Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 13 Januari 2013

BILA MAJLIS FAKWA FAKWI AKAN MEMBUAT FAKWANYA




BUKAN 95%  TOLAK
98.03%  ANGKA YANG TEPAT
INGIN BERTANYA
bila para mufti 
bila majlis  fatwa yang suka  berfatwa fatwi
akan mengambil 
tindakan dan megeluarkan fatwa
kepada
ISTHAR ALABINA
yang dilihat dalam klip video ini
mengggunakan kalimah allah


  • Nooh Gadut: Murtad jika benar

  •  kalimah Allah dalam Injil
  • "Nasihat saya kepada yang Islam itu, betulkanlah segera akidah mereka dan yang bukan Islam, berjaga-jaga, jangan sampai umat Islam hilang sabar," kata penasihat Majlis Agama Islam Johor Datuk Nooh Gadut berkata 


Boleh jatuh kufur, murtadOleh NOR AZAN FITRI AHMAD HIDZIR
JOHOR BAHRU 12 Jan. - Sesiapa yang membenarkan penggunaan kalimah Allah di dalam Bible berbahasa Melayu boleh jatuh kufur dan murtad.

Penasihat Majlis Agama Islam Negeri Johor (MAINJ), Datuk Nooh Gadot berkata, penggunaan kalimah Allah adalah eksklusif untuk umat Islam dan ia tidak boleh disamakan dengan agama lain.

Beliau berkata, perkara berkenaan jelas disebut di dalam al-Quran menerusi surah Al-Ikhlas yang menyatakan bahawa Allah itu bersifat Maha Esa dan surah Taha yang bermaksud tiada Tuhan lain melainkan Allah.

Hadi, Nik Aziz tidak hormat pendirian ahli Pas

SHAH ALAM 12 Jan. - Pendirian Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang dan Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Aziz Nik Mat yang menyokong penganut agama lain menggunakan kalimah Allah, jelas menunjukkan mereka tidak menghormati pendirian rakan dan ahli parti itu

Bekas Setiausaha Perhubungan Pas Selangor, Norman Toha berkata, tindakan Abdul Hadi dan Nik Aziz menjustifikasi penggunaan kalimah Allah di dalam Bible berbahasa Melayu dengan menampilkan pelbagai hujah jelas menggambarkan sokongan tidak berbelah bagi terhadap rakan pimpinan dalam pakatan rakyat.

"Isu pokok yang mencetuskan perdebatan hari ini berpunca daripada perutusan Krismas Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng tahun lalu yang memohon Kerajaan Pusat membenarkan kalimah Allah digunakan dalam kitab Bible berbahasa Melayu.



MUSTAHIL ARAB INI
TIDAK  FAHAM 
BAHASA ARAB
kah kah kah


---------

21 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Dia kata org murtad takpe tp org lain kata dia murtad hukum haram

Matrojak berkata...

Orang2 agama di Malaysia tak banyak baca, mereka buat statement hanya berdasarkan andaian dan sentimen, lebeh parah mudah mengkufurkan orang yg tak sependapat dgn mereka.....

azmie berkata...

"Sesiapa yang membenarkan penggunaan kalimah Allah di dalam Bible berbahasa Melayu boleh jatuh kufur dan murtad" - nooh gadut
satu soklan utk enche' nooh : sapa yg membenarkan penggunaan kalimah Allah di dalam bible bahase mlayo di sabah/sarawak? murtad kesemua ka diorang tu?

panglima berkata...

Wlau aku xsejawat dgn korang ular2mak,tp aku ada otak bleh brfkir,aku ada akal bleh mmbaca, aku ada minda,yg bleh pikir mana taik dan mana nasik.. Ularmak,akidah mau jaga..

Tanpa Nama berkata...

Allah rabbil alamin.
tp kat malaysia Allah rabbil melayumin.

bodo punye manusia.
Allah bukan tuhan aku je wei,
DIA tuhan SEKALIAN ALAM.

Sudin berkata...

Kalau setakat ngaji fekah,darah haid,nifas,zakat,potong lanchau,kitan bertemu kitan....lebih baik diam.
Jawa Gadut...oops Badut ni....
Mike je hilang sabor....?
Sabor teman mike tak amik kira...?
Kalau Gadut ni nak serban lebih tinggi...taik kerbau lebih tinggi kat tepi jalan masuk ke kampung.
Harap janggut boleh tahan....TAUHID entah ke mana.....!!!!!
Setan ulamak Umno(B) ni....!!!!!
Pukimak haram jadah betoi le mike ni.....!!!!
Udah lama benor mike jadi barua...!!!
Binatang ternak lagi mulia....ada juge hasil buat sembelih....

Apa lagi yang hendak dimainkan oleh Umno(B)/Bn ni.....????
Bangsa,ugama,........????
China Temasek Lee Kuan Yew idak nak sebut-sebut....???

Tanpa Nama berkata...

Kalau ikut kata noh, maka.....
"murtadlah pemimpin UBN kerana membenarkan kitab kristian di sabah dan sarawak menggunakan nama Allah". Sebabnya pemimpin sabah/ sarawak ialah ubn dan bukan Pas atau PKR. Dah jadi pemimpin, ubn perlulah menghalang penggunaan nama ini kepada penganut kristian di sabah dan sarawak.

Lain kali kalau nak cakap noh kena guna akal dan fikiran.

Tanpa Nama berkata...

Hasan akidah semakin tertekan dan terharu mendengar fatwa nuh gendut ini. Akan menangislah hasan akidah 7 hari 7 malam memikirkan cara untuk menghasilkan video murtad versi kalimah ini.

