Isnin, 9 Julai 2012

YA AMPOON JANGAN JADI BANGANG!






JANGAN SALAH INI BULU HAKIM HAKIM




HENTI TUDUH BADAN KEHAKIMAN TUNDUK PADA MENTERI : TUN ZAKI - berita hairan

KUALA LUMPUR: Semua pihak perlu menghentikan tuduhan yang mendakwa badan eksekutif campur tangan dalam urusan badan kehakiman di negara ini, kata bekas Ketua Hakim Negara, Tun Zaki Azmi.

Beliau menegaskan ketika menjadi Ketua Hakim Negara bermula 2008, Perdana Menteri atau menteri Kabinet lain tidak pernah campur tangan atau bertanya tentang kes-kes yang berjalan di mahkamah negara ini.

JANGAN SILAP INI BULU BIRI BIRI


KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


kah kah kah...YA AMPOOON YA TUN.... kah kah kah..

kah kah kah...KES INI SENANG SAJA.... kah kah kah...

kah kah kah... AZILAH DAN SIRUL BUNUH ALTANTUYA....kah kah kah..

kah kah kah...DUA TAHUN LALU MEREKA MENGAKU DI MAHKAMAH.... kah kah kah..

kah kah kah.... BUKAN ITU SAJA... MEREKA MENGAKU MEREKA DI UPAH... kah kah kah..

woit.... KENAPA HAKIM TAK TANYA SIAPA UPAH SIRUL DAN AZILAH.... kah kah kah..

kah kah kah...KENAPA HAKIM JADI BANGANG.... kah kah kah...

kah kah kah..... KENAPA MAHKAMAH JADI BANGANG.... kah kah kah...

woit...LAGI SATU HAL....SEPUPU ALTANTUYA KATA DAI ADA LIHAT GAMBAR NAJIB... kah kah kah...

kah kah kah...KENAPA HAKLIM TAK KOREK... KENAPA HAKIM JADI BANGANG... kah kah kah..

woit... SELAGI DUA PEKARA INI TIDAK DI JAWAB MAKA HAKIM AKAN DI TERUS DI ANGGAP IKUT CAKAP MENTERI UNTUK JADI BANGANG...ka kah kah....

i rest may case my lord
kah kah kah




JANGAN LUPA SABTU INI




3 ulasan:

average joe berkata...

Beliau menegaskan ketika menjadi Ketua Hakim Negara bermula 2008, Perdana Menteri atau menteri Kabinet lain tidak pernah campur tangan atau bertanya tentang kes-kes yang berjalan di mahkamah negara ini

2 katakunci penting dlm ayat putar:
*******
1)"tentang kes2 yg berjalan" - ini menjurus tepat kepada kes2 yg berjalan SAHAJA, maknanya yg dijalankan pendakwaan dan kemudian diarah membela diri, sedangkan bila kita imbas semula, banyak kekecewaan dan kemarahan kita ialah PADA KES2 YG TIDAK BERJALAN, yakni aduan2 dan siasatan2 rasuah terhadap para menteri dan kroni2 YANG DIBUANG KES dan sebagainya tanpa perlu mengadap hakim untyk membela diri pun!

*******
2)"ketika menjadi" - ini boleh diputar untuk merujuk hanya terhad kepada jam dan saat ketika dia dilantik atau ditabal atau saat dia mengangkat sumpah dan dikalungkan bunga oleh agung sahaja (atau apa2lah yg dibuat dalam upacara perlantikan tu), jadi memanglah saat tu takde siapa pulak ganggu majlis mencelah nak tanya pasal mana2 kes yg sedang dibicarakan, kecuali la kalau nak kena seligi atau tempeleng dengan agung! katakunci yg tak putar, yg saheh maksud dia takde lari atau boleh memberi 2 makna, ialah: SEPANJANG MENJADI, saheh maksudnya ialah sepanjang2 tempoh dari mula dilatik pada 2008 hinggalah tamat jawatan sebagai ketua hakim negara!

aku tak kata dia tipu bila cakap ayat tu, cuma nak bagi contoh mudah untuk menunjukkan cara bagaimana tukang kelentong akan bersilat lidah guna ayat2 dan perkataan2 yg sekali imbas bunyi betul, tapi kalau direnung dalam2 maka terdapat kekeliruan yg disengajakan (terutama untuk mengaburi maksud sebenar pada pandangan org2 yg lurusbendul tahap mudah percaya, kunun2 sentiasa bersangkabaik, poorrah!)

-average joe-
klakka-la.blogspot: HOW ADVANCED! Part 1 (MAJU LAH SANGAT! Bhg 1)

Tanpa Nama berkata...

ini bukan hakim. ini bapak-bapak ulat taeiikkkk!!

ps. cuba ajak azilah n sirul buat sumpah laknat kat kuil bengali kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

Average Joe : betul.. Begitu la kata putar orang mahkamah..