Rabu, 26 Disember 2012

ARAHAN PEGUAM NEGARA PUN - PARA CUKONG TIDAK PEDULI


KOMENTAR TUKAR TIUB
lihatlah betapa kuatnya kuasa kroni
lihatlah betapa kuatnya kuasa pemodal
lihatlah betapa kuatnya kuasa cukong

peguam negara telah menetapkan
kamera ini salah
tetapi mereka engkar

kalau peguam negara pun 
para cukong
para kroni
tak ambil pot

kita tidak ada jalan lain
hanya satu jawapan
satu juta turun ke jalan raya

NOTA:
hanya jalan raya 
yang akan mengajar mereka
yang dapat menyedarkan mereka

SEMUA KE
 KUALA LUMPUR
 
Putrajaya kekalkan kamera perangkap kelajuan AES walaupun saman dibekukan

KUALA LUMPUR, 26 Dis — Putrajaya akan meneruskan operasi kamera perangkap kelajuan kontroversi Sistem Penguatkuasaan Automatik (AES) walaupun pembekuan pada pendengaran saman oleh Jabatan Peguam Negara (AGC) minggu lepas, kata Menteri Pengangkutan  Kong Cho Ha.
Kong memberitahu The Malaysian Insider pihak berkuasa tidak akan berhenti mengeluarkan saman AES walaupun mendapat tentangan hebat daripada orang ramai dan pemimpin Pakatan Rakyat (PR).
“Kerajaan tidak akan menghentikan saman AES ini, seperti yang sudah diputuskan dalam Mesyuarat Kabinet lalu,” kata Kong merujuk kepada kelulusan perbelanjaan dianggarkan kementerian itu di bawah Bajet 2013 bulan lepas.
Setiausaha agung MCA itu akhirnya menjelaskan isu berkaitan pemberhentian semua prosiding mahkamah berkaitan dengan saman AES oleh AGC untuk mengkaji isu-isu undang-undang yang dibangkitkan, selepas seminggu isu ini berada dalam keadaan tergantung.
“Saman itu masih sah dan akan terus dikeluarkan. Keputusan pembekuan itu terpulanglah kepada AGC untuk membuat keputusan,” jelas beliau menunjukkan bahawa kementeriannya tidak campur tangan dalam perkara ini.
Sementara itu, Kong juga mengakui saman AES tersebut bermasalah dalam sudut perundangan dan kementeriannya sedang mencari jalan untuk menyelesaikan perkara yang dibangkitkan tersebut.
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
woit...INI BERITA BAIK... kah kah kah..
kah kah kah..... SATU SAMAN SATU UNDI UNTUK PAKATAN... kah kah kah..
kah kah kah... JADIKAN KAMERA INI AJENDA  MENGHASUT... kah kah kah....
kah kah kah...ORANG RAMAI CEPAT FAHAM.... kah kah kah..
kah kah kah...JADIKAN AES MACAM LEMBU SHAHRIZAT.... kah kah kah..
woit... HASUT JANGAN TAK HASUT... kah kah kah
MENGHASUT
untuk turun
KUALA LUMPUR
12 januari 2013
-------

6 ulasan:

kampong lad berkata...

“Kerajaan tidak akan menghentikan saman AES ini, seperti yang sudah diputuskan dalam Mesyuarat Kabinet lalu,”

perdana menteri, menteri (kecuali senator) mb/km serta exco semuanya wakil rakyat. (raja & sultan boleh jadi wakil rakyat ka?). mengapa bila ada kuasa memerintah kena menyusahkan rakyat, merampas harta rakyat aka harta rampasan perang & menafikan hak2 rakyat? sahlah mereka2 ni telah di transformasi kan menjadi raja kecik, raja tengah, raja besaq & apa raja2 lagi (bukan raja lekuk, kelawaq, deman & sepit) yg diketuai oleh maharaja & maharani. mana kuasa rakyat?

Tanpa Nama berkata...

Kuasa rakyat hanya retorik dalam mewujudkan kuasa ditaktor.. SPR hanya mengabui demokrasi semata-mata.

Tanpa Nama berkata...

Sebabnya terlalu mudah untuk dicari. Semua kabel bersaiz besar yg digunakan oleh para kroni dan cukong menghala ke satu tempat. Partai UBN.

DIDI KOTA BELUD berkata...

KONG KEK CHO HAK TUIIII DAN GUNI PAT TAIL...KORANG SEWA BILIKLAH DEKAT BRIKFIELD...LEPAS KELUAR SPERMA BARU CHEK OUT...PUI..MOTHER FUCKER PUNYA PAKIMAK...KO MAIN MAIN SAMA KAMI HUH..NANTI KAU....PUI...HAKSSS TUI...ESKEDOBAR....!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

Isu AES antara peg negara dgn cukong adalah SANDIWARA....

insafdoh67 berkata...

Huh.huh.huh... Poning niiiii... Mne satu nok ikut ni.. Dua dua giler babi kut.. Kih.kih.kih... #KL112... Jom pakat Turun....