Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 26 Disember 2012

AGAMA BERASAL DARI RITUAL MASYRAKAT PAGAN - SATU PENCERAHAN




 

AGAMA ASAL USUL DARI PAGAN

Apebendela cai cai umngok ni. Lenkali kalo tatau tu tanye le. Sukati je main ikot org yg bumngok. Bila masa pulak nabi isa lahir 25 disember?

Itu asalnya perayaan org2 pagan yg org kristian terapkan dlm kalender diorg. Dan diorg ni mmg suka main hemtam je. Semuanya nak bersuap, semua nak ikot pale otak tanpa berfikir.

Ikot lojik la,mengiyakan mende yg tak betol tu kan menyimpang namenye. Sukati korang le, dh beso panjang. Kalo tak tatau baik korang duk dendiam je la on UCAPAN HARI NATAL DARI SEORANG USTAZ
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 12/26/12

 
KAABAH DAHULU TEMPAT BERHALA PAGAN
Hello tanpa nama 25 Disember 2012 11:05 PTG diatas, Arab Quraish Mekah bukan "atheist" larrr.. malah mereka adalah "polytheist" iaitu percaya kpd banyak tuhan dan disinilah sumber ekonomi mereka iaitu 'menjaga & mempromosi' rumah ibadat dimana bangunan batu empat segi 'Kaabah' dipenuhi dgn 360 berhala, kerana masa itu belum ada minyak.

 Dalam ertikata moden, sumber ekonomi mereka adalah disektor pelancungan keugamaan. Kemunculan Rasul yg mempromosi ideologi "TIADA tuhan, hanya Allah (yg bukan tuhan)" telah mengugat summer ekonomi & kuasa mereka. Itu pasal mereka naik angin lalu mengasari dan cuba membunuh baginda. Macam keadaan UMNO sekarang. 

Masalah org2 Islam ialah dgn menyamakan Allah dgn konsep 'tuhan'. Allah bukannya tuhan kerana 'tuhan' memerlukan ugama dan ugama pula memerlukan penganut. Jadi sekiranya semua penganut2 sesuatu ugama termasuk 'Islam' murtad, atau planet bumi ini berlaga dgn asteroid dan hancur, Allah (yg bukan tuhan yg. memerlukan ugama & penganut) tetap " on SATU PERTANYAAN UNTUK PENCERHAN
Anonymous
on 12/26/12

 
SUNNAH WAL RASUAH
poyolah sunnah wal rasuah..ucap slmt natal pun rosak akidah..pehal bebal sgt..ni la akibat suka dgr ceramah ustaz fenomena ustaz popular berjanggut yg buat duit bodoh kan org mlayu..sikit2 hukum sikit2 haram sikit2 harus...

sikit2 makruh..kah kah kah..uataz2 ..apa hukum saya makan tapi lupa nak byar..apa hukum intai bini mandi..

apa hukum saya makan kurma berlebihan..kah kah..bodoh nya tahap pemikiran..ni bangsa lain pun leh tlg jawab kan..UMPamanya laaaa.. on UCAPAN HARI NATAL DARI SEORANG USTAZ
Anonymous
on 12/26/12

 
BERPERANG
assalamualaikum kpd yg beragama islam persamaan antara nabi isa as dan NABI MUHAMMAD SAW ialah kedua2 mereka tidak membunuh musuh walau pun musuh hendak membunuh mereka. tapi zaman nabi isa as tiada peperangan, beliau cuma d buru oleh musuh tp telah d selamatkan oleh ALLAH SWT dgn d angkat ke langit. 

berbeza dgn zaman NABI MUHAMMAD SAW.BAGINDA telah d uji dgn pelbagai rintangan semasa hendak menyampaikan agama islam.BAGINDA telah d caci-cerca, maki hamun, d baling batu hingga berdarah, d letak tahi d atas kepala d boikot tidak boleh d beri makan n minum dan berurus niaga dan d halau keluar dr mekah sehinggalah kpd ancaman bunuh ke atas BAGINDA SAW.

