Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 18 Oktober 2012

GST - GASAK SAMPAI TERBURAI

 

 


KOMENTAR TUKAR TIUB
kadang kala kita kesian dengan para yb kita
mereka sibu ke hulu ke hilir
mereka tak tahu apa yang sedang berlaku

maka kita semua wajib
menyampaikan maklumat
kepada para yb ini

untuk pengetahuan YB KHALID
GST telah dijalan sekarang
ada tempat tempat telah ada cukai GST

sila pergi ke OLD TOWN CAFE
dan sila lihat bil nya

ketika berhenti REHAT makan di lebuh raya
sila perhatikan bilnya

semua ada penambahan dari
harga yang telah dipaparkan

 

ADAKAH GST DILAKSANAKAN TAHUN DEPAN ? - harakah daily

KUALA LUMPUR: Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Abdul Samad meminta Menteri Kewangan menyatakan sama ada pihak kementerian mempunyai rancangan untuk melaksanakan GST pada tahun depan.

 Beliau mengemukakan soalan bagi jawab lisan itu pada persidangan Dewan Rakyat, hari ini.

KITA BUKAN HANYA TIDAK MAHU GST
KITA MAGU GST : GASAK SAMPAI TERBURAI
KERAJAAN HARI INI
TURUN KE JALAN RAYA 
8 TUNTUTAN BELUM DI TUNAIKAN
ikuti tukar tiub 
untuk perkembangan terkini

5 ulasan:

PENJUAL KONDOM berkata...

Tukar Tiub memang hebat.

Tak lama lagi penjual agama akan kenakan GST kepada semua penganut agama.

Tak percaya sila baca tulisan Dr. Asri bekas mufti Perlis yang bertajuk "'Memasarkan' Islam kepada umat moden."

Tajuk rencana yang sedemikian membuktikan kepada semua bahawa apa yang Tukar Tiub tulis adalah betul. Penjual agama menggunakan pelbagai taktik untuk memasarkan agama mereka dipasaran. Jadi tak lama lagi GST akan dikenakan kepada yang nak beli agama daripada penjual-penjual agama.


KAH KAH KAH

Perkataan AGAMA berasal daripada bahasa Sanksrit, bahawa rasmi agama Hindu dan Buddha.

Jadi mengapa penjuang bisul Zul Nordin, sasterawan SHITnon Ahmad, Hassan Ali, Ibrahim Ali, Nasharuddin & Tauke Jin belum nak menghalang umat Islam daripada mengunakan perkataan yang berasal daripada agama Hindu?


KAH KAH KAH

Tanpa Nama berkata...

Lama dah dilaksanakan cuma tak menyeluruh.. tahun depan semua akan laksanakan kot? kat warung pon roti canai nasik lemak akan ada GST :)

Ni cukai menyeluruh.. tak kira pendapatan.. rendah ke tinggi semua kena.. Memang betul2 kena gasak..

kampong lad berkata...

astro dah GASAK dah....lama dah

Tanpa Nama berkata...

babi punya Gst
klu tak nak gst, kita pangkah pr

klu pr menang, bole la kita beli kereta baru dengan harga murahh. kebetulan taun depan aku cadang nak beli kereta baru

Tanpa Nama berkata...

yg pasti wa sebagai rakyat m'sia sudah tersepit dgn sistem sosioekonomi m'sia ..nak tak nak kena bertahan ..kena bekerja untuk sara hidup ..kurangkan mana patut ..cuba menabung mana yg termampu ..mmg susah ..tp kena . cakap bnyk pun tak guna ..tggu je la perubahan ..setahun ? 2 tahun ? 3 tahun ? bertahun2 ? nak revolusi mmg lama ..entah wa ada cucu mungkin barangkali dramanya sama saja ..tapi berharap sistemnya akan dtg tidak mencekik darah ..(mmg steady ngeteh secangkir teh rm1.00..)