Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 13 Januari 2013

SATU LAGI FITNAH TERHADAP HIMPUNAN KEBANGKITAN RAKYAT



NOTA:
jawatan kuasa penganjur
hari kebangkitan rakyat 
sekali lagi menolak berita fitnah ini

ini adalah tohmah dan fitnah
yang sengaja disebarkan
untuk membusukan nama
penganjur hari kebangkitan rakyat

orang ramai dinasehatkan 
jangan  sesekali terpengaruh 
dengan berita sademikian
yang semakin luas tersebar dalam alam maya
kah kah kah


Pakar Matematik anggar 700,000 orang sertai HKR


KUALA LUMPUR 13 JANUARI: Pakar matematik, Prof Dr Shahrir Md Zain menganggar lebih 700,000 orang menyertai Himpunan Kebangkitan Rakyat di Stadium Merdeka, semalam.
Memetik Penang Insight, bekas profesor Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) itu dilapor membuat anggaran itu di laman facebook beliau.
“Kalau berjalan 20 orang melebar sepanjang satu kilometer (km), jumlahnya 100,000.
“Andaiannya ialah 10,000 kaki sama dengan satu kilometer, seseorang memerlukan dua kaki persegi untuk bergerak dengan selesa.
“Jadi, lebar jalan 40 kaki dan 5,000 orang boleh memanjang jalan. Lalu, 5,000 (orang) darab 20 (orang) ialah 100,000 (orang per kilometer).
“Pertanyaan saya, berapa kilometerkah seluruh orang yang datang HKR. Jawapannya ialah 700,000,” katanya dengan mengambil kira pandangan dari atas pada lingkungan tujuh kilometer.
Nyata, ia bertentangan dengan kenyataan Ketua Polis Daerah Dang Wangi, Asisten Komisioner Zainuddin Ahmad dalam Buletin Utama TV3 yang hanya menganggar 40,000 orang sahaja menyertai HKR.
Sedangkan twitter rasmi PDRM pula menyebut 80,000 orang menyertai HKR tetapi kemudian membuat pembetulan


PENGUMUMAN RESMI
satelah dibuat kajian
satelah dibuat bancian
satelah semua gambar ini dibesarkan
maka marilah kita terima hakikat
bahawa yang datang ikut serta 
pada 12 januari kelmarin
ialah 24,563 orang sahaja
ini termasuk 17 orang kanak-kanak 
4 orang dengan kerusi roda 
termasuk karpal singh
15 oku
2512 mat bangla
20,017 orang melayu
17 india
yang lainnya tidak dapat
dipastikan bangsa mereka
kah kah kah


----------

13 ulasan:

panglima berkata...

Kahkahkah.fitnah.
Hey,nk kena saman ke.fitnah bsar sgt ni.
Yg aku tahu hmpunan ni hmpunan shamsidar.
Kahkah.dlm 10k je dtg brhmpun..ni suma photoshop.aku dbyar 150 , bsame beras dan (RR1M)roti rosmah 1M..tak pcye tnya isham penghasot.kahkahkah..isham,wa bkan nk dgr ito nyanyi,wa nk dgr suara lu.kahkah

Tanpa Nama berkata...

1.oitttt matt!!formula tu boleh dipakai jika semua orang duduk atau berdiri rapat-rapat!!tidak ada jarak!!formula itu boleh digunakan untuk mengira luas sesuatu kawasan!!kira jumlah orang tak berapa tepatla bhaiii oiii!!
2.malaysiakini-100k!sinar harian!50k!utusan 45k!berita harian 50k!polis 45-50k!!!!paling tepat sumber polis la bhaiii!!45-50k!!
3.ko anggar 500k!!boleh diterima jika dicampur dengan tiang lampu!pokok dll!!
4.ko dah meroyan sebab angka 1 juta jauh dari sasaran!!45 k je bhaii!!
5.tu la sepatutnya ko guna stadium bukit jalil!!stadium je boleh dipenuhi sekurang-kurangnya 150k!!duduk dikerusi 80-90k dan berdiri dipadang 20-30k!!tapi kalau setakat 45k je!!nampak rongak la bila guna stadium bukit jalil tu!!
6.dah!!!toksah la ko dok meroyan bhaii!!siannn kat ko bhaiii!!sirosmah terguling-guling dok gelak kat ko!!!

mecha_praline berkata...

aku cuma percaya kira kira dari rais yatim jer..

Tanpa Nama berkata...

Ini baru betul seorang profesor.
Ini betul2 profesor matematik.
Ini pHd bukan beli. Ini baru betol bukan golongan profesor kangkong.
Ini baru betol sebab dia ada bagi kaedah, ada bagi bukti sebab musabab. Profesor ni bukan guna formula mentri rogol amah.

