Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 7 Disember 2012

ARAB SAUDI KELENTONG ORANG MELAYU - SUNNAH WAL RASIAH




MEKAH
YANG MEGAH
TERSERLAH

SATU PANDANGAN 

 PENCERAHAN DARI 

PEMBACA TUKAR TIUB


SAUDI KELENTONG ORANG MELAYU JUAL AIR ZAM ZAM (Sambungan..) Apabila baginda & khulafah2 rashidun wafat, arab2 setan keturunan Abu Sufyan ini yang memulakan Dinasti Mahathir/UMNO Baru, oppsss maaf.. Ummayad, dan meneruskan bisnes mengendalikan & mempromosi rumah ibadat menjadi sumber pelancungan seluruh umat Islam sampai sekarang hinggakan yang miskin sanggup menjual tanah, kambing, ayam & itik utk pergi ke Makkah. 

Apatah lagi dgn fatwa arab2 setan ini dimana kita boleh mengupah org lain utk naik haji bagi pihak yg kurang upaya atau yg sudah mati! Mengerjakan haji sudah menjadi meng'objek'kan Allah macam sabun, atau tempat kesat kaki, atau kertas tisu - selepas bersihkan diri dari kotoran dosa, balik rumah buat maksiat semula. Tahun depan bersihkan lagi dgn berhaji. 

Takde bezanya dgn. ugama hindu yg mandi di sungai Ganges atau katholik yg buat 'confession'. Sesetan2 Arab Saudi sial ini, ada lagi yang lebih bangsat & suwey wooo - iaitu melayu2 bonggok yg menkagumi bahasa & tradisi on SUNNAH WAL RASUAH JUAL AGAMA




-------

26 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

SAUDI KELENTONG ORANG MELAYU JUAL AIR ZAM ZAM (Sambungan..)

Sesetan2 Arab Saudi sial ini, ada lagi yang lebih bangsat & suwey wooo - iaitu melayu2 bonggok yg menkagumi bahasa & tradisi arab2 sial ini.

~ Islam itu adalah nilai2 murni untuk pedoman manusia sejagat, bukan ritual2 yg berkiblatkan pengaruh Arab penyembah batu, dan Al Quran adalah utk org2 yg berfikir & ber'ilmu' ('Alim'), bukan org2 yg menghafal, meniru dan mengikut2 dgn membabi buta & tuli.

Tanpa Nama berkata...

Kita musti mempertahankan kerajaan SOSIALIS Syria...kerana ini adalah antara saki baki benteng terakhir. kita.

Tanpa Nama berkata...

Abdullah bin Abbas meriwayatkan bahawa seorang wanita dari Khas`am datang menemui Nabi s.a.w. dan berkata: "Wahai Rasulullah! Di antara amalan-amalan yang difardukan oleh Allah ke atas hamba-Nya ialah haji yang dikenakan ke atas bapa saya yang sudah tua dan tidak mampu menaiki kenderaan untuk melakukannya, bolehkah saya berhaji untuknya?'' Jawab Rasulullah s.a.w.: ''Ya!'' (Riwayat Bukhari dan Muslim).

Tanpa Nama berkata...

JIKA KITA TENGOK RANKING CORRUPTION PERCEPTION INDEX 2012 NEGARA IRAN (133) LAGI TERUK DARI MALAYSIA (54) & ARAB SAUDI (66)

SAYA RASAKAN RASUAH DI MALAYSIA SANGAT TERUK DENGAN SKANDAL SCORPENE, LEMBU KONDO, CINCIN 24 JUTA & MACAM2 LAGI.

KALAU LIHAT RANKING CORRUPTION PERCEPTION INDEX 2012, ARAB SAUDI MESTI LAGI TERUK SKANDAL RASUAHNYE.

