Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 7 November 2012

MELAYU MEMANG BEBAS BERUGAMA



KOMENTAR TUKAR TIUB

jangan terperanjat
memang dari dulu lagi melayu 
memang bebas beragama

ramai melayu di filipina beragama kristian
ramai melayu di indonesia yang beragama hindu
ramai melayu di siam beragama buddha

hanya kebelakangan ini saje 
melayu tidak lagi ada kebebasan untuk beragama
ini tidak sangkut paut dengan agama
ini untuk tujuan politik

ini sebahagin dari politik pembodohan orang melayu
ini strateji untuk memastikan melayu menyokong
united malays national organisation

pada tahun1966 ada seorang sarjan askar melayu
lelaki berasal dari kedah
dia secara terbuka meninggalkan islam
dan menganut agama buddha
bukan saje itu
dia pergi ke bangkok untuk belajar menjadi sami

dia meninggalkan tunangnya yang bernama aishah
berita keluar dalam akhbar utusan
jika tak percaya sila rujuk arkib negara

NOTA:
kalau ada minah
kalau ada mamat
dah diberitahu tentang  neraka
dah diberitahu tentang syurga 
dah diberitahu tentang bidadari bermata jeli
masih juga berdegil
pergi mapoooslaaaaa






Melayu bebas beragama: Anwar didesak beri penjelasan

DENGKIL 6 Nov. - Wanita UMNO hari ini mendesak Anwar Ibrahim memperjelaskan dakwaan bahawa pakatan pembangkang akan memberi kebebasan beragama kepada semua termasuk orang Melayu jika menang pilihan raya umum ke-13.


Ketuanya Shahrizat Abdul Jalil berkata maklumat itu juga mendakwa agama bayi tidak akan ditulis pada sijil kelahiran, sebaliknya mereka boleh memilih agama masing-masing apabila berumur 18 tahun.

"Jadi saya nak tanya Anwar selaku Ketua Pembangkang, adakah ini benar," katanya.


KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

apakah agama orang yang meerembat duit rakyat
sebanyakm 250 juta ringgit

JANGAN LUPA 

10 ulasan:

Matrojak berkata...

Betol tuh incek TT,... al-Quran ada sebut sesiapa sahaja yg beramal baik dan percaya kpd Tuhan, tidak kira samada dia penganut Yahudi ke, Kristian ke, atau apa sahaja, maka dia tak perlu bersedih..

Opps!! TT mungkin tak tahu hal ini... TT perlu belajar tentang ini dlm al-Quran dengan seseorang. Jangan salah faham bukan dengan Kavita Singh, tetapi dengan Irshad Manji... kah,kah,kah,kah...

Tanpa Nama berkata...

Memang gitu TT,kalau kain tudung bermata jeli tu jatuh kebumi, berebut-rebut manusia di dunia ini ingin mengambil kain tersebut. Tapi bila betina madras cakap pasal agama, nak termuntah satu dunia dan jadi busuk dunia ni bau tahi betina ni dan tahi lembu,yang memang manusia pariah auta keling!

Begitulah surah Tuhan yang kata dalam Koran, aku sediakan syurga dan neraka. Sesiapa nak masuk syurga, silakan tapi kalau sesiapa nak pilih masuk neraka pun boleh.Ikut pilihan masing-masing.Tiada paksaan dalam islam. Tidak kira melayu, cina ka, india ka, atau lain-lain. Tapi kalau nak pilih juga neraka, pi mamposlah kau orang semua, kah..kah..kah..

Tanpa Nama berkata...

memang melayu bebas beragama, tapi majoriti melayu pilih islam. yang isham dengki sangat ni pasai apa, takde sapa paksa hang masuk islam pun, hang lari dulu pun takde orang nak kejar, masa kat eropah dulu pun hang dah tukar agama banyak kali pun takde sapa kisah, tapi last-last nak jadi komunis, itu pun takde sapa peduli. nak bebas, bebaslah. nak kecoh macam ayam bertelor sebiji tu pasai apa.

Tanpa Nama berkata...

