Jumaat, 9 November 2012

LAGI SEBAB SATU JUTA MAHU TURUN KE JALAN RAYA



KOMENTAR TUKAR TIUB


ini adalah sebab sebab mengapa satu juta
akan turun ke jalan raya

orang ramai telah jelak
orang ramai telah muak
orang ramai telah letih

masa nya telah sampai untuk
menghumbankan united malays national organisation

tidak ada tanguh
tidak ada alasan
bersedia dari sekarang
minta cuti
tempah tiket perjalanan
tempah bilik penginapan

kota banjiri kuala lumpur sabtu 12 januari
kita buktikan kepada dunia bahawa 
kita mahu pru13 yang adil dan bersih
kita tidak mahu lagi ditipu

i



SAMAN PDRM TETAP BERJALAN WALAU 


PUN ADA AES - mkini



KUALA LUMPUR:

Dewan Rakyat hari ini diberitahu bahawa Kementerian Dalam Negeri (KDN) tidak akan memansuhkan saman postal (Notis Pol 170A) walaupun Sistem Penguatkuasaan Automatik (AES) dilaksanakan.


Syarikat anak bekas pemimpin Umno Johor kendali saman AES - S.K

KUALA LUMPUR 5 November: KEADILAN membongkar hubungan mencurigakan di antara syarikat pengendali saman Sistem Penguatkuasaan Automatik (AES), Beta Tegap Sdn Bhd dengan Umno Johor dan Menteri dari MCA.

Dedah Ahli Majlis Pimpinan Pusat, Chang Lih Kang, pemegang saham terbesar syarikat itu, To’Puan Rozana Redzuan adalah anak kepada bekas Ketua Bahagian Umno Parit Sulong, Allahyarham Tan Sri Datuk Redzuan Salim.

“Ibunya, Puan Sri Datin Atkah Abdullah pula adalah bekas Timbalan Ketua Wanita Umno Johor dan Ahli Jawatankuasa Wanita Umno Pusat.

“Selain itu, Rozana juga adalah sepupu kepada Ahli Dewan Undangan Negeri (DUN) Machap, Datuk Abdul Hamid Abdul Rahman,” kata Ahli Dewan Undangan Negeri Teja itu pada sidang media di Parlimen hari ini.

Menurut Lih Kang, pemegang saham kedua terbesar, Andreas Toh pula mendapat kontrak pada 2005 dari Kementerian Kesihatan melalui syarikat Mediharta Sdn Bhd.

“Kebetulan, kedua-dua kementerian ini di bawah menteri dari MCA. Adakah ada hubungan rahsia antara Andras Toh dengan MCA yang membolehkan beliau mendapat dua kontrak lumayan ini,” soal beliau.


SATU JUTA  JANJI KITA 

BUKAN AMARAN

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Demo kat luar negeri memang boleh jatuhkan pemerintah yang zalim tapi kat Malaysia kerajaan jenis kepala batu susah nak jatuh kena buat sesuatu yang lebih dahsyat kalau tak amatlah payah

Tanpa Nama berkata...

Tembok Berlin runtuh hanya dengan
70,000 demonstrator di negara blok komunis Jerman Timur. Tapi kat Malaysia ratusan ribu demo beberapa kali tak juga runtuh. Memang sah mereka ni sangat takut nak buat pembaharuan sebab terlalu banyak kesalahan yang dilakukan. Pastinya hampir semua pemimpin umnongok dan kuncunya menyeleweng dan pasti dihumban ke dalam penjara

Tanpa Nama berkata...

Demo2 kebelakangan ni mcm tak berapa nak happening. Apa punca? Orang ramai dah boring? Issue dah takde? Kurang publisiti? Gerombolan dah blajar kot? strategi tak amik pot, so tak banyak kluar kat TV, newspaper, etc...apa petanda ni.....

didi kota belud berkata...

EKONOMI TAK BAIK...HUTANG DEFISIT RUMAH BERTAMBAH,KENE BUAT EKSTRA..PENAT...SALAH SATU STRTEGI PERANG YELAH INILAH DIA...DIBEBANI TANPA MERASA TERBEBAN...HALUSS JE LINE TUR....RAFIZI HARUS BUAT SESUATU...?