KALAU BANDINGKAN DENGAN IRAN LAGI LA SANGAT2 TERUK. TAK TAU LA MUNGKIN ADA SKANDAL CINCIN 500 JUTA PULAK. MUNGKIN ADA SKANDAL LEMBU KONDO 1 BIL. MUNGKIN ADA SKANDAL KAPAL SELAM XBOLEH SELAM JUGA. WAKAKAKA

BACK UP SANA, BACK UP SINI. TEPIS SANA, TEPIS SINI. LAST2 IRAN JUGAK YG TERUK. IRAN JUGAK BAPA CORRUPT. WAKAKAK

RAKYAT IRAN KENA TURUN JALANRAYA BERDEMONSTRASI HAPUSKAN RASUAH. 1 JUTA TURUN KE JALAN RAYA HAPUSKAN RASUAH SYIAH YG NAMPAK MACAM BAPAK ALIM. WAKAKAK

didi inanam berkata...

PERANGAI ARAB KALAU NAK TAHU...TANYA PEMANDU TEKSI K.L...ADA SATU CERITA TEMAN..BAWA TEKSI....ARAB NI DUA BINI DARI MID VALLEY NAK BALIK HOTEL CORRUS JALAN AMPANG....SAMPAI CORRUS...TAMBANG 9 HINGGIT,DAH TU TEMAN TU TAAKDE DUIT KECIK,,SO MINTA DERMALAH SEHINGGIT...ARAB TU KATA..MANA BOLEH..HARAMMMMMM...DALAM INGGERIS LAH...SO MEMBER PUN TERPAKSA TUKAR DAN PULANG BALANCE SEHINGGIT...BELUM HABIS LAGI...ARAB TU SURUH TUNGGU PLAK..LEPAS HANTAAR DUA BINI DIA TU NAIK HOTEL..DIA TURUN SEMULA..NAIK TEKSI TERUS SEBUT CHIKEN.,,CHIUKEN....FUCK FUCK..TAHU APA JADI KAT MEMBER TU.....DENGAN SELAMBA MEMBER TU JAWAP...'what...??? chiken chiken...fuck fuck....oooooooo...HARAMMMMMMMMM.......GET LOST,I DONT DO THAT JOB....STUPID...??!!!

jgntuduhsesiapa berkata...

ada satu gerakan yg mmg tak poyo langsung, mmg confirm counter culture. gerakan ni mengharamkan apa yg dipraktikkan oleh industri perbankan sekarang termasuklah ygberjenamakan 'islam'. inilah gerakan islam yg sebenar, mengharamkan riba kerana dari riba itulah manusia semakin tamak-bt loan utk mengembangkanbisnes itulah riba, beli kereta besar, motor canggih pasti ada interest, pakai kad kredit bunganya tinggi. berapa kerat sgt manusia yg tak terlibat dgn industri riba sekarang?

suka hati aku berkata...

Hello bro apabila aku baca tulisan dapat rasa yang kau ni anti islam tahap ultimate dan kau macam berniat jahat dan nak provoke umat Islam. Kau kena faham ibadat haji bukanlah produk pelancongan orang arab ianya adalah RUKUN ISLAM yang bermaksud perkara wajib yang perlu dibuat oleh umat Islam. Tapi Islam tidaklah memaksa umatnya yang tidak mampu dari aspek kewangan, kesihatan dan pelbagai lagi perkara untuk menunaikannya dan ibadat haji ni pulak hanya ditunaikan sekali sahaja dalam seumur hidup. Kalau ikut hukum yang sebenar bergolok bergadai untuk menunaikan haji adalah salah. Perkara berkaitan upah haji memang terdapat nas yang sahih. Anggapan kau tentang haji ni dipromosikan oleh bani ummayah adalah salah sama sekali, perintah haji sebenarnya datang dari Allah swt iaiatu sebenar-benar tuhan dan ianya telah bermula sejak zaman Nabi Ibrahim as lagi. Lain kali jangan tulis ikut sedap mulut. Kalau ada antara pembaca yang jadi atheist atau agnostic itu hak masing-masing tapi kenapa perlu hentam Islam kalau tak suka. Islam adalah agama yang sempurna tapi yang jadi masalah adalah penganutnya terutamanya pihak berkuasa agama yang over acting. Islam pada masa sekarang menghadapi masalah yang hampir sama dengan masalah agama kristian lebih kurang 500 tahun dahulu iaitu pihak pentadbir agama (church untuk kristian dan kementerian/jabatan agama untuk Islam) mendominasikan agama sehingga mereka tidak menyedari tindakan mereka sebenarnya tidak mengikut prinsip agama yang sebenar.

