laa .. memang betul di sebalik konflik Syria ini wujud agenda konspirasi oleh Zionist Israel , tetapi kau jangan lupa untuk masukkan plot konflik antara syiah dan sunni . Setelah sekian lama , Syiah di Syria sememangnya mendominasi kerajaan dan anti-Sunni . Ini dapat dilihat apabila orang-orang Sunni dihalang sama sekali melawat makan Salahuddin Al-Ayyubi di Damascus Syria .

Malah para pelancong juga dialihkan perhatian daripada melawat makan ini kerana kerajaan Syria tidak mengiktiraf kejayaan Salahuddin di dalam sejarah Islam . Mengapa ? sebabnya setelah Salahuddin beroleh kejayaan pada era Perang Salib , Salahuddin telah menghambat semua fahaman Syiah dan menghukum mereka . Oleh kerana itu , so Syiah yang ada di Syria sememangnya membenci puak Sunni .



Konspirasi Zionist itu cuma agenda baru walhal permasalahan peperangan antara dua mazhab ini telah lama berlaku . cumanya tahapnya sahaja yang berbeza . TT tak lihat ke berapa korban anak-anak kecil oleh tentera-tentera Basyar ? Apakah TT tidak mengetahui wujudnya kumpulan Syrian Care untuk membantu golongan2 ini ? apakah TT membenarkan perlakuan Bashar ini demi mencapai objektif TT dalam menerangkan isu ini ? kalau TT bersetuju , maka saya layak untuk menunjukkan jari tengah kepada TT !

Janganlah TT bersikap angkuh seolah-olah TT sahajalah yang tahu sejarah dan TT sahajalah yang ada internet . Tolong jangan bodoh-bodohkan orang ramai . Orang ramai dah ramai bodoh disebabkan UMNO ! Lain kali , pergi sendiri Syria untuk tahu . bukan melabon bodoh macam ini .
By Anonymous on KENAPA KITA SEMUA TIDAK PRO KEBENARAN - SUSAH KE? on 7/18/12

22 ulasan:

mek berkata...

komen semua orang macam dia aje yang pandai.
kan tak pasal-pasal dah dapat bangang dari TT.

kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

Setakat saya pergi Syria awal 90-an, ada dibenarkan lawat makam salahuddin Al-Ayyubi. Sekarang tak tahu la bagaimana? Tetapi pengenut syiah memang ramai.. mereka memuja kubur-kubur alim ulama mereka.

Pro_Pembaharuan berkata...

hahahahhaha... giler la lawak yang ni...

kan dah cakap... minyak la bangang!

hahahhahahahhahaha

Tanpa Nama berkata...

Gua surrender la. Bangang sangat melayu islam ni.... kuat sangat pekena candu agama

Berhujah berkata...

Saya nak komen bab nih kang tak pasal2 kena kah,kah,kah... tapi nak komen jugak - Sunni dan Syiah adalah masalah teologi bukan masalah politik/ekonomi, tapi masalah politik - merebut minyak tidak mustahil akan membawa kepada masalah teologi jika mereka mempergunakan agama utk mencapai cita-cita politik... lihat sahaja contoh terdekat di Malaysia ini - ada Islam versi UMNO dan ada Islam versi PAS - tujuannya utk mendapatkan KUASA/PEMERINTAHAN...

Timbulnya mazhab Sunni dan Syiah itu kerana politik - perebutan kuasa politik terus terbawa-bawa kepada masalah teologi kerana masing2 mempergunakan agama utk mencapai matlamat... inilah sebabnya jadi JULING melihat pokok permasalahan diantara MAZHAB atau KUASA POLITIK/MINYAK...

Saya secara pribadi berpendapat teokrasi ini wujud kerana ada orang2 yang mempergunakan agama utk mencapai matlamat...

Tanpa Nama berkata...

