Khamis, 6 Disember 2012

MATI BI BUNUH POLIS - TAPI POLIS BEBAS DARI PENJARA






Keputusan mahkamah sangat tidak adil – Keluarga Aminulrasyid

KUALA LUMPUR 5 Dis: “Keputusan mahkamah memang sangat tidak adil kepada pihak kami,” kata Azura Amzah, kakak kepada Aminulrasyid Amzah, 15, yang ditembak mati anggota polis dua tahun lalu.
Keluarganya tidak berpuas hati dengan keputusan Mahkamah Tinggi Shah Alam hari ini yang membebaskan tertuduh, Koperal Jenain Subi daripada tuduhan menyebabkan kematian Aminulrasyid.
Semasa mahkamah mengumumkan keputusan itu pagi tadi, Azura dan keluarganya tidak ke mahkamah, tetapi mengikuti perkembangan melalui internet.
Hakim Datuk Abdul Rahman Sebi memutuskan keputusan tersebut selepas menerima rayuan Jenain, 49, terhadap sabitan dan hukuman penjara lima tahun yang dijatuhkan ke atasnya oleh Mahkamah Sesyen di sini pada September tahun lepas.
SEMUA BANGUN MELAWAN






KERANA TIDAK ADIL MAKA 
maka orang ramai dijemput turun ke kuala lumpur
pada 12 januari 
keluarga beng hock
keluarga sarbini
keluarga kugan
keluaga francis
semua di jemput turun

satu juta di kuala lumpur
ialah satu juta kemarahan rakyat

satu juta di kuala lumpur
ialah satu juta kebangkiatan rakyat

hari kebangkitan rakyat ialah hari
dimana rakyat bangun menentang kezaliman
menentang penindasan
menentang ke batilan




----

4 ulasan:

kampong lad berkata...

ini membuktikan ujudnya akhirat!!

insafdoh67 berkata...

Ingat Kamu Akan Di Adili d Mahkamah Agung Allah.. Buatlah apa saja. Satu masa akn tiba hari kamu x blh Nafikan Kebenaran. Yg Benar tetap Benar. Allah.Maha Besar. Ayuh kita bangkit Tegakan keadilan x kira apa sja. X kira bangsa atau Agama. Baik. Jahil atau Ber IMAN kta bersatu di bwh Kuasa Rakyat. Kita warga Muda Mahu Hidup AMAN di Malaysia. INSAFLAH....

Tanpa Nama berkata...

Kalu ikut hukum, bunuh balasnya bunuh. Boleh mintak mahaf tapi keluarga mangsa mestilah memahafkannya. Kalau keluarga mangsa tak memahafkannya, tak tahulah pulak macamana.... yang macam gini kena tanya harus sani atau ulamak muda, kalau diaorang kata OK, OK lah. Ikut suka dia lah!!

DIDI KOTA BELUD berkata...

INI BUKAN NEGARA POLIS........INI NEGARA RAKYAT.....JANGAN SAMPAI KAMI HILANG SABAR.....???!!!!!