Tanpa Nama berkata...

kepada ahli2 syiah, gua tak kawin lagi bro. gua nak nikah mut'ah anak lu orang boleh tak?

kalau 3 hari 2 malam berapa mas kahwin kena bayar?

boleh dapat diskaun tak? kira student price la..haha

nanti kalau terbunting tolong bin kan ulama2 syiah yg halalkan mut'ah la..bereh boh

insafdoh67 berkata...

Org jual Agama memang jenis Bengong. Xkira sape.. Org jahil x jual Agama. Dia tau org x caya. Tp kalau Ustaz. Dato. Yg jual Agama org kampung Caya.. Dajjal suka tengok Islam sengketa. Suka r Setan.. Jual Agama nk Kaya. Insaflah....

Tanpa Nama berkata...

skrg paris hilton pun pergi mekah. tak lama lagi mungkin ada kasino pulak. mekah dah jadi las vegas arab. selain beribadah boleh gi shopping beli barangan jenama. bila letih lepak distarbuck.

Tanpa Nama berkata...

mengikut fartwa mufti berok mak yeh... org islam memang dibolehkan rasuah, berjudi, maksiat, buang anak dsb berdasarkan nas-nas berikut:

1) kalau dah i/c tulis islam, buat maksiat mcm mana pun akhirnya akan masuk syurga jugak. kalau masuk neraka pun sekejap saja bukannya kekal.,, yg selama-lamanya dlm neraka ialah org kapir

2) rasuah, songlap, kelentong, menyusahkan org tak termasuk kategori maksiat..... maksiat ni cuma terhad kpd berkhalwat, berzina, melancap, minum arak saja.... hatta memiliki kilang arak pun dibolehkan asalkan tak minum...

3) upah haji atau menunaikan haji utk org MATI dibolehkan, so WHY NOT duit rasuah digunakan utk upah orang tunaikan solat, puasa, zakat bila dah mati nanti?... contohnya tulis dlm wasiat "JIKA SAYA MATI, SEMUA DUIT DALAM BANK RM100 JUTA DIKHASKAN UTK UPAH USTAD BLABLA TUNAIKAN HAJI, SOLAT, PUASA dan apa2 ibadat yg tak dibuat semasa saya hidup"....hahaha... trick ni la yg ramai org islam taktau... sebenarnya duit rasuah pun boleh digunakan utk menyucikan diri, lagi banyak duit lagi ramai boleh upah, lagi banyak pahala lepas mati... YAABEDABEDUUUUUU!!!!

Tanpa Nama berkata...

SAUDI KELENTONG ORANG MELAYU JUAL AIR ZAM ZAM (Sambungan..)

Mengapa org2 Melayu selalu berkata bahawa kita adalah 'tetamu' Allah sekiranya kita diMekah sedangkan Allah adalah sangat dekat dengan kita daripada urat leher kita?

"Sesungguhnya Kami (Allah) telah menciptakan manusia, dan mengetahui apa yang dibisikkan oleh hatinya, dan Kami (Allah) lebih hampir kepadanya daripada pada urat lehernya." [50-16] Surah "Al Qaf".

Tidakkah amalan haji & umrah itu terang2 telah menyekutukan Allah dengan tempat (Mekah) & bangunan (Kaabah) sedangkan Allah tidak mengampunkan sesiapa yang menyekutukanNya dgn apa2 sekalipun?

"Sesungguhnya Allah tidak akan mengampunkan orang yang mempersekutukan-Nya (mempersekutukan Allah), dan Dia (Allah) bersedia mengampunkan selain yang demikian terhadap sesiapa yang Dia (Allah) kehendaki. Dan sesiapa mempersekutukan Allah, sungguh dia telah melakukan dosa yang besar." [4-48] Surah "An Nisa".

"Sesungguhnya Allah tidak akan mengampuni dosa mempersekutukan-Nya (mempersekutukan Allah), dan Dia (Allah) mengampuni yang selain itu bagi sesiapa yang Dia (Allah) kehendaki. Dan sesiapa mempersekutukan Allah, sesungguhnya dia telah sesat sesesat-sesatnya." [4-116] Surah "An Nisa".

