Rabu, 11 Julai 2012

SANDIWARA ITU BERSAMBUNG LAGI - HAIRAN BIN TAKJUB



KOMENTAR TUKAR TIUB

betulkan si jantan itu mati?
bolehkah mati kalau di tembak di kaki?
kalau mati bila di kebumikan?

soalan soalan ini timbul


BERITA DI BAWAH INI
sila baca berita dibawah ini
baca betul betul

berita ini cukuyp pelik
berita ini cukup ganjil

berita ini melanggar semua hukum
membuat laporan berita


siapa nama ayah itu?
siapa nama ibu itu?
siapa nama anak itu?

tuan pengarang tidak sedar
atau sengaja nama tidak lagi
dimunculkan

apakah ini bukan satu sandiwara
untuk mengolah peesetujuan
untuk satu rancangan yang lebih besar

amerika meledakan wtc
untuk melancarkan perang ke atas iraq

lalu ramai teringat kesah private adam
dimana sosok ini sekarang?
apa terjadi kepada dia?

SIAPA DIA MAK CIK DAN PAK CIK INI
kenapa mak cik dan pak cik
tidak ada nama?

SANDIWARA BUKIT JENALIK
ini juga dikenali sebagai sandiwara al-maunah
ini juga dikenali sebagai sandiwara sauk
ini juga dikenali sebagai sandiwara 3 buah pajero
ini juga dikenali sebagai sandiwara 5 tan senjata



SANDIWARA KERAJAAN LANGIT



BAPA SUSPEK WANITA TIDAK SANGKA ANAK MENGAMUK - berita hairan

PUTRAJAYA: Suspek wanita yang ditembak selepas mengamuk di luar perkarangan Kompleks B, Jabatan Perdana Menteri bersama seorang lelaki semalam, menitipkan dua anak kecilnya di rumah ibu bapanya di Damansara dekat sini, dua hari lalu.

Bapa suspek, seorang penjual nasi lemak berumur 55 tahun, berkata suspek meminta mereka menjaga anak-anaknya berusia dua tahun dan setahun dan mereka menyangka dia mempunyai urusan kerja di luar kawasan. Beliau berkata, setahunya suspek, anak kedua dari empat beradik, bekerja sebagai penolong pengurus sebuah syarikat swasta tetapi rupa-rupanya sudah berhenti kerja tanpa pengetahuan mereka.

"Saya tidak menyangka kejadian itu berlaku. Kehidupan anak saya normal sahaja. Mungkin kerana dia suka melayan internet. Sekolah tinggi tetapi jadi macam itu," katanya kepada pemberita ketika ditemui di Hospital Putrajaya di sini hari ini.

"Saya kesal dengan apa yang dia buat," katanya sambil menambah beliau mendapat tahu mengenai kejadian itu apabila diminta datang ke Ibu Pejabat Polis Daerah Putrajaya selepas mendail nombor telefon bimbit anaknya itu.

Dalam kejadian 2.30 petang semalam, suspek, berusia lewat dua puluhan, berkelulusan Universiti Islam Antarabangsa Malaysia, ditembak di paha kanan dan masih dirawat di Hospital Putrajaya, manakala lelaki bersamanya Khalil Afandi, 47, yang terkena tembakan di tangan dan bahagian ari-ari meninggal dunia ketika dalam perjalanan ke hospital sama.

Polis terpaksa melepaskan tembakan apabila usaha memujuk lelaki dan wanita itu gagal, sebaliknya mereka yang bersenjatakan pedang samurai, cuba menyerang polis dan merosakkan beberapa kenderaan di kawasan itu.

Wanita terbabit ditahan reman mulai hari ini untuk siasatan mengikut Seksyen 307, 427 dan 506 Kanun Keseksaan serta Seksyen 6(1) Akta Bahan Hakisan, Letupan dan Senjata Berbahaya 1958.

Ibu suspek berusia 55 tahun ketika ditemui di perkarangan hospital itu berkata: "Makcik terkejut. Makcik tak tahu nak cakap apa. Makcik sedih sangat".
Beliau berkata suspek tinggal di Klang.

Tinjauan di wad pengasingan Hospital Putrajaya mendapati suspek yang berskaf hitam sedang berbaring di katil dan dikawal dua anggota polis wanita.

Sementara itu, suami suspek yang juga pemandu lori mendakwa isterinya terpengaruh dengan laman blog lelaki itu dan beberapa hari sebelum kejadian isterinya berperangai pelik dan dilihat taksub dengan Imam Mahadi. - TIEWNAMA








15 ulasan:

6803man sarawak berkata...

