Rabu, 28 November 2012

INI PERHIMPUNAN AGUNG UNTUK PARTI APA?






POLITIK

ARKIB : 27/11/2012

Intipati ucapan Timbalan Presiden UMNO

KUALA LUMPUR 27 Nov. - Berikut antara intipati daripada ucapan Timbalan Presiden UMNO, Tan Sri Muhyiddin Yassin ketika merasmikan serentak Persidangan Perwakilan Pemuda, Wanita dan Puteri UMNO di sini malam ini.

1. Pemimpin Pas tidak mungkin dipilih menjadi Perdana Menteri dan menegakkan negara Islam kerana DAP dan PKR tidak pernah menyokong dan mempercayai Pas.

2. Pas juga adalah sebuah parti yang lemah dan sepanjang 12 kali pilihan raya umum, bilangan kerusi yang ditandingi Pas kurang separuh daripada jumlah keseluruhan kerusi Parlimen. Jika lemah, bagaimana presiden mereka dicadang sebagai Perdana Menteri?


3. Pembangkang mengamalkan politik ultra perkauman, fahaman songsang dan memecah belahkan masyarakat hanya kerana mahukan kuasa. Sejak lima dekad lalu, Pas dan DAP membawa fahaman politik benci dan fitnah yang membakar sentimen agama dan perkauman.

4. PKR pula, menerusi kenyataan Ketua Pembangkang, secara jelas mengetengahkan ideologi songsang kononnya atas nama kemunculan politik baharu, politik pembebasan, politik global, politik kuasa ketiga, wacana hak dan kebebasan individu mengatasi lingkungan agama, budaya dan moral.

5. UMNO tidak boleh alpa dan parti itu perlu bangkit untuk menjadi benteng mempertahankan masyarakat daripada diasak oleh ideologi songsang pembangkang.

6. Malaysia kekal aman, stabil dan makmur di bawah BN kerana parti itu sentiasa membuka pintu rundingan bagi menawarkan penyelesaian kepada semua perkara yang berkait dengan kepentingan semua kaum.


7. Jentera UMNO, khususnya ketiga-tiga sayap parti perlu mengatur strategi berkesan untuk memenangi hati pengundi dan memastikan perpaduan parti diteguhkan sebagai kunci kemenangan dalam PRU-13.


8. Seluruh warga UMNO perlu terus teguh menyokong kepimpinan Perdana Menteri dan Presiden UMNO, Datuk Seri Najib Tun Razak yang sedang menerajui transformasi besar untuk negara.

9. UMNO akan terus mengangkat suara Melayu tanpa melupai agihan keadilan untuk kaum-kaum lain dan berjanji komitmen itu akan terus dipegang oleh UMNO dan BN.


KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit....  INI PERSIDANG PARTI APA?..... kah kah kah...

kah kah kah.... INI  KONGRESS  PARTI KEADILAN RAKYAT KE ?.... kah kah kah...

kah kah kah....SETENGAH DARI UCAPAN ADALAH  HAL PAKATAN RAKYAT...kah lah kah..

kah kah kah...BILA NAK BINCANG HAL PARTI SENDIRI.... kah kah kah...

kah kah kah... BILA NAK  KEMBANGKAN KETUANAN MELAYU.... kah kah kah

kah kah kah.. BUAT APA BINCANG HAL PARTI ORANG LAIN... kah kah kah...



llllllllllllll

3 ulasan:

pemerhati bebas berkata...

4 dri 9 sah2 bukn psl ameno
5 psl ameno tu hanya talk cock... x de isi langsung
... apa punye ghapla jingga caca merba la depa ni
hahaha hihihi huhuhu

Tanpa Nama berkata...

hahaha..hanya lagu tema je yang berkait dengan persidang kali ni..hahaha

didi kota belud berkata...

tahhh....sudahlah wei...kasi angkat itu taik,cuci...sudahlah...kasi bersih u punya rumah dulu...tengok..HABUK BANYAK...PAPER TARA KEMAS...DAPUR BANYAK LIPAS...SAWANG BUMBUNG ATAS ADA...DEYYY...KASI BERSIH LU PUNYA RUMAH LAH DEY...KITA ORANG TALA SELESA DUDUK LAH.....TENGOK PUN LU RUMAH KITA ORANG TAKUT MAU MASUK WOO....BANYAK KOTOR WOO.... "MINAH...TAIK SIAPA YANG DEKAT LAMAN TUR..?...TAH LAH BANG..?..SI YIDIN BALING SINI TADI.!!...TAKPERLAH MINAH...MEMANG PERANGAI DIA PENGOTOR.....???"-KHALAS........PENGOTOR IS ALWAYS A PENGOTOR.