Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 7 Ogos 2012

PELUANG KEEMASAN UNTUK MENANG PRU13 - SILAP TELAH BERLAKU





SUWEY ROSMAH MEREBAK KE LONDON







PERLEKEH CHONG WEI, MANOHARAN DIKRITIK - mStar

PETALING JAYA: Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Kota Alam Shah, M.Manoharan dikritik kerana mengeluarkan komen yang memperlekehkan kekalahan Datuk Lee Chong Wei ke atas pemain China, Lin Dan pada acara badminton perseorang lelaki di Olimpik.

Antara lain, Manoharan menulis di Twitternya:"Malaysia akan menang pingat emas pertama di Olimpik selepas Pakatan mengambil alih Putrajaya."


KOMENTAR TUKAR TIUB
ada berita yang lebih penting dari ini
para pembaca kurang sedar
para pembaca gagal
melihat berita gagal dalam berita badmintaon

berita ini bukan kegagalan
untuk dapat pingat mas
bukan kegagalan untuk jadi jaguh dunia


ini ialah kegagalan penyokong gerombolan
ini ialah kegagalan juak juak gerombolan
ini ialah kegagalan pembodek
ini ialah kegagalan perancang straterji pilihanraya

gagal untuk untuk memastikan
malaysia dapat pingat emas

untuk malaysia
bukan satu kerja yang susah
untuk memastikan pingat ini dimenangi

malaysia memiliki tim yang cekap
malaysia memiliki pengalaman hebat
malaysia diakui oleh banda dunia

satu malaysia tahu semua boleh dirasuah


kenapa tidak dirasuah pemain china?
kenapa tak dibeli pemaian china itu?
kalau yb zul nordin mujahit baju
penjihad tegar
yang kuat islam
yang rukok lagi tawaduk boleh dibeli
tak kan pemain china tak boleh dibeli

bayangkan jika
jika malam itu malaysia menang pingat emas
minggu depan pru13 di umumkan
pakatan akan kalah terok

tapi sayang peluang emas sudah terlepas
pakatan rakyat selamat kerana
rupa rupanya gerombolan
tidak memiliki tim stratejik
yang dapat berfikt jauh

bayangkan sambutan kepada pingat emas ini
bayangkan berjuta yang menonton malam ahad itu
semuanya akan merasa selesa - feel good

tapi apa nak buat?

NOTA:
rosmah mansor amat marah
kerana ketika permainan berjalan
kamera tak diarah ke muka dia

diberitakan rosmah akan
membuat aduan kepada
rangkaian tv bbg
bangang bangang gemok


NOTA:
diberitakan keluarga chong wei
telah menentang hebat cadangan
agar chong wei pulang dalam
satu kapal terbang bersama rosmah






9 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Nice one TT.

--Pakcik Lan--

Tanpa Nama berkata...

kahkahkah cam sial ayat perli kau

Tanpa Nama berkata...

bajet x cukup nak rasuah/beli pemain Cina...atau ada menteri dah cilok kot..kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

LCW x cukup oksigen mase main tu yg kalah. Kurang oksigen coz gas busuk dr celah ketiak bik mama tersebar ke satu dewan. Bacin keng paing bau ketiak bik mama.

Tanpa Nama berkata...

tahniah cw, anda nampak berjuang bersungguh2 utk emas petama malaysia tp apakan daya....walaubagaimanapun ANDA(CW) TETAP BERNASIB BAIK KERANA TIDAK DITIMPA 'PENYAKIT LEMAS' DALAM PELUKAN BIK'BADAK'MAMA....kahkahkah

Tanpa Nama berkata...

rombongan runding dgn Lin an dah dihantar untuk berbincang. Masalahnya Lin Dan taknak duit dia nak jadi warganegara Malaya, wakil cakap sekarang susah nak kasi warganegara sebab lubang dah pecah!!

sebab tu 'deal' tak jadi. kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

hehehe.....sian dia...TT kau ne siot btul...

Tanpa Nama berkata...

Ko ni TT, cukup2lah menempek gambar yang sangat memfobiakan dan melemaskan itu. Aku turut terasa kelemasannya!

mosabit berkata...

korang buat komen mcm lahanat....

kah kah kah kah ka kah kah ...

"chong wei...gua tau lu memang saja buat kalah....."

kah kah kah kah kah kah ...