TT tertekan. hahahhahahahha!

agama memang candu! terbukti! kat sini pun dah bertelagah! haha.

agama dicipta oleh manusia turun menurun. kajian teoloji menunjukkan, agama juga menjalani proses evolusi seperti manusia.

selepas konsep ketuhanan zeus, kemudian muncul hindu-hindu, kemudian muncul kristian dan kemudian muncul islam. semua berkait rapat antara satu sama lain.

agama diwujudkan kerana manusia meletakkan sesuatu yang kononnya sangat berkuasa untuk meletakkan harapan. agama juga diwujudkan untuk meletakkan kesalahan kepada sesuatu yang lain.

Dan sekarang, atas kefahaman yang sangat jelas ini, puak2 kapitalis mengambil kesempatan untuk membuat duit/merembat minyak sebanyak-banyaknya dengan melobi sekuat-kuatnya agama agar kita semua bertelagah sedangkan mereka merembat duit.

Cuba buang agama dalam konteks syria, iran, arab saudi, amerika, yahudi dalam isu minyak, yang jelas selepas dibuang-buangkan agama yang menyemak ini, anda akan lihat, hanya duit/minyak yang menjadi intipati pada semua masalah.

Tanpa Nama berkata...

aku berani cakap ramai yg meloncat hantar komen2 bangang ni bukan baca habis pun apa Isham tulis. Aku tau la sebab aku pernah ada blog, selalu je dapat komen2 bangang dari mereka yg malas nak baca sampai habis.

macam isham selalu cakap, melayu ni malas membaca dan berfikir dan cuma suka mendengar. Maka, aku cadangkan siar la klip ini: http://www.youtube.com/watch?v=OXSOOVH8CcQ

kalau masih nak bising pasal shiah vs sunni, lantak la. biar je org2 bangang ni

Sosialis semu berkata...

Senang cakap: TAK ADA KAWAN SEJATI YANG ADA ADALAH KEPENTINGAN.Takyah kata konspirasi lah,zionis lah,kapitalis lah...

Tanpa Nama berkata...

Org m'sia pun suka puja kubur keramat???Wali ler, mcm2 laie...Laie dasyat suka cari bomoh...he3

Tanpa Nama berkata...

sebab tu la kawan SAMPINGAN. bukan suruh jadi barua Rusia dan China. musuh besar sekrang yg menjalar seluruh dunia dan mengawal ekonomi adalah Amerika, lawan dia ni dulu.

Tanpa Nama berkata...

Ingt amerika campur tgn sbb agama ke..ni sume minyk la..tlg phm la ckit,rebut kuasa krn wang. Sm je kt malaysia ni..

Tanpa Nama berkata...

marah! marah! terkena part agama, kemain marah! eh, ni bukan pasal TT pandai atau kau yg pandai.

ni bukan kutuk agama atau kutuk mazhab. fakta yg nak terangkan adalah bagaimana agama dipergunakan untuk merebut kuasa minyak, kuasa ekonomi.

syiahrian..kahhkahh berkata...

melayu islam ni tk pham ke.TT nk ckp kt korg ni psal MINYAK la.mlayu islam ni lbh2 lak.kahhkahh..goooood job TT

Tanpa Nama berkata...

STATEMENT PALING BANGANG YANG PERNAH AKU BACA:
"Sebenarnya Iran dan Israel adalah sekutu ini banyak orang tak tahu..."

ADA GAK UMAT MELAYU CAM NI PUNYA BANGANG DALAM ZAMAN INTERNET NI...KAH.KAH..KAH...KAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH.....HI...HI..HI...HOOO........

Tanpa Nama berkata...

tt tlg terbitkan ulasan ni.
wahai wahabi melayu pundek....sudah2 la korang ikut mufti dajal arab saudi mata buta sebelah tu..bangang smpai ke sudah...korang dah cekik duit saud berjuta-juta lepas tu org bg pandangan takde kene mengena dgn agama kau sibuk menyalak kelam kabut tak tentu arah.wahabi sial,plan korang makin kantoi la buat malu bapak korang je semai benih kat mak kau nk buat kau...

