Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 6 Disember 2012

DI GOMBAK ADA PELESIT TAK BERTUAN







NOTA:
seorang anak muda penyokong
pakatan telah luka dibahu

pemuda gerombolan tidak menyerang
lalu timbul persoalan bagaimaan
bahu anak muda terkoyak luka berdarah:

1 - ada pelesit datang menyambar?
2 - kekasih gigit kerana naik angin?
3 - towkay warong baling pisau kerana makan tak bayar?
4 - kawan sebelah main cucuk cucuk
5 - bukan luka tapi jangkitan bisul zul nordin
6 - berdarah kerana jerawat batu timbul
7 - tikam sendiri kerana nak tengok gambar masuk tukar tiub?

kah kah kah
kah kah kah
kah kah kah
Pemuda Umno nafi serang ceramah Anwar di Gombak, hanya demonstrasi aman

Oleh Nomy Nozwir

December 05, 2012
KUALA LUMPUR, 5 Dis – Pemuda Umno menafikan terlibat menyerang ceramah Datuk Seri Anwar Ibrahim di Gombak semalam, dan hanya berdemonstrasi aman di hadapan bilik gerakannya, kata ketua pemuda Gombak Datuk Megat Zulkarnain Omardin.
Menurut Megat, demonstrasi aman berlangsung di hadapan bilik gerakan Umno Gombak Batu 8 1/2 itu kemudian bertukar ganas apabila sebahagian dari penyokong Pakatan Rakyat (PR) bertindak membaling objek seperti batu-bata, kuali dan tong air ke arah pemuda Umno.
“Kami hanya buat demonstrasi aman di depan bilik gerakan kami, tetapi mereka membaling tong air, kuali, batu-bata sehingga seorang pemuda Umno kena sembilan jahitan akibat terkena batu-bata,” kata Megat yang dihubungi oleh The Malaysian Insider.
Beliau menegaskan bahawa mereka tidak memulakan pergaduhan sepertimana didakwa oleh pembangkang.
“Pembangkang biasalah, dia punya cerita... saya ingin menjelaskan tidak ada pun seperti yang dituduh oleh pembangkang.
“Yang kami tak faham, kenapa mereka nak buat ceramah depan pusat kami?” katanya.
Mengenai tuduhan timbalan presiden PKR, Mohamed Azmin Ali bahawa Umno menggunakan orang silat untuk mengugut orang awam, Megat berkata bukan semua yang berdemo itu adalah orang silat.
“Bukan semuanya adalah orang silat, kalau ada pun orang silat, mereka tu ahli pemuda Umno. Saya sendiri pun orang silat juga,” katanya lagi.
Megat Zulkarnain juga menafikan bahawa pemuda Umno menyerang bas Jelajah Merdeka Rakyat milik PKR dengan cat dan batu, dengan mengatakan bas itu tidak ada dalam kejadian.
“Kami langsung tak nampak bas, Anwar datang naik kereta. Macam mana nak kata kami serang bas?
“Ingat kami pemuda Umno tak ada kerja lain selain serang bas?” katanya lagi.
Semalam, Timbalan Ketua Polis Daerah Gombak Rosly Hassan berkata pihaknya masih belum menerima sebarang laporan daripada individu yang tercedera serta mendakwa keadaan terkawal semasa insiden berlaku.
“Tiada laporan polis setakat ini dan keadaan terkawal,” kata Rosly semasa ditemui The Malaysian Insider ditempat kejadian.
Insiden serangan ke atas ceramah PR ini bukan yang pertama, sebelum ini di Lembah Pantai turut berlaku kejadian sama apabila ceramah ketua pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim dibaling batu sehingga menyebabkan ada hadirin yang tercedera.

JANGAN BERDIAM DIRI
KELUAR 12 JANUARI




10 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Innalillahiwainnailaihirojiun

Tanpa Nama berkata...

megat zulkarnain omardin? eee lagi!!!

insafdoh67 berkata...

Memang Celaka sape yg Guna Ank Muda untuk Cetuskan Huru Hara. X kira sape MU. Org politik.ke Dato 1m ke. Daro 2m ke. Guru Silat ke. Guru kampung. Ustaz ke. Gengster ke. X kira Mu sape. MEMANG JAHAT.. BERANI kerana BENAR.. INSAFLAH..

Tanpa Nama berkata...

Lain kali minta para penyokong PR sebelum datang ceramah bawa beg galas dan di isi 2 ketul batu sebesar bola tenis dan sebotol cuka getah "asid formik". Kalau pemuda beruk UMNO itu buat kacau pastikan baling tepat ke kepala mereka. Kita nak tengok setara mana silat puki mak mereka dapat bertahan dengan cecair tersebut. Cubalah! Pastinya beruk-beruk UMNO ini tak akan berani lagi tunjuk muka walaupun ada pelindung mereka dari parti sekutu BN iaitu Parti PDRM ada bersama.

Papagomol berkata...

Puak FUCKIDA guna parang terbang. Tu pasal dia boleh cover cakap tak menyerang.

Wakakakakaka.....

Tanpa Nama berkata...

apa la punya beruk anak Omardin Kunju ni...ini semua angkara makhluk EEE ni. tak habis habis makhluk EE menjadikan Melayu haru biru..macam mana dia dapat surname Megat, entah. bapak dia tongkang EE pun boleh dapat surname MEGAT. dapat "Datuk" pulak tu. baik tak dapat "Datuk" kalau pernagai macam belatuk dan beruk.

sri hartamas

Tanpa Nama berkata...

dah melampau Umno...ingat ini zaman gerak gempur Umno tahun 60/70/80an...dah pakai kerambit...ok lain kali kasi paku keras dekat sialan2 ni

Tanpa Nama berkata...

macam ayahnya juga.
hantar dia ke pulau jerjak.
apabila pr berkuasa nanti.
tapi...
pulau jerjak tu ada lagi ke?

DIDI KOTA BELUD berkata...

eeeeeee...208...jangan..bahaya...polong mana boleh kena...tak lut batu tau kalau polong..apalagi asid..ketawalah polong kalau kena...CUBA PAKAI TAIK....MAKANLAH TELUR KE...BAWANG KER...PETAI KER...ATAU JANGAN BERAK SEMINGGU...ADA CERAMAH JE..AHHH..BARULAH KELURKAN BOM TU...AKU SUGGEST..CUBA PAKAI TAIK PULAK...KENA DAKWA PUN TAKDER BUKTI...MAK OIIII...SIAPA YANG MENGAKU OIII.....TAIK SIAPA TU....KITA OLD SCHOOL LAH SIKIT KALAU DENGAN POLONG NI...HEHEHEHE.....MENGESAT NGESAT POLONG TU....SIAP BUEWK BUEWK LAGI....DAPAT TAIK LAH KATAKAN.....

insafdoh67 berkata...

Didi. Pulau Jerjak x doh leni. Wok Lodin sapu doh. Kita anto Zoo je Puok ni.. Org mcm ni molek duk dgn Natang je molek. Perangai Haiwan... Kwn dgn SETAN yg di Kenali. Ni ke org jenis bangga. jd Bangsa Melayu. Mu Baloh dgn sape ni. Mu x Hati Perut ke.. SangupTumpah darah bangsa Melayu sendiri.. Jgn ikut Setan bro. Jahil xpe jnji Baik... Insaflah