 NABI MUHAMMAD SAW bertahan segala rintangan ini selama 13th d mekah, sehinggalah BAGINDA d perintah kan oleh ALLAH SWT hijrah ke madinah. selepas berhijrah ke madinah, barulah NABI MUHAMMAD SAW d perintahkan oleh ALLAH SWT utk berperang. *** ni nak bg tau kat sini dlm setiap peperangan dr peperangan badar sehingga BAGINDA wafat, on SATU PERTANYAAN UNTUK PENCERHAN
sheikhalfarisi
on 12/26/12


USTAZ COOL
ni ustaz confuse ...tak boleh pakai ...dia sendiri pun confuse dengan agama....ni ustaz budak mentah lagi... on SATU PERTANYAAN UNTUK PENCERHAN
Anonymous
on 12/26/12

 

MANA NAK IKUT?
Nabi Isa tidak bunuh orang....Nabi Muhammad 'bunuh' orang...Nabi Isa tak kahwin...Nabi Muhammad kahwin..mana ko nak ikut? he..he..he.. on SATU PERTANYAAN UNTUK PENCERHAN
Anonymous
on 12/26/12

KALAU TAK GUNA AKAL - GUNA APA? GUNA LUTUT?
TT... Soalan yang melibatkan Rasulullah , macam tu tak perlulah dikeluarkan di sini. Rasanya kurang sesuai. Bukan apa, ditakuti akan mendatangkan rasa kurang senang kepada sesetengah pihak. Ditakuti juga akan menyebabkan timbulnya unsur mempermainkan, merendahkan, mencerca, mengeji dan sebagainya oleh pihak/ orang yang tidak layak untuk mengatakannya.

Seelok-eloknya soalan itu diajukan kepada mereka yang berkebolehan dan berilmu untuk menjawabnya. Pandangan ini bukanlah bermaksud saya dipengaruhi oleh para pak arab penjual ayat quran atau ulamak

Cuma kata cikgu saya, KALAU TAK TAHU, BERTANYALAH KEPADA YANG BERILMU. Kalau bertanya dengan orang yang setaraf dengan kita, ditakuti timbul jawapan yang terpesong dari ilmu yang songsang. Diharap agar rumah TT ini tidak dijadikan tempat untuk menghina dan merendahkan sesuatu agama atau Rasul-RasulNya. on SATU PERTANYAAN UNTUK PENCERHAN
Mat Lendir
on 12/25/12


JAWATAN TINGGI DAN KERETA TINGGI
1.mungkin ko beribu pengikut!berjuta pengikut!yang sama-sama bergelak kah!kah!kah!bila ko mengutuk umno dan rosmah!!sapa kisah bhaii!!kalau yang betul dan ada faktanya!!masyarakat akan mengiakanya!!kalau setakat fitnah dah persepsi!!ko tanggongla sendiri disebalik kah!kah!kah! pemuja ko!!

 2.ko mungkin jugak dikelilingi oleh pemimpin hebat yang sealiran dengan ko!anuar!nik aziz!hadi awang!dan teman sekuliah Um dulu yang kini dikerusi empok bergred jusa dll!!ada juga yang tak sealiran dengan ko!dan ada juga berkah!kah!kah dengan ko!!kerana keberanian ko menongkah arah politik di malaysia!!bagi mereka ko lah hebat!!kolah selalu kedepan!!macam zaman 70an dulu!ko lah juara mereka!!last sekali ko merempat!!penjulang-penjulang ko berjawatan besar dalam kerajaan!!sapa kisah bhaii!!politik dan kuasa dunia je bhaii!! 

3.TAPI!!bila melihat dan meneliti penulisan ko mengenai agama!!kesiaann kat ko!!rupanya pemuja ko yang beribu!!teman ko yang berjawatan tinggi dalam PR setakat KAWAN je bhaii!! on PENCERAHAN DAN PENGELAPAN DARI PEMBACA TUKAR TIUB
Anonymous
on 12/25/12


TARIQ AZIZ BUKAN NAMA ISLAM - INI NAMA ARAB 
TT, masa saya kecik2 dulu, saya mati2 ingat Tariq Aziz, mantan Timbalan Perdana menteri Iraq masa zaman Saddam Hussein (1979-2003) ialah seorang Islam kerana dia pakai nama macam org Islam, bukan pakai nama Kristian spt Michael, Antonius, George, dsb. Lama2, baru saya tahu yg Tariq Aziz ni ialah seorang penganut Kristian dan merupakan satu2nya menteri Saddam yang beragama Kristian.

