Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 2 Julai 2012

KERJAAN YANG BAIK IALAH KERAJAAN YANG LEMAH




NASIB NAJIB SUWEY - BESAN KENA TANGKAP





RAKYAT KINI PUNYANYI SUARA TERHADAP UNDANG-UNDANG BARU
- mSTar

SEREMBAN: Jabatan dan agensi kerajaan kini perlu mendapatkan pendapat umum sebelum mencadangkan pindaan draf undang-undang yang sedia ada atau memperkenalkan rang undang-undang yang baru.

Keperluan wajib itu melibatkan undang-undang majlis tempatan, dasar dan peraturan oleh kementerian dan badan berkanun, tanpa mengira sama ada undang-undang itu perlu dibentangkan di Parlimen atau tidak.

Perubahan cadangan kepada undang-undang yang berkaitan dengan keselamatan dan kedaulatan negara, bagaimanapun dikecualikan daripada mewajibkannya.

Bekas Ketua Setiausaha Negara, Mohd Sidek Hasaan mengeluarkan garis panduan untuk “penglibatan awam secara dalam talian” kepada semua ketua setiausaha kementerian, ketua jabatan kerajaan dan badan berkanun sebelum persaraan beliau pada 22 Jun lalu.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH



woit...INI BERITA SAHEH.... kah kah kah..

kah kah kah...JELAS SEBELUM INI UNDANG UNDANG SEMUA MENYEKSA.... kah kah kah..

woit...INI LAH HIKMAH TURUN KE JALAN RAYA.... kah kah kah..

kah kah kah...BILA RAKYAT TURUN KE JALAN RAYA KERAJAAN AKAN JADI TAKUT...kah kah kah.

kah kah kah..INI LAH HIKMAH NYA KERAJAAN LEMAH.... kah kah kah..

kah kah kah... BILA KERAJAAN LEMAH.... RAKYAT DAPAT BANYAK BARANG.... kah kah kah..

kah kah kah... PASTIKAN KERAJAAN TERUS LEMAH.... kah kah kah...

kah kah kah... KALAU PAKATAN MENANG PUN ...PASTIKAN BUKAN KEMENANGAN BERSAR...kah kah kah...

kah kah kah...KALAU MENANG BESAR...PAKATAN AKAN ANGGKUH.... kah kah kah...

kah kah kah...KERAJAAN YANG LEMAH ADALAH BAIK UNTUK RAKYAT.... kah kah kah....

kah kah kah...KERAJAAN LEMAH AKAN SENTIASA IKUT CAKAP RAKYAT.... kah kah kah..

kah kah kah...KERAJAAN YANG LEMAH AAKN BERLAKU ADIL KPD RAKYAT....kah kah kah...

BUKTI:
kalau gerombolan tak lemah
ingat boleh dapat 5 ratus ringgit
ingat boleh dapat duit buku
ingat 70 ijazah uni china di iktiraf
ingat brickfeilds dapat lampu jalan
ingat boleh buka kes najib di paris
ingat akan ada suruhanjaya tipu kad pengenalan di sabah
ingat akan minta maaf pada ambiga
ingat bengali janggut dapat cuti resmi
ingat pemandu texi dapat tayar free

kerana kerajaan lemah maka shahrizat
anak beranak di bawa ke mahkamah

semua dapat bila kerajaan lemah


PERLU DEMO SEBELUM PRU13?




NOTA:
perlukah satu lagi
demo disusun untuk
menibai gerombolan?

last kopek?
kah kah kah







layari radio punk rockers:






8 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

hah! akhirnya, puak kera ni buat gak sesuatu yg ada keelokkannya (tapi elok atas kertas je la, bila tiba masa perlaksanaan, harap2 jangan la masih di takuk lama yg hampeh tahap sia2!)

dah lama 'pembangkang' (patut dihapuskan label ni dan tukar ke nama lain, disebabkan label ni lah berpuloh2tahun pakcik makcik kampung dan felda dok benci nak undi selain dari umngok-bongok, sebab tertanam dalam pemikiran mereka, apalah depa ni, sikit2 bangkang sikit2 bangkang, tau nak bangkang je, bukannya tau macamana jadi pemimpin dan mentadbir negara/negeri!)... dah lama pakatan usulkan supaya diwujudkan sistem referendum... ini satu langkah ke arah sistem ni... kalau dengar cakap rakyat dari dulu kan molek!

-average joe-
klakka-la.blogspot

Pro_Pembaharuan berkata...

PERLU turun untuk last kopekkkkkkkk... kompem, madey tercirit-cirit... ini yang best!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

tengkuK berkata...

YESSSS.. the last is the best.
KENA BUAT SEKALI LAGI. gua turunnnn.

Tanpa Nama berkata...

Bersih 4..wa sokong

Tanpa Nama berkata...

Perlu..mcm dh jadi budaya kita pulak...lepas pakatan amik alih perlu ada hari khas utk ke jalan raya....hahahaha

Tanpa Nama berkata...

PERLU! Jentera perlu lebeh mantap!

Tanpa Nama berkata...

Betul BN nih dah terlampau selesa 54 tahun memerintah..

macam kat amerika tak puas hati je tukar.. :) So depa kerja keras untuk rakyat takut kena reject..

Ni rakyat plak ditakut-takutkan.. kerajaan ampeh neh.. rakyat yang kena bersyukur la hape padahal pegawai2 nih hidup mewah.. main golf sana sini..

Melayumoden berkata...

Anda tersilap sikit. Pakatan perlu menang besar kali ini. Jikalau tidak walaupun pakatan memegang jawatan PM. Pakatan perlu berhadapan dgn KSN yg umno, polis yg umno, tentera yg umno, ketua peguam negara yg umno, ketua hakim negara yg umno, mufti2 yg umno dan raja2 yg umno. Oleh itu pakatan perlu memenangi lebih 2/3 parlimen utk betul2 mndpt kuasa