Tanpa Nama berkata...

kalau TT bercakap pasal ugama , maka kutub utara akan berpindah ke kutub selatan . manusia jenis ini memang banyak atas bumi ini . bila bersembang semua bagos . tapi hakikatnya hampeh . bila suruh orang berdemo , dia tak nampak batang hidung pun . tak nampak pun dia punya semangat poyo macam dalam blog ini . kalau kat pentas dengan mikropon dia ini memang beriya-riya . revolusi apa macam ni ?

- anak muda -

Tanpa Nama berkata...

@Tanpa Nama
20 Julai 2012 1:17 PG

Tak nampak batang hidung pew bende nyer? Ko tuh yang tak pergi, memang lah ko tak nampak dia waktu tuh, bahalol!!

Tanpa Nama berkata...

amacam TT bile berdepan ngan puak2 jumud?..hangin satu badan kan?..dah lah membaca malas, jgnkan nk disuruh menkaji or mantafsir sesuatu berita or artikel. nk suruh faham pun isu dr secara umum pun payah..

bile sesuatu isu berkait dgn iran, serta merta puak melayu yg bijak pandai ni akan trus kaitkan dgn konflik mazhab, ade plak yg pandir ckp iran n israel adalah adek beradek la, lawak sungguh!!!..

puak2 jumud ni TT bkn ade kat belah gerombolan je, kat belah anti gerombolan pun byk gak, cume diorang nmpak cerdik skit sbb x suka pd gerombolan..

Tanpa Nama berkata...

Betula la TT AGAMA sepatutnya menjadikan manusia semakin BAIK
Tetapi KETAKSUBAN MEMBABI BUTA kepada AGAMA menjadikan manusia menjadi BANGANG dan LEBIH BURUK..

Cuba kaji agama mana yang suruh berpecah belah gaduh dan berperang semua melarang melakukan kemungkaran dan maksiat..

Jadi soalnya... BUKAN SALAH AGAMA tetapi moral kepandaian manusia yanag TAK BELAJAR mendalam mengenai AGAMA menjadikan mereka BODOH dan BANGANG, Mereka BERGADUH dan BERPERANG hanya untuk membuktikan AGAMA pegangan mereka betul..

Kerana itu GOLONGAN YANG TAK PERCAYA AGAMA PEMBALASAN AKHIRAT dan yang hanya mahukan keuntungan maksima seperti pemodal kapitalis MEMPERALATKAN AGAMA hanya untuk menundukan mereka.. memeperhambakan mereka.. sebab itu mereka gelar AGAMA itu CANDU..

Tak heran kalau semua kekayaan didunia ini dikuasai oleh golongan yang sebenarnye berakhlak buruk.. dan bila bercakap mengenai akhlak seolah-olah mereka lebih mulia dan suci dari nabi..

Sekali lagi BUKAN kerana TUHAN atau AGAMA tetapi KEBODOHAN dan KEBANGANGAN penganut AGAMA itu sendiri..

pro rakyat berkata...

Memanglah pasal minyak bahlul ada ke sebut pasal agama Russia dan China nak minyak iran taknak kasi Amerika dan Britain ambik minyak Iranapa punya bengap otak korang TT dfan pro_pembaharuan, adA KE AKU CAKAP PASAL AGAMA CUMA IRAN DAN ISRAEL BERPAKATuntuk takutkan negara arab yang bengap, ada berani siar kalau takut pergi mampuslah

Tanpa Nama berkata...

Pembetulan, Islam itu tidak berkait langsung dengan agama yang lain. Agama lain yang berkait dengan Islam.

Tanpa Nama berkata...

Apa yg bangang sgt rais ni?

Dajjal nak kluar nnti nak pkai duit bilion2 ke?
Minyak juta2 tong ke?
Negara2 arab diserang dan ditempatkan disana utk perhatikn kmunculan Imam Mahdi. Minyak tu nak buat modus operandi sampingan je.
Siapa musuh Dajjal?
1.Nabi Isa
2.Imam Mahdi
3.Islam

Pastu kau cuba la ckp plak yg dajjal nak bakar imam mahdi pakai minyak petrol..KAH KAH KAH..
Mcmni punya umat pon ade..ni brape lme kau ngaji nie? Lari smpi london tapi otak dekat Lombok..malu la rais..malu tau?