 Saya terkeliru dgn agama anutannya sebab dia pakai nama macam org Islam, tapi tekdelah sampai saya tukar agama ke Kristian. Berdasarkan logik ni, kalau org Kristian pakai nama Alah dalam Alkitab sekalipun, org Islam mungkin mula2 akan rasa sedikit keliru kerana mereka guna nama Tuhan yg sama spt org Islam, tapi ia takkan sampai menjadikan seorg Islam tu murtad sebab banyak perbezaan antara Islam dan kristian yg mereka boleh perhatikan. Oleh itu, saya rasa takde sebab untuk kerajaan nak larang guna nama Allah dalam Alkitab. on WAHAI BANI MELAYU SEDARLAH KAMU - BUKAN KAMU SAHAJA ADA TUHAN
Salim Rubayyi' Ali
on 12/25/12

 
KEBENARAN TIDAK BOLEH DI MONOPOLI
Ini adalah artikel terbaik oleh TT buat tahun 2012 kerana apa yang ditulis oleh TT didalam artikel ini adalah benar belaka. Kebenaran bukan milik satu satu bani. 

Jika ianya milik satu bani sudah tentu bani Melayu memang berada jauh dari kebenaran kerana bani Melayu jauh ketinggalan di belakang berbanding dengan kaum-kaum lain dalam bab mencari kebenaran. Kebenaran bukan milik satu satu agama sahaja. Jika kebenaran ialah milik satu agama sahaja, kenapakah umat Islam jauh ketinggalan dibelakang didalam bab mencari kebenaran?

 Penjual agama dan ularmak macam Harussani dan Hasan Ali mahu copyright kebenaran seolah-olah kebenaran hanya milik mereka sahaja. Jika kebenaran adalah milik hakcipta pengikut penjual agama, mengapakah Internet direka oleh bani bukan Melayu dan bukan Islam?

Mengapakah roket, komputer, kereta dan pelbagai alat yang boleh membantu umat manusia dicipta oleh orang-orang dari pelbagai agama atau tidak beragama? Mengapakah ubat-ubatan yang dapat merawati pelbagai on WAHAI BANI MELAYU SEDARLAH KAMU - BUKAN KAMU SAHAJA ADA TUHAN
Pencari Kebenaran
on 12/25/12

MELAYU KENA TIPU OLEH ARAB
Takde masalah kalau kalimah Allah digunakan dalam Alkitab org Kristian. Biarpun diorg pakai nama Allah dalam alkitab, tapi kita masih boleh bezakan cara sembahyang org Islam dan org Kristian. 

Hanya org jahil agama je yg tak reti beza aqidah dan ibadah Islam dengan Kristian. Itu pasal org2 Islam kena rajin2 pergi masjid tuntut ilmu, byk dgr kuliah agama kat masjid, jgn tercongok je kat TV tgk program realiti TV. Bila dah jahil agama, tu ada org Islam yg takleh bezakan akidah Islam dgn akidah pagan, sampai ada yg pakai ilmu pelaris, ilmu sedut duit, ilmu santau, mintak bantuan 'ulama bunian' nak lariskan bisnes. 

Kes Mona Fendi sebagai contoh, bagaimana jahilnya agama sesetengah org kenamaan dalam mengejar pangkat. Itu belum lagi yang solat hajat lepas Asar, sah sah menampakkan kejahilan dalam mengamalkan agama sendiri. Kalau kita ada akidah dan ilmu agama Islam yg kukuh, kita akan boileh bezakan antara akidah Islam dan bukan Islam biarpun org kristian pakai kalimah Allah dalam Alkitab. on WAHAI BANI MELAYU SEDARLAH KAMU - BUKAN KAMU SAHAJA ADA TUHAN


---------

13 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

TT... Kalau kita jahil, janganlah kita mendidik orang lain menjadi jahil juga.