Adakah org2 Melayu Islam dengan mudah terikut2 amalan orang2 sebelumnya (seperti juga umat2 zaman silam yg di ceritakan didalam Al Quran) tanpa berfikir?

"Kami (Allah) mewasiatkan kepada manusia (berbuat) kebaikan kepada kedua orang ibu-bapanya. Dan jika kedua-duanya memaksamu untuk mempersekutukan Aku (Allah) dengan sesuatu yang tidak ada pengetahuanmu tentang itu, maka janganlah kamu mengikuti kedua-duanya. Hanya kepada-Ku (Allah) kamu kembali, lalu Aku (Allah) khabarkan kepadamu apa yang telah kamu kerjakan." [29-8] Surah "Al AnKabut".

Adakah ini yang dimaksudkan oleh Rasullullah SAW dengan pesanannya -

Diriwayatkan daripada 'Auf ibn Malik r. 'anhu bahawa Rasulullah s.a.w. bersabda : "Orang-orang Yahudi telah terbahagi kepada 71 bahagian dan orang-orang Nasara terbahagi kepada 72 bahagian. Satu bahagian daripada setiap umat itu akan masuk Syurga. 70 bahagian daripada Yahudi dan 71 bahagian daripada Nasara akan masuk neraka. Aku bersumpah dengan Zat yang memegang nyawa Muhammad, bahawa umatku akan terbahagi kepada 73 bahagian dan 72 bahagian daripadanya akan masuk neraka." (Ibn Majah)

Maka tidak hairanlah kita menyaksikan hakikat sebenarnya bahawa sebahagian besar iaitu 98.7% (= 72/73) umat "Islam" yang ada sekarang ini (drp timur tengah, ke Afrika, ke Benua Hindi, sampai ke Asia tenggara) adalah yang paling tidak maju dan huru hara sama sekali.

Kalau kita rajin mengkaji sejarah Islam, org2 arab Quraish membina ekonomi mereka menjaga rumah berhala Kaabah sebelum kedatangan Islam.

Sampai sekarang pun mereka mendapat imbuhan meneruskan perniagaan menjaga rumah ibadat selain drp sumber minyak yang telah digadaikan kpd Amerika dgn kertas 'dollar' yg. tidak bernilai itu. Sedang bani Melayu menyanjungi org2 arab, bani2 arab pula berkiblatkan org2 Amerika jua. Masya'Allah.

Oh ya, kepada yg berfikiran tajam & berpandangan jauh, kita boleh mentafsirkan bahawa bangunan dibelakang Kaaba itu adalah adalah "Simbolism" bertapa GAHnya sistem Kapitalis yg. memberi salut 'jari hantu' ("middle finger salute") kearah sistem & ritual arab penyembah batu yang telah disalah tafsirkan sebagai tradisi & nilai Islam.

"Berwaspadalah dengan yang selalu mengaku hanya mereka sahaja yang betul, terutamanya orang Islam yg Rasullullah berpesan, 98.7% (72/73) akan masuk api neraka".

~ Tiada apa jua sekalipun yang boleh bertindak tanpa izin - dan diluar kudrat & iradat - Allah SWT. Maka Allah jua yang menyesatkan siapa yang Dia pilih, termasuk Iblis.

Tanpa Nama berkata...

Dalil ni khas utk anak kpd bapak. Tapi apa yg berlaku skrg buat haji utk pihak ketiga dah jadi komersial....memang sial.

Mecca Hilton Adik Paris Hilton berkata...

Saya amat setuju dengan pendapat penulis. Sebenarnya naik haji ini adalah satu scam yang dicipta oleh orang-orang Arab untuk memperkayakan diri mereka dengan industri pelancongan. Maklumlah negara Arab hanya ada padang pasir dan minyak. Tiada tempat yang menarik macam Malaysia.

Air Zam-zam sebenarnya tidak bersih kerana jika kita baca sejarah Islam pernah suatu ketika dahulu ia diisikan dengan mayat-mayat orang Islam.