Tanpa Nama berkata...

Isham...pintu taubat masih terbuka :)

Tanpa Nama berkata...

Ni arab baghal ...sengaja perlekeh kalimah Allah...sama taraf dengan filem innocence of muslim kat Amerika..ramai arab jadi barua amerika...semua faham kalimah Allah...Arab Saudi bapak barua Amerika...Bahrain barua Amerika..Mesir pun barua ...Qatar barua...apa heran beb...ini arab baghal bin unta...gua tak heran...apa lu pun sama nak jadi sama taraf dengan arab baghal ni????

Tanpa Nama berkata...

Pergi mampos, lagi bagos...

Kalau semua org Islam diJohor murtad, yg rugi bukan Allah, hanya org2 macam siKodok penasihat 'MAIN'J nie sahaja kerana tak boleh cari makan lagi bermodalkan ugama..

Ada dia nasihat keluarga Setan Johor tentang kemungkaran2 yg dilakukan.. tidak sebab tuhan pada siKodok ini adalah manusia yg dia sembah iaitu Setan Johor yg bagi dimakan.. (macam pelesit belaan)

~ "Berwaspadalah dengan yang selalu mengaku hanya mereka sahaja yang betul, terutamanya orang Islam yg berpangkat & bergelar kerana Rasullullah telah berpesan, 98.7% (72/73) akan masuk api neraka".

didi kota belud yang sebenar berkata...

apa susah..murtad..taubat nasuha kembali...diterima...cuba hidupkan balik orang mati,kembalikan anak dara punya dara,pulangkan balik maruah seseorang yang diragut..cuba yang bijak bijak bercakap tu kembalikan balik apa yang saya sebut tu...cuba kalau pintar lah sangat....

Tokwan Amir berkata...

Mana2 bekas ahli Pas duduk diam2...

insafdoh67 berkata...

Bro mu sape nok suruh tt taubat. Tolong kabo ke Puok Umno mu suruh taubat nasuha.. Anak Sape Tokey Kilang Arak. Ayah sape Rasmi Kilang Arak kat Selangor... Kalau mu syg Islam... Jangan cakap je lebih... Rakyat bukan bodo.. Dok pyh ckp psl Agama kalau Jahil Tukil... Wat malu Melayu islam. Melayu Murtad 250 ribu mu wat Bodoh Tolol je. Mu tnya Mufti Chispmore Harus Sani. Ke mu dok caya ke dia kabo... Aku Jahil tp Dok Jahat... Syabas tt wa tabik sama lu... Insaflah cai... Jgn hukum org... Kita sape... Weiiiii....

Tanpa Nama berkata...

Mana lebih mulia? Orang murtad yg tak menyusahkan orang lain sebab dah meluat dgn perangai ulamak2 bangsat ini; atau orang Islam yg membodek, menghasut & menghukum orang lain macam ulamak2 bangsat ini?

Tanpa nama 13 Januari 2013 4:44 PTG, yang kena bertaubat ialah najis2 yg taksub dgn ulamak2 bangsat ini termasuk kamu.

~ Ulamak2 bangsat ini bukannya menjaga kebajikan ummah & meneggakkan keadilan yg dituntut Allah, mereka hanya menjaga adat istiadat keugamaan yg boleh menjamin temolok, pangkat & gelaran mereka sahaja.

Tanpa Nama berkata...

buat fakwa kalimah ALLAH DAN MUHAMMAD
pada lencana pdrm n atm dulu bro...
apa hukunya org bukan islam pakai???
apa hukumnya org islam pakai lencana berkalimah ALLAH DAN MUHAMMAD dan buat onar???
kahkahkah
tak pernah org soal???
dah berpuloh2 tahun???
pas ka umno ka ulamak ka ular dlm semak ka profesor ka proftelor ka???
kahkahkahkahkah

Tanpa Nama berkata...

LUPAKAH NOH GADOT? BUKANKAH ALLAH ITU TUHAN SEKALIAN ALAM SAMA ADA YANG DI LANGIT ATAU YANG DI BUMI?? JADI KENAPA HANYA ISLAM SAHAJA YANG BOLEH BERTUHANKAN ALLAH??

Tanpa Nama berkata...

Dalam banyak-banyak benda mengarut, benda ni yang aku rasa paling mengarut. Kenapa SMK Bandar Baru Bangi Jalan 2 tak benarkan murid jantan pakai tali pinggang warna hitam dan ia hanya boleh dipakai oleh pengawas sahaja. Ketua sekolah tu mintak penjelasan, benda ni ada kat bahagian mana undang2 kementerian pelajaran malaysia??

Tanpa Nama berkata...

walau tak dapat guna di bibile, jgn susah anggota2 kristian
masih boleh guna nama ALLAH pada lencana.

Tanpa Nama berkata...

Cara putarbelit base brita hairan.pendirian PAS jelas...iaitu tidak melarang. Bukannya menyokong...saje nak bg panas bodohkan org..bangkai..

insafdoh67 berkata...

Mu nok larang gane... Mu bg cetak... Lps baham komisen mu kbo xleh pulok... Bengong bangang bodoh.... Macam saham geneva gold. Puok mu rasmi masa keluar... Lps tu mu kabo salah pulok... Org kampung habis doh sen... Memang celakaaa puok Ubn ni.... Rakyat baham tipu sokmo... Mu kenyang doh.... Penyamum keparat puok ni... Kerja tipu rakyat je tau.... Insaflah... Weeiiiii...