Heran bin ajaib bin bengong wa di buat nya

Tanpa Nama berkata...

TT baca laporan kat sinarharian rasa ada letak semua nama..

Tanpa Nama berkata...

Dorg tak siasat pulak kat mana dorg beli pedang samurai tu?

Nota - hang rasa logik ka org gila pi putrajaya lepas tu boleh buat2x gila libas pedang. Dasat org gila kat malaya sekarang nie. Time nak gila boleh bawak pedang.
Lepas nie mesti ada plot sakaliau kapal ka, bot ka kapal terbang ka tak pung bas. Mcm mana dorg buat scrip mcm kita dah tau.

Tanpa Nama berkata...

belajar UIA keje penolong pengurus
ermm... kawin dengan driver lori ermm...1 lagi pelik polis tak call family tunggu bapak pompuan tu yang call. pelik...

Tanpa Nama berkata...

hairan bin xjub bin peelik ayah umur 55 thn anak umur 47 anak kedua plak 2

Tanpa Nama berkata...

Isteri pemandu lori bersama seorang lelaki menyerang JPM.. agak saspens..
wanita itu Kelulusan UIA :) ingatkan lulusan matshusiro dari Jepun..

Motif masih tak dapat diketahui ke?
pejadah serang JPM kalau pi bank dapat gak rompak duit hahah..

Tanpa Nama berkata...

"Suspek lelaki yang berseluar jeans cedera di tangan kanan, manakala pasangannya di paha kiri. Kedua-dua dibawa ke Hospital Putrajaya untuk rawatan lanjut.

Kedua-dua suspek dikatakan memberitahu mahu menggulingkan kerajaan dan melaungkan perkataan takbir beberapa kali. Utusan"

Macamana tembak kat tangan leh mati? berita baru dikatakan ditembak di ari-ari? huh

Bagaimana 2 orang nak gulingkan kerajaan dengan sebilah pedang samurai??

adeh

ninja turtle berkata...

arwah tu (kalau betul da mati) dikatakan seorang blogger. Tapi bila jenguk blog dia, hanya mula blogging bulan Jun. http://jayanegara1234.blogspot.com

nama blog pun pelik - macam hentam je nama,macam nama yg sebarang taruk je. nama tak mencerminkan ke-Imammahadi-an. kahkahkah

pastu dikataan wanita itu pembaca setia blog. kepala bana apa blog baru mula bulan jun boleh popular. mamat tu bukan public figure, macam mana blog boleh popular.

Hamidi Fizie Bin Ahmad berkata...

belajar tinggi,kerja bagus,tapi takkan bapak jual nasi lemak,suami pemandu lori,apa kes ni bro..lain macam la jalan cerita mereka ni...ada rasa pelik sikit dalam statment paper ni..meragukan

Tanpa Nama berkata...

Sekolah tinggi tetapi jadi macam itu," kahwin dengan pemandu lori...

Tanpa Nama berkata...

kalau tgk blog yang dikatakan arwah pengendalinya (http://jayanegara1234.blogspot.com/) , ada komen2 yang dihantar pada 10july telah "This comment has been removed by a blog administrator." dan "This comment has been removed by the author".

Timbul kesangsian siapa yg tuan punya blog sebenarnya? Sedangkan arwah dah xde pada 10july. Siapa yang tulis?? Siapa yg moderate?? Pihak berkuasa kena cari mereka2 yang sedang maintain blog tu, baru blh tahu kaitan antara arwah dengan peristiwa ni. Kalau tak akan menimbulkan kesangsian.

Lagipun blog ni baru je setup bulan June. Hari2 tulis artikel sampai la g mengamuk. Macam tersusun pulak ..

PELIK AJAIB HAIRAN

Tanpa Nama berkata...

Amboi... Bapanya baca STAR..?

Tanpa Nama berkata...

Itulah Malaysia apa pun boleh? PM ex salesman kapalselam komisen 1/2 Billion mak oi! Jadi PM pun tumpang tui tuah ZZZZZZZ.....beli cincin berlian di kumpol dari kecik duitnya...hau hau hau hau.....lahabau!

Tanpa Nama berkata...

Aiseh.. tak sempat aku nak melawat blog imam madi tu. Dan2 terus remove. Arrgghh bikin pusing gue pikirin hal ngga masuk akal inih!

Tanpa Nama berkata...

tu badan topui tu maleh buat kerja la tu.. tu yg lemak berlebihan.. yg perempuan tu pulak pi ikot jantan lain. skandal apa?? hah? entah2 samurai tu dah test bini pemandu lori tu. nk bini pemandu lori jarang dpt layanan, topui tu ambik kesempatan la..