Tanpa Nama berkata...

Klu kita melihat perkembangan agama islam dari sudut sejarah semata-mata, atau dari pandangan ahli antropologi dan sosiologi semata-mata tanpa berlandaskan Al-Quran dan hadis, hasilnya mungkin boleh menyesatkan kita.

kampong lad berkata...

tiada tuhan melainkan allah. apa beza tuhan dgn allah? mintak pencerahan.

Tanpa Nama berkata...

KAABAH DAHULU TEMPAT BERHALA PAGAN (Sambungan..)

Masalah org2 Islam ialah menyamakan Allah dgn konsep 'tuhan'. Allah bukannya tuhan kerana 'tuhan' memerlukan ugama dan ugama pula memerlukan penganut.

Jadi sekiranya semua penganut2 sesuatu ugama termasuk 'Islam' murtad, atau planet bumi ini berlaga dgn asteroid dan hancur, Allah (yg bukan tuhan yg. memerlukan ugama & penganut) tetap "Wujud".

Itu pasal Allah digelar "Rabbil Alamin" iaitu 'Raja sekalian Alam' dan 'Islam' pula bukannya ugama tetapi adalah "Ad Deen" iaitu 'cara hidup yg damai'. Kalau tak faham2 juga sia2lah kamu semua sembahyang tiap2 rakaat.

Keperluan adalah sifat kelemahan. Dan Allah tidak 'memerlukan' susuatu. Segala dilangit & dibumi tidak terlepas daripada kudrat dan iradatNya, samaada disedari atau tidak. Maka disinilah terletak maha kuasanya Allah, iaitu tidak memerlukan sesuatu, akan tetapi segala2nya memerlukanNya.

Masaalah utama org2 ber'ugama' ialah taksub kpd 'tuhan' yang memerlukan sesuatu, dan demi memenuhi 'keperluan' tuhan2 ini, mereka berpecah2, bergaduh & berbunuh2. Dalam sejarah manusia, terlalu banyak kezaliman dan pembunuhan yg. lakukan atas nama 'tuhan', bukan 'setan'.

Akhirnya, Rasul2 termasuk Isa dan Muhamad adalah 'posman' jua, yang mustahak adalah berita yg. dibawa bukannya 'posman'. Apa kita kisah sekiranya postman2 yg menghantar surat kita telah membunuh atau melancap? Oh ya, segala perbuatan termasuk yg kedua2 ini pun tidak terlepas daripada kudrat & iradat Allah jua. Kalau tidak, masakan Dia Maha Hadir, Maha Mendengar, Maha Melihat, Maha Mengetahui & Maha Kuasa?

Adakah kita membaca, mengkaji & memahami berita gembira yg meraka dibawa itu?

~ AlHamdulillah hiRabbil Alamin, Amin2 YaRabbil Alamin.

KalbunUMNO berkata...

tt,
suatu percerahan, melalui blog kau, islam memiliki peluang terbaik untuk mempertahankan diri dan memberi pecerahan mengenai kebenaran agama Islam.
Setiap insan dimuka bumi diberi hak oleh islam untuk bertanya mengenai agama ini. Bahkan menjadi kewajipan kepada setiap orang islam memberikan jawapan dan pencerahan kepada mereka yang masih samar mengenai islam.
Mengenai siapa Jesus (Isa), islam bertegas melalui al-Quran bahawa beliau adalah manusia biasa, dan bukan Tuhan kepada manusia.
Mengenai agama Islam, agama ini bukan ciptaan Muhammad SAW dan milik bangsa Arab. Hanya secara kebetulan Rasulullah SAW dilahirkan kalangan bangsa Arab, maka orang Arab dan tanah Arab yang menjadi asas kepada penyebaran Islam.
Dakwaan Islam adalah "agama berasal dari ritual masyarakat pagan" adalah dakwaan yang tidak bersandarkan kepada kajian ilmiah, bahkan dakwaan berasas kepada perasaan cemburu dan dendam.
Sejarah menunjukkan bahawa Islam berasal daripada agama Ibrahim yang menentang penyembahan dan kepercayaan kepada selain daripada Allah.
Bahkan kedatangan Islam di Makkah telah memerdekakan orang Arab daripada menyembah pelbagai berhala dengan pelbagai nama.

