Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 7 Ogos 2012

KENAPA MALAYSIA PERLU BENDERA DAN LAGU KEBANGSAAN BARU





SANG SAKA TANAH MELAYU





AMBIL TINDAKAN UNDANG-UNDANG
- meloya

KUANTAN 5 Ogos - Tindakan undang-undang seperti saman perlu diambil terhadap mana-mana kedai yang enggan mengibarkan Jalur Gemilang sepanjang kempen sambutan Bulan Kemerdekaan negara.

Ahli Parlimen Paya Besar, Abdul Manan Ismail berkata, sebagai rakyat Malaysia, setiap pemilik kedai perlu menyambut baik kempen tersebut sebagai satu kewajipan dan tanda terima kasih kepada negara.

"Ini merupakan cadangan baik dan saya rasa sampai masanya kita mengenakan syarat mana-mana kedai yang tidak kibar Jalur Gemilang akan dikenakan tindakan seperti saman.

"Kos untuk membeli satu bendera hanya dalam RM10 sahaja, sebagai peniaga mustahil tidak mampu untuk membeli hanya satu bendera untuk dikibarkan di kedai mereka.

"Acara kibar Jalur Gemilang ini seharusnya dijadikan satu budaya setiap kali menjelang sambutan Bulan Kemerdekaan tanpa menunggu kempen yang dianjurkan oleh kerajaan," katanya.



KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

woit... YA AMPOOON YB.... INI CADANGAN AMAT MOLEEEK... kah kah kah....

kah kah kah.... MEMANG BETUL YB ... KITA WAJIB ADAKAN UNDANG UNDANG ..kah kah kah..

kah kah kah... WAJIBKAN RAKYAT PASANG BENDERA... kah kah kah..

kah kah kah...KALAU TIDAK TARIK BALIK HAK KERAKYATAAN... kah kah kah..

kah kah kah... KALAU YANG DEGIL CHINA... HANTAR BALIK KE TONGSAN... kah kah kah..

kah kah kah...KALAU YANG DEGIL INDIA... HANTAR BALIK KE MADRAS... kah kah kah..

kah kah kah... KALAU MELAYU.... SUNAT KAN SEKALI LAGI.... kah kah kah..

kah kah kah... MINTA UNDANG UNDANG INI DIBUAT SEGERA.... kah kah kah..

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


kah kah kah.... YB MACAM INI LAH PEMBAWA UNDI UNTUK PAKATAN... kah kah kah..

kah kah kah...YB MACAM INILAH YG MEMBUATKAN ANK MUDA BENCI GEEROMBOLAN...kah kah kah...

kah kah kah...LAGI BANYAK YB MACAM INI...LAGI CEPAT KITA DAPAT BENDERA BARU... kah kah kah






18 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Pertandingan mencipta lagu kebangsaan!!!

Tanpa Nama berkata...

Panggil itu YB pegi pacucin sendiri lah...mcm logo merdeka di atas...ajak sekali towkey porno papagomo sekali pacucin beramai2

monggolian berkata...

dulu mercy malaysia pernah diserang pengganas sebab pengganas keliru antara bedera malaysia dgn amerika...memang wajib bendera negara ditukar..kikiki

Tanpa Nama berkata...

kalau bendera macam ni, Indonesia sekali lagi menyalak mengatakan malaysia sebagai Malingsia!

Orang Kuantan berkata...

bangang penulis blog ne..mesti mak lu prostitute chow kit..hishamudin anak haram..

Stupid University berkata...

Kah! Kah! Kah! Bagus tu! Dicadangkan biar dibuat secepat mungkin. Kereta tak ada bendera pun patut disita! Kah! Kah! Kah! Kah! Lagi cepat lagi bagus! Kerajaan, lagu, bendera lagi cepat akan ditukar! Kah! Kah! Kah! Kah!

Tanpa Nama berkata...

Macam nak kembangkan industri saman dan kroni jual bendera jo.. sapa tak kibar bendera kena saman..

yang untung kerajaan dan juga orang jual bendera..

Adeh.. budaya bukan dibentuk dari paksaan.. ni bukan zaman jopun lar.. semangat patriotik ni kena pupuk dan bukan hanya ditunjukan dengan mengibar bendera.. apo da.. buat la program2 kepatriotikan kenegaraan..

ni buat BTN jadi kem umno.. macam mana la orang nak jadi patriotik.. semua program dibnkan.. diumnokan.. patutnya diMalaysiakan.. tak kira parti etc.. semua satu Malaysia baru betui..