Tempat-tempat bersejarah Islam dimusnahkan untuk bina hotel Hilton kerana kerajaan Arab Saudi gilakan wang. Mereka semua ini adalah kaum kapitalis.

Kesimpulan: Kesemuanya bukan penyembah Allah tetapi penyembah
wang ringgit riyal dolar dan batu hitam. Allah boleh disembah dimana-mana kerana Allah itu Maha Besar. Orang Arab telah menyebar cerita dongeng kononnya Allah hanya boleh disembah di kota Mekah. Kasihan orang Melayu miskin yang terpaksa menggadai masa depan anak-anak untuk sampai ke kota Mekah. Yang untungnya kaum kapitalis Arab. Makcik dan pakcik FELDA gadai rumah nak ke Mekah nak tengok tempat besejarah Islam tetapi bila sampai di Mekah yang dijumpai adalah Paris Hilton. KAH KAH KAH

Tak percaya? Sila baca dan tengok barangan Paris Hilton pun boleh sampai ke Makkah manakala rumah Siti Khadijah dirobohkan untuk buat jamban berak tahi busuk Arab http://www.blogger.com/comment.g?blogID=261228659536690484&postID=211052968210812991

Cuba guna otak dan fikir betul-betul. Mana Allah lebih suka? Guna wang untuk pergi ke Mekah macam Shahrizat, Najib, Rosmah, Badawi atau guna wang itu untuk membantu orang-orang miskin? Yang untungnya ialah kaum kapitalis Arab yang sudah kaya dengan minyak. Jadi tidakkah lebih banyak pahala jika kamu guna wang kamu untuk membantu orang-orang miskin daripada berhijrah ke kota Mekah dan Madinah?

Tanpa Nama berkata...

bangang gila bro atas ni..ko nk kawin mutaah ke..ko nk termuntah ke..tu ko pny psl la..nk ngentot ..nk kawen cr la pmpuan sendri..pehal plk nk sruh orv len bg anak diorg kat lu..lu hidup kna tiph dgn puak2 agama dan ustaz2 jual agama di mlaysia..lu ckp dgn ustaz janggut yg suka ceramh buat lawak tu..cukup2 la menipu org mlyu yg sememgnya mls membc dan bangang cam lu..kah kah kah..pegi mampos la akh nk pro wahabi ke sunnah ke shiah ke..tu xpnting..asalkn aku x bodoh pegi bg duit kat tbung hj untuk mgkayakn abdullah setan si penjg kaabh la konon2..kah kah..sembh allah konon..arab tu barua amerika la BODOH!!!!!!

Sudin berkata...

.........Apatah lagi dgn fatwa arab2 setan ini dimana kita boleh mengupah org lain utk naik haji bagi pihak yg kurang upaya atau yg sudah mati!............
-----------------------------------
Udah ada fatwa pulak untuk orang mati naik haji.....
Patut le sekarang ni banyak iklan ambil upah haji siap bagi sijil/ijazah.....duit tiga empat ribu hangus dipelahap agensi ambik upah haji ni.....
Hancur orang melayu kalau percaya fatwa ni....!!!!!!
Dari kitab mana deme belajor ambil upah haji untuk orang mati ni...???
Ini tentu terpengaruh dengan mufti/ulamak jawa/banjor PERAK yang harus sana sini...atau pakar motibasi jawa Patilah Samsah yang terkenal dengan wirid $$$$$$$$$.....duit,duit,duit sudahnya boghit(burit)

Kesannya....orang tua yang mati tinggalkan duit pesaka untuk anak-anak yang hidup(anak-anak,anak yatim,yatim piatu....)akan hangus/lesap dikerjakan oleh agensi ni...kalau adalah dalam masyarakat melayu terpengaruh dengan hadis/fatwa palsu ini maka anak yatim akan hidup merempat.Duit pesaka orang tua untuk diguna pakai kehidupan seharian bukan ambil upah haji orang yang dah mati...alih-alih ada orang tengin yang terpengaruh dengan hadis/fatwa palsu ni....