Anuar Ibrahim dan Nurul tidak perlu membalas tuduhan dan gesaan orang bodoh dan penyokong-penyokong bodoh dari UMNO. Semua jawapan ada pada Perlembagaan negara kita. Hanya orang yang tak tahu baca akan bertanya soalan macam itu. Mungkin juga orang yang mengamalkan "Jungle Law" akan bertanya soalan ini kerana puak-puak ini tak erti apa itu keadilan dan demokrasi.

Tanpa Nama berkata...

Lebih baik jgn masuk agama jika anda seorang pak turut...kesannya anda tidak memahami tujuan anda beragama...kesan yg mbodohkn lagi adalah anda tidak mmpu mnerangkn agama anda kpd org lain dan anda akn kutuk mngutuk dan berbalah kononnya agama anda lh yg paling bnr di dunia ini apabila org agma lain mmpersoalkn tntg agama anda..mengapa perlu mrh jika agma anda benar???? terangkn lh secara hikmah...kah kah kah..
Yang kecoh islam ni utk mlyu sahaja ni pasal apa? sampai rajagopal suruh mais amik tindkn ni pasal pe? sukatilah org xnk beragama...msg2 ada pilihn..ko ingt ko beragama islm mati nnt celup2 buang dosa pastu masuk syurga..asal islm je masuk syurga bila mati? pukimk korg..uztaz ustazah ulama mn yg korg dgr ni? Jnji Allah bukn bgitu, sah korg xbaca alq..alq x kata pun..ko islam..mati cnfirm masuk syurga...hahaha..mlyu dah dibodohkn oleh ustaz ustazah di sekolah sejk kecil...sebb tu sensitif sgt bila bincg isu keterbukaan agama ni-INDAHSINARSANGSURIA

Tanpa Nama berkata...

ada mgkuk ni sound tt pasal kbebasan agama..tt dh tulis..ini xde kna mngena dgn agama..ini hal politik..bc lah dulu tulisn org bg fhm sblm komen...BEBAL!!!- indahsinarsangsuria

didi kota belud berkata...

agama orang yang merembat 250 juta hinggit adalah beragama karbala.......karbala membawa maksud::: KASIH TUKAR KALAU TADAK DAPAT BALA:::.

Tanpa Nama berkata...

Agama bukan lagi menjadi kepercayaan, pegangan, juga pedoman hidup...
Tetapi, agama telah menjadi satu 'alat' untuk memperalatkan manuSia..ha..ha..ha...
Biase dah ni, isu-isu agama canggini, menjadi senjata politik bila terDesak untuk mempengaruhi manusia2 yg keCanduuan Ugama...
Karl Marx kata ' agama adalah candu'....
Karl Marx tentunya bijak... Lebih bijak dr Melayu Islam yg otaknye telah disuntik oleh serum keZombian...
Berpikir secara luar kotak, Karl Marx sudah nampak kesan negatif bila agama telah diguna2 bg tujuan lain...
Ha.ha.ha.....
Nota kaki : Rakyat dolu2, boleh lah ko tipuuu...!

Tanpa Nama berkata...

Ohh..hoo..hoiii...
Wahai melayu islam, diharap otak kita diberi pencerahaan, keZombian otak harap dpt diubati...haha..
Dalam kitab suci ugama islam, ada ditulis..
'Tiada paksaan dalam berugama...'
Soal pertama, sudah terang lg bersuluh. Dlm kitab alquran sudah dinyatakan sebegitu, mau di percaya sama alquran atau cakap2 orang yg putar belit tu?
Pernah tak dengar cerita psl pelacur yg masuk syurga setelah menyelamat kan kucing yg lapa?
Motif nye di sini mungkin, tuhan mahu kita baik sesama mahkluk dan jangan aniya...
Tu kak zat, duit rakyat yg dinaiya tu ape cite?
Ayoyo... Jgn la dok sebok soal lain pulok...hahaha...

noor mohamad ismail berkata...

bebas beragama? maksud agama pun ramai yg tidak tahu! islam itu DEEN, ia bukan agama. kalau kita samakan dgn agama, maka kita pun sama jahil. masyaAllah, ramainya yg keliru, hingga hendak 'bebas'! apa pula maksud 'bebas' kan?