Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 27 Disember 2012

SAH - DEMO TELAH MENJADI BUDAYA MALAYSIA


KOMENTAR TUKAR TIUB
madey kata demo bukan budaya kita
najib kata demo bukan  budaya kita

tapi terbukti 
demo adalah budaya politik malaysia terkini

demo terbukti lebih afdal membawa hasil

2000 warga keturunaan india tidak ada kp
mereka berdemo di putrajaya
dengan sakelip mata dapat kp

demo anti isa
isa dimansuh

warga felda turun berdemo
da[at habuan 15 ribu ringgit
pelajar berdemo
dapat 200 ringgit

rakyat ke jalan raya
dapat brim satu dan dua

akhbar arus perdana juga membantu
membudayakan demo
terutama kalau demo menentang kerajaan pakatan
demo menentang khalid ibrahim
demo menentang kerajaan selangor
demo menentang kerajaan pulau pinang
demo menentang lim guan eng
demo dihadapan pejabat pkr

semua demo ini dapat liputan akhbar arus perdana
walau pun  ada demo yang tak sampai 50 orang
ramai jumlah bukan isu
yang penting rakyat diajar untuk berdemo


Penganjur jamin Himpunan Selamatkan Felda esok aman

Harakahdaily,27 Dis 2012

KUALA LUMPUR: Penganjur Himpunan Oren Selamatkan Felda 2.0, Gerakan Selamatkan Felda (GSF) memberi jaminan himpunan yang akan diadakan selepas solat Jumaat di hadapan Ibu Pejabat Felda di Jalan Semarak esok adalah aman.


Pengerusi Anak Peneroka Felda Kebangsaan (Anak), Mazlan Aliman berkata tujuan himpunan esok hanya mahu menyatakan bantahan terhadap Tan Sri Isa Samad dan mahu menyerahkan memorandum tuntutan kepada Pengerusi Felda itu sendiri.


Menurut beliau lagi, pihak penganjur juga telah meminta bantuan Unit Amal Dewan Pemuda PAS untuk membuat kawalan keselamatan.


"Kita memberi jaminan bahawa himpunan ini adalah aman dan jangan ada pihak buat provokasi. Jika ada provokasi, itu bukan daripada kita



------

5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Kalo ada yg buat provokasi, kasi tangkap & sumbat dalam lobang tandas

Tanpa Nama berkata...

guna kuasa untuk luaskan peluang bagi anak2 dan kroni2 kaya...budaya sapa woooiiiii.....

DIDI KOTA BELUD yang sebenar berkata...

asal benih,dari bawah tanah ia bercambah,naik memuncak,dari atas jijik melihat bawah..dalam jiwa..aku tiada klass dengan kamu wahai tanah.tahun berganti...batang condong ke tanah.pucuk atas semakin menyembah..lalu bungkam ketanah,ingin digali tanah itu agar dapat bercambah lagi.tanah rajuk.memujuk pokok untuk tumbuh semula..tanah tewas..benih ditabur lagi dan lagi dan lagi...datang sang petani ( kita semua)...nah kau racun paraquat...habis cerita..hahahahahah...siapa baca tak faham...alamat jadi anak ikan rosmah le.....hehehehehehe

Tanpa Nama berkata...

demo minimum 2 orang bang tt.. sorang2 dipanggil mengamuk.. 50 orang kira layak la berdemo..

tak panggil ka malaysia book of records?

Tanpa Nama berkata...

dah tau najib, isa dll ada kes dilantik jugak jadi kalipah-kalipah. jika kutty ada share sah jika tak banggang , memang ada niat nak menjahanankan melayu.tak terbilang dah entah apa mereka rembat!!

kira najib-isa ni barua je utk kroni, kapitalis dan eee kah kah kah makcik felda kena kelentong bulat-bulat guna jasa tun razak.
nak tanya tt, tun razak ada cukong ke?

hari ini satu dunia terkekeh-kekeh tengok amok punya kerja cheh!!kiri-kanan memantat-mantat atas nama rakyat!!