Balik pada konsep orang yang dah mati...apa yang ditinggalkan..?
Bukankah hanya tiga perkara yang menjadi modal dia untuk mengadap Allah S.W.T....?
Ngape tengin sangat sampai tak boleh nak pekior...???
Yang menjadi mangsa anak yatim.
Yang kenyang orang/agensi yang ngambik upah haji...dibagi selai kertas sijil/diploma/ijazah....gah sangat le dengan sehelai kertas tu.....

Udah sampai masanya kita balik pada asas saja iaitu Iman yang enam...
Habiskan mengaji hal iman dulu...
Lepas tu baru le kerjakan yang lima...
Itu pasai ada beza orang mukmin(beriman) dan orang muslim(islam)...
"Wahai orang-orang yang beriman masuklah kamu keseluruhannya dalam Islam,sesungguhnya setan itu musuh kamu yang nyata."Al-quran(Nampak ke bezanya....?)

Udah melampau-lampau orang jual ugama kat tanah melayu ni...!!!!!!

Patut le Imam Ghazali sanggup menanggung beban kesan dia meninggalkan lima mazhab untuk orang islam guna pakai.Kalau ikutkan habis nak dipancungnya semua mazhab.
Ada pulak fatwa ahli sunat wal jemaat wal rasuah pandai-pandai kata kena ikut empat mazhab....ini fatwa kepala bana apa ni....????
Dalam Ihya Ulumiddin(Imam Ghazali) jelas dinyatakan aku tinggalkan lima imam(mazhab)untuk panduan....yang memperlecehkan Syiah ni kenapa...?udah pandai sangat....?

Berhati hati dengan hadis palsu...????????

Setiap musim haji...kalau ikut trend sekarang ni....hanya 3 orang sahaja yang dapat haji mabrur daripada dua tiga juta ummat yang mengejakan haji setiap tahun.Yang lain-lain duit hangus dipelahap orang arab termasuklah tabung haji...udah jadi barang meniaga haji ni....!!!!
Dari mana dapat angka 3 orang tu ?
Pegi ngaji dulu......!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Itu pasainya jangan terpengaruh fatwa setan arab saudi ulamak jawa banjor...!!!!

Udah rosak orang melayu ni...!!!

Tanpa Nama berkata...

tengok perangai pelik orang arab terus hina islam...
menghina orang2 Islam naik haji...
menghina orang2 Islam minum air zam-zam...
menghina sistem kewangan Islam yang tidak mengamalkan sistem riba'...

hina sangat ke orang melayu yang bangga dengan bahasa arab ni? tak tau ke siapa yang memilih bahasa arab ni? kalau bahasa peranchis bahasa orang putih tu bukan main lagi...

BONGOK sekali dalam hidup tu cuba2lah baca sikit apa yang ditulis dalam quran tu...


Tanpa Nama berkata...

memang sah bodoh si wahabi ni..mut'ah ada dalam kitab kamu Sahih Muslim...baca le...bangang bab nikah mut'ah...sahabat nabi cakap...:
"Kami melakukan mut'ah, pada zaman nabi, pada zaman abu bakr, sehinggalah (pada zaman Umar) Umar melarangnya...wa ka..ka...ka....
sahabat nabi buat...kau ikutlah lah....apa pasal tak mahu ikut sahabat wahai wahabi bangang!!!!

Tanpa Nama berkata...

Ni hukuman rasuah kat Iran...amacam:
DUBAI, July 30 (Reuters) - An Iranian court has sentenced four people to death for a billion-dollar bank fraud that tainted the government of President Mahmoud Ahmadinejad, state media reported on Monday.

Iranians, hit by sanctions and soaring inflation, were shocked by the scale of the $2.6 billion bank loan embezzlement that was exposed last year and by allegations it was carried out by people close to the political elite or with their assent.

Of the thirty-nine people tried for the fraud - the biggest in the Islamic Republic's history - four were sentenced to hang, the IRNA state news agency reported.

"According to the sentence that was issued, four of the defendants in this case were sentenced to death," prosecutor general Gholam-Hossein Mohseni-Ejei told IRNA.

Two people were sentenced to life and others received jail sentences of up to 25 years, Mohseni-Ejei said. In addition to jail time, some were sentenced to flogging, ordered to pay fines and banned from government jobs.

