Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 2 November 2012

SURAH SIBU WAL SIBU DI SAMBUNG LAGI



BESAR ADA MACAM MACAM  ADA



SIBU OH SEEE BOOO

tepi sungai rejang
hotel aku tak jauh dari sungai rejang
berlumpur dan macam teh tarik

nama hotel tak blleh beri tahu
pasal tuan hotel tak iklan kan dalam tt
tapi ok - lumayan

MAKAN MALAM
terbaik hoi bing coffee shoop
menu:
rusa hutan - dengan serai
mandin  -dengan belacan
ikan tapah kukus dengan cendawan telinga keling
dan  aku beli di kukus juga -

ikan tapah terbaik - ikan sungai yang semakin susah nak didapati
rusa hutan pun bagitu juga
mandin ini aku ingatkan paku
tetapi diterangkan bukan paku
hanya ddudk dldlam paya bakau dan wajib dimasak segar
dan kaya dengan zat besi
apa yang besi aku pun tah tahu



CADANGAN  SARAPAN ESOK
tadi ada surat yang minta aku carai mee kampoo
memang telah diberiatahu
esok awal pagi sesudah beli tiket akan
ke pasar sentral untuk minum paki mee kampoo

untuk pembaca tt yang baru mengikuti tt
diberitahu bahawa ketika berjalan tt membawa kopi muar sendiri
ini kerana kopi dimana mana pun tak saenak kopi muar

APA NAK BUAT MALAM INI
hujung minngu
jam baru sepuluh
aku difahamkan beer murah disini
katanya semua ini di seludup
aku juga difahamkan rokok murah disini
sayang
aku bukan peminat beer
dan sudah berhenti merokok




CHECK IT OUT
nak keluar jap lagi
nak tengok penkan ini
nak cari apa yang dapat
kalau dapat akan diberi tahu
mana tahu terjumpa durian ditepi jalan
kah kah kah

akan disambung lagi...




13 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Wa tau lu buat pa kt s'wak...mesti nk mrasa penerajang RAGAD AL-TAIB! Weh! Jgn smpi laki dia jmpa lu udah la beb! Kuturunan tukang pelempang org tuuuuu! Hahahha,gud luck n njoy bro!

Tanpa Nama berkata...

sudah berenti merokok? poyo la engkau TT..dah la tadak bini..berenti merokok pulak,,habis apa kau nak buat takkan nak melancap saja

Tanpa Nama berkata...

kat sini worang sibok pru sibok nak turun seremban, yang ko sibok jumpa taib mamud ni apa kes? ko nak join taib mamud sekali ke?

manian berkata...

jgn lupa try ulat sagu saiz ibu jari kaki goreng dgn cili. terbaek! byk protein tu

maniam berkata...

lagi satu... jangan sarung kondom kat pisang. sarungkan kat batang

Tanpa Nama berkata...

Sebut betol2. mee kampua... icon of sibu

Tanpa Nama berkata...

TT dah berhenti merokok? dan bukan peminat beer? habis, minum apa sekarang ni? air suam saja ke? biar betull.. lepas ni TT kena daftar jadi ahli Tabung Haji. alhamdulillah TT

sri hartamas

Tanpa Nama berkata...

Yeahhhh kopi 434 muar terbaekkkkkk....kasi pekat lagi lugat hahah

didi kota belud berkata...

kalau di SABAH...buah yang sebelah rambutan tu dipanggil buah TARAP.....sedap isi tak payah cerita...memey sodap...cara makan...pegang batang eh...buka kulit eh.....gomol isi isinyer macam makan peha ayam....sodap tak terkiro....itu sebab orang yang baru cukur rambut kena panggil GUNDUL MACAM TARAP SUDAH KAPALA DIA......atau ayat lain kena sudah si tarap hidung hidung dia,,,,baru dia rasa....sedap indak sedap...backup lagi si pijat...kan kana.....hahahhhaaaa

Tanpa Nama berkata...

Bangga...TT bawa kopi muo..he3

Tanpa Nama berkata...

Wah hebat orang sabah dah kaji kayu kayan ni tahu ada zat besi segala.. keh keh keh.. musti ada makmal dalam utan tu.. tak tanya berapa auns zat besi ada dalam setiap kilogram huhuhu..

Ramos berkata...

Pembetulan:
Sayur Midin bukan Mandin
Mee Kampua bukan Kampoo

Sila Cuba try emas hitam, Buah Dabai & Sago dgn Ikan Bakar! Mantap.

Tanpa Nama berkata...

Tak balon tarap serta g ngayap sot?