Tanpa Nama berkata...

Mcm bendera indon je bro.. lu tak leh lupa asal usul lu ke bro hehhe

gambar kat bawah tu baru best.. kehkhe

Tanpa Nama berkata...

Saya bangga menkibarkan bendera Malaysia 365 hari kat rumah saya, tapi saya tak suka ahli politik dan yang mentakbirkan negara ini semua yang menjadi hantu selepas 55 tahun. Semua mengingatkan mereka kebal dan buat apa sahaja yang mereka suka tanpa menghadapi hukuman walaupun dah buat salah.

Harap Allah yang Maha Kuasa sahaja yang akan memperbetulkan keadaan ini.

Tanpa Nama berkata...

Ya Ampooon jangan sunat aku sekali lagi ya Ampooon ,nanti tak boleh SYOK SENDIRI

pak hang berkata...

saman jgn tak saman, ini bines untung atas angin/ tak perlu modal. lepas ni sesapa keluar rumah tak pakai seluar dlm pon mereka saman..
1bukti amno ADALAH REGIM

tak sekolah berkata...

semangat kenegaraan akan wujud apabila pemerintah mempamerkan keadilan, kesaksamaan dan kebertanggungjawaban terhadap rakyat yang diperintah. malaysia ini pelik sikit sebab pemerintah mementingkan ahli keluarga dan sanak pinak serta kroni dalam mengadakan polisi. maka rakyat jelata sudah boring dengan pemerintah. boring pasal pemerintah memperbodohkan rakyat selama lebih 50 tahun. budaya rasuah dibolehkan serta dihalalkan oleh pemerintah. maka polisi dan undang undang negara sudah tidak dipedulikan oleh rakyat. rakyat semakin meluat tengok pemerintah dengan rakus menyapu bersih segala hasil bumi dan kekayaan negara ini. sekiranya majoriti rakyat merasakan pemerintah yang sedia ada TIDAK LAYAK maka ini akan diterjemahkan dalam PETI UNDI nanti. semoga rakyat malaysia mencintai keadilan dan kemanusiaan sejagat. amin

Tanpa Nama berkata...

TT
malaon inilah yg didapati bersalah main politik wang dlm UMNO. namun kerana dia kawan najib...dilantik jadi Pengerusi Perbadanan Harta Intelek Malaysia. Ini kes bodek kelas pertama...takut tak dapatkerusi dlm PRU 13 kot. agaknya dia dah siap perintah staff PHIM beli bendera kot...nak kibar macam budak budak sekolah beratur tepi jalan...

luv_ima berkata...

Setahu aku malaysia tak pernah dijajah. Apehal nak sambut merdeka? Konpiuslah.

Tanpa Nama berkata...

bendera murah? 10 ringgit je?
rm10 tu 2 hari belanja sarapan aku.
baik aku beli sarapan.

Tanpa Nama berkata...

Tak faham btol.np sibuk2 pkir nk tuka bndera baru.kn lg baik lau pk mcm mane nk lncarkan pntadbiran.lgpon tu bndera prtame malaysia.so y not kite kekal kn.kalau kite ubah bndera,mknenye seolah2 kite ngare yg baru merdeka.ape jd dgn sjarah2 kemerdekaan dulu?lupe mcm tu je?kalau nk buat perubahan pon,perlu ke buang yg lame,?bukan ke yg lame tu yg kite kenang sampai skrg?takkan tahun dpan kite smbut merdeka yg pertama kot?bukak balik buku sejarah.sape yg incharge dlm kmerdekaan ngare kite,mreke lg berhak sbb tu perjuangan mreke.kite kt zman skrg,prthankan la ape yg mreke tnggalkn.bersyukur sikit.tye dri sndri.besar sngat ke jasa kite smpai nk create bndera negara yg baru :)

Tanpa Nama berkata...

Ni semua kerja orang bangang.Susah manapun Malaysia kalau rajin pasti ada makanan atas meja.

Banyak agenda melayu yang perlu buat. SPM 8a+, 9A+ 10A+ dapat automatik biasiswa - siapa yang ramai dapat?

Pinjaman PTPN dilupuskan kepada lebihkurang 10,000 pelajar yang cemerlang di universiti - Bumiputera hanya dua ribu lebih sahaja .

Banyak agenda lain yang penting. Disebabkan desakan melampau, banyak hak melayu dah mula tergadai.

Tanpa Nama berkata...

wa sokong lu...bendera mcm gamp**g...mak bapak diorang ni endon...tu pasal la...