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama : 7 Disember 2012 10:53 PTG

Yer kalau ikut hadis sahih Bukhari Muslim tu mcm2 ader , lalat masuk air tolong celup rendam kasik habis sayap la , nabi naik kuda terbang naik langit la , matahari keluar dari celah tanduk Setan , nabi soh minum air kencing unta , nabi setuju dgn perbagai pembunuhan . So mcm mana nak tapis nie ? Ker kener pakai standard lain2 utk hadis Bukhari Muslim .
Ritual2 Haji nie pun banyak benar ikut ritual pagan Arab rupanya tak tahu dah mana satu benar ker hanya sistem ritual agam utk mengkayakan Arab SAudi dgn berbillion2 income masuk per year . Cuba ulas skit bro

Tanpa Nama berkata...

sokong. . . dorunk sggp bg minyak kt amerika utk naiktaraf negara dorunk ke negara maju. . pastu siap buat perjanjian arabsaudi - amerika. . kiissmakks. . .

DIDI KOTA BHARU,SEPUPU DIDI KOTA BELUD berkata...

AGAMA AGAMA...DUA SERINGIT DUA SERINGIT..AGAMA AGAMA...DUA SERINGIT DUA SERINGIT...KAH KAH KAH KAH KAH.....

Hamidi Fizie Bin Ahmad berkata...

menunaikan haji tu rukun islam ke 5,ia adalah ibadah,tapi sayangnya ramai tak mampu g haji sebb nak kena kumpul ribu2,bahkan yg dapat pergi terhad,mereka menyimpan berpuluh tahun kat tabung haji tapi kena ikut kuota,untuk ape susah2 nyimpan tapi lum tentu sedangkan mereka mampu yakni sihat untuk tunaikan haji,ada yg xdan dan sampai meninggal kerana nak menunggu panggilan,aku melihat memang benarlah sekarang nya sistem nak pergi haji dah jadi kapitalis bukan lagi dalam bentuk satu ibadat yg wajib,bahkandari segi kepimpinan dan kehebatan islam itu ramai yang nak merasa bagaimana hebatnya islam mentadbir seperti harun ar-rasyid,seperti sultan muhammad al fateh ll,salahuddin al-ayubi...tapi pemimpin utama sendiri tak zuhud macam tu,solat 5 waktu tah cukup ke tidak,solat2 dan ibadat2 sunat tah cukup tah tidak,kepimpinan beliau terhadap orang bawahan dan tentera pun kelam kabut,memang takkan jadi khilafah islamiyyah yg terbaiklah kalau camni

Tanpa Nama berkata...

ustaz derus ke ustaz izhar ke ustaz janggut ke ustaz ala kazam ke..banyak yg mbodohkan melayu..sbb tu tt rmi yg bodoh kat cni..tt saja je kua isu ni..ko sunnah ke ko shiah ke ko wababi ke tu xpenting..jnji ko lawan kapitalis..lawan amerika..ini ko srmbhyg konon..bc dlm sembhyg pun xfhm..pastu tuduh org kutuk islam..islam dikutuk sbb kebodohan korg..sedar la diri..jgn jadi bodoh ikut agama arab..jgn jadi lembu..mmbabi buta..ko bc alq pun xfhm..bek ko buka buku jerman..lps tu bc..ko nilai..sm je korg xfhm..oi puak2 yg suka arab ..buka la mata..jgn jilat jubo rj abdullah..ksh kah kah

Sudin berkata...

Kalau keling paria,cina makan babi,yahudi,negro,melayu minum tuak mencarut Allah S.W.T. tak faham apa yang dicarutkan......????
Begitu....???

Rasul selain dari Muhammad S.A.W yang guna bahasa Hebrew Allah S.W.T tak faham cakap mereka......begitu ???

Di mana sifat Allah S.W.T yang di katakan ILMU.....?

Udah pandai sangat membongokkan manusia......???

Tanpa Nama berkata...

Korang ni mungkin terikut2 kononnya kebebasan besuara tanpa ada foundation islam yang kukuh...pelajari islam dahulu sblm membuat penyataan secara mmbuta tuli ynag bole merosakkan syahadah masing2...semoga kita semua diberi perlindungan dr ksesatan dn hidayah dlm khidupan...