Tanpa Nama berkata...

TT..tak habis2 lagi kisah ALLAH ni...
biarlah org2 kristian guna nama ALLAH
apa nak heran PDRM dah lama GUNA nama ALLAH dan MUHAMMAD lekat kat lencana...kepala tali pinggang...kat topi..
kemedian masuk dlm tandas...ambil rasuah KAHKAHKAH
bukan semua anggota PDRM itu beragama ISLAM kan???

Tanpa Nama berkata...

TERUS TERANG LAGI CEPAT SUPAYA FAHAM.

Tuhan dalam AlQuran adalah ALLAH TAALA Yang Maha Berkuasa,Yang Maha Esa, Allah Pencipta Langit, Bumi, Makhluk dan Alam Semesta.

Tuhan dalam Bible,Kristian adalah GOD ialah Azazil@Iblis@Lucifer. BUKAN TUHAN ALLAH. Gereja Rom tidak menggunakan ALLAH. Entah macammana ada Tok Sheikh Arab ada mengatakan boleh menggunakan ALLAH.

Tuhan Azazil@Iblis@Lucifer juga menjadi sumber penciptaan Agama Yahudi(Perjanjian mereka dengan Syaitan di Khazakhs purba), Kristian, Buddha, Hindu, Majusi dan Lain-lain yang telah menjadi Tuhan-Tuhan yang banyak sampai kepada pokok, batu dan roh nenek moyang....

Bersama dengan manusia pilihannya menipu daya Samiri(sipenyembah Lembu Zaman Nabi Musa a.s) bagi Yahudi, Dajal bagi Arab, Pendita-Pendita Rom bagi Eropah dan Satria Pinanditha atau Pendita(Asia)

Mendorong Rabi-Rabi, Paderi-Paderi dan sami-sami MENULIS SEMULA Kitab-Kitab kepada Baru:

Kitab Taurat(Nabi Musa a.s) ditukar kepada AlKitab Talmud

Kitab Zabur(Nabi Daud a.s) ditukar kepada Al Kitab Perjanjian Lama

Kitab Injil(Nabi Isa a.s) ditukar kepada Al Kitab Perjanjian Baru.
Kitab Perjanjian Lama di gabungkan dengan Kitab Perjanjian Baru dinamakan Al KItab Bible. Paderi-Paderi berkenaan tak pernah memasukan ALLAH kedalam Alkitab berkenaan kerana ALLAH itu musuh@Musuh kepada Azazil@Iblis Laknatullah

Permusuhan Azazil@Iblis dengan ALLAH TAALA adalah bermula semasa Nabi Adam a.s dijadikan. Atas tipudaya Iblis, Nabi Adam a.s diperintah turun membina kehidupan menjadi Khalifah Islam di Bumi...Iblis juga dinyah turun ke bumi meyusun pengkut supaya MENGENGKARI ajaran Agama Allah(Tauhid-Allah Yang Satu/ESA) dengan membentuk agama baru seperti dinyatakan.

SATRIA PINANDITHA di Asia (asal Nusantara di Kepulauan Jawa) adalah Pengikut Setia yang dididik terus oleh Azazil@Iblis. Mengguna bahasa Sanskrata mengubah Penulisan Suhuf-Suhuf penulisan Ajarah Tauhid yang diturunkan kepada Nabi Ibrahim a.s. Menjadi AlKitab seperti Veda dll dengan Dewa-Dewi sebagai Tuhan-Tuhan (Tuhan disebut HYANG). Asal Dewa-Dewi sebenarnya adalah Putera-Puteri Nabi Adam a.s yang diperintahkan Menjadi Khalifah di Langit(Hanya Allah Yang Maha Mengetahui).

Pulau Bali yang kekal Agama Hindu adalah tinggalan sejarah ini. Berabad lalu setelah ditewaskan oleh Wali Allah yang membentuk kerajaan baru. Pengikut-Pengikut Pinanditha ini berpindah kelembah Indus di India membentuka ajaran Agama di sana (Hindu). Sebahagian yang lain pula (ke Utara India/Tibet & China) membentuk Agama Buddha.