Tanpa Nama berkata...


Bro,
Orang gila teruk sahaja bolih kira
jumlah perserta kl122.
Setahu saya the turnout was superb
,peaceful and committed to the cause of tumbang bn pada ge13.
Oh ya orang3 gila yang saya maksudkan ialah blogger macam outsyedthebox, anjingparaih and sewaktu samanya.Cuma spin pu$i mak dia.
Bolih ke pu$i32 blogger ini tulis sama deepak dan 30/130juta ,13mil berlian bicmami,lembu250juta, ini lanchau3 semua keluar dari puki babi.
Ohhh sila jimat mercun untuk meriakan kemenangan PR pada GE13 akan datangg.

didi kota belud yang sebenar berkata...

senang cerita..cakapjelah takder orang datang.......itu nampak dari langit semua surat khabar kaler kaler...apalah..macammana boleh jadi polis...kira pun gagalist....

pro rakyat berkata...

Hanya Allah SWT sahaja yang tahu jumlah tepat yang datang ke HKR semalam, manusia hanya boleh buat anggaran tapi jumlah anggaran ketua polis tu memang mengarut tengok gambar tu pun kita boleh anggar beratus ribu yang datang. Polis kata ada 45,000 anggota yang bertugas semasa HKR takkan jumlah peserta HKR pun sama banyak dengan anggota polis, tak logik. Satu lagi kenapa Utusan asyik panggil HKR himpunan shamsidar gila ke apa utusan ni apa kaitan shamsidar bini azmin dengan himpunan semalam.

insafdoh67 berkata...

Meroyan belaka doh wei... Puok umno doh nok kojo... Takut tengok ramai spai jd dok tau nok kira. Sort wayar belaka doh cai.. Jd ngarut je ckp.. Merapu dok tau tengah tepi... Kih.kih.kih.. Serik doh wei..

panglima berkata...

Anon 13hb 3.35pm. Lu mcm roti najib..xda telur.
Anon,ape anon.lu sgan ke tlis "cai amngok" .kuhkuhkuh.. Dah dbg beras pun 50k xsmpai. Dlm brita pun sgan2 nk amik gambo dr jauh.. Nk jgk tgok brape ratos puluh ribu yg dtg TESco..da bg beras pun rmai xdtg.kahkahkah.tp dlm gambo,aku nampak bju merah kmeja.tp muka xnampak,mcm itam je smua.kahkahkah..lu tnya pmimpin lu,ni hmpunan rakyat ke,hmpunan org minyak.. Lu pn wa rasa ssssdar..bleh beza mana ramai,mana kurang.tp takpa..kalau xda pncacai umngok mcm ang,xmeriah suasana politik kita.tambah plak ada org mcm ang bhai, nmpk skit kebodohan umngok.kkahhkihkuh

wan amir berkata...

menate puak puak bn ni meme bodoh sama taraf dengan lembu shahrizat baso menate

penyatarahman berkata...

Ape pun, terbukti demonstrasi boleh berjalan dengan aman damai, tenang & gembira.
Yang tercedera tak ada, kemalangan pun tiada.
Peniaga2 pun gembira. Jualan semua laku.
Boleh jadi acara keluarga di hujung minggu.
Orang2 gemok gedempol lagilah kene join.
KKM perlu luluskan acara berdemonstrasi untuk menangani obesiti.
Artis2 tempatan pun ada. Tak perlu import artis K-pop. Jimat belanja. Tiada pengaliran wang keluar.
Jadi, selama ini, lahanat mana yang jadi pencetus huru hara? Adakah huru hara sebelum ini seperti konspirasi 911 yang dirancang illuminati di us dengan mengorbankan nyawa rakyat & harta benda awam untuk mencetus provokasi?
Saya benci illuminati. Saya benci kerajaan yang dikuasai illuminati.

Pro Pembaharuan berkata...

oi bodoh punya pencacai umno... kalo pun tak sampai 1 juta pun, KORANG PUNYA HIMPUNAN ADA SAMPAI ITU PUNYA BANYAK???

Kitorang gelak guling2 kat pencacai SPM jer terutama si PAPA GOMO yang teringin kaya tapi bodo bebal!

raisyatim berkata...

Lu anjing apa pasal menyalak dkat cni? Lu profesor kah? Lu ada phd kah? Lu prnah jd profesor kt ukm kah? Lu ni mmg dasar umno totok. Bodoh xboleh diajar, bangang elok mkn penampar. Yg dlm stadium lu ckp 40ribu, yg bwah khemah kena paksa dgar c sembap merapu pon lu ckp 40ribu. Umno=hanjing.