Bukan Setakat itu saja, dari Zaman Nabi Ibrahim a.s, seorang Raja Agung iaitu Raja Namrud Penyembah Matahari hingga kezaman Firaun dan zuriat keturunan mereka sehingga kezaman moden ini menghasilkan PENENTANG -PENENTANG ALLAH melalui Pertubuhan-Pertubuhan Rahsia(Secret Society, Iluminiti, Freemason dll). Mereka membentuk Gerakan Militeri Yahudi dan Kristian dinamakan ZIONISME, melakukan kekejaman keatas Umat Islam. Mereka meruntuhkan Empayer Othmaniah, menjadikan Perang Dunia dan sekarang melakukan kekejaman di Palestin, Iraq, Afghan. dan di Burma.

Semoga ini dapat membantu kefahaman membezakan TUHAN dan ALLAH.

insafdoh67 berkata...

Jahil tp Baik... Ada ilmu tp jahat... Mne satu yg lebih bagus... Aku keliru ni... Tlg bg jawapan.... Kih.kih.kih... Wa respect sama lu tt... Jahil ada class.. Kapung panggil jahil standard... Bukan macam Penjual Agama mcm ustaz umno... Insaflah... Sedara mara semua.....

Tanpa Nama berkata...

Dlm kalimah syahadah kita mengaku tiada tuhan melainkan Allah.. Tp boleh plak sekor mamat tu komen Allah bukan tuhan.. Apa la bhai!

Tanpa Nama berkata...

Semua Nabi-nabi bawa risalah Allah, wahyu dari Allah. Nabi Isa juga nabi-nabi lain bawa agama Allah..

Cuma masalah Kristian menyeleweng pengikut nabi Isa ni yang kata Nabi Isa kena salib dan percaya Nabi Isa ni anak tuhan.. Kisah tentang nabi Isa diterangkan dalam Al-Quran juga tentang semua penyelewengan dan pembohongan ini.. Isa adalah manusia biasa. Seperti penciptaan nabi adam tanpa ibu dan bapa.. Hawa dicptakan tanpa Ibu dan Nabi isa diciptakan tanpa bapa.

Takda masalah kalau nak pakai Allah sebab Nabi Isa membawa risalah Allah cuma masalah Nabi Isa bukan tuhan Allah..

Buat pemahamana orang Islam Malaysia agak unik sebab Allah milik orang Islam antara sebab melarang agama lain termasuk kristian guna Allah adalah tak mahu nama Allah yang suci dan mulia ini dicemar dengan mengatakan Isa tu Allah atau Allah tu ada anak.. juga letak Allah dalam gereja yang mungkin akan mengelirukan orang awam..

Jadi terpulang la anda cinta dan sayang Allah jaga la Dia.. Kalau tak sayang terpulang la.. tepuk dada tanya la iman dalam hati anda.

Tanpa Nama berkata...

Bro tt

Bani melayu perasan dia ada agama islam yang hebat..tapi dia tercicir jauh...ibarat kete kancil..tapi enjin bmw...


Tiada pihak yang dimusuhi ataupun dizalimi oleh Allah. Semuanya kita ciptaan Allah, pastinya setiap satu 'jiwa' disayangi sama taranya.

Pilih kasih atau pilih bulu cuma wujud dalam dunia manusia. Bani Melayu lupa diri ..kononnye Allah tu Pak sedara dia


Tanpa Nama berkata...

semua anggota pdrm - tanpa kira agama - yg makan rasuah juga membawa kalimah Allah
kahkahkah

Tanpa Nama berkata...

Iran President Congratulates World Christians on Christmas

Iranian President Mahmoud Ahmadinejad congratulated all Christians all over the world on birth anniversary of Jesus Christ (PBUH) and the advent of the New Year (2013).

In his message, the Iranian President referred to Jesus Christ (PBUH) as the messenger of justice, peace and kindness.

According to official presidential website, he further wished happiness, health and success for all Christians around the globe.

The President expressed hope that the whole world would witness administration of justice through solidarity of all divine religions.