Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 16 Januari 2013

HUBAYA HUBAYA BAHAYA AKAN SAMPAI



 DUIT ROYALTI 
UNTUK MELAYU KELANTAN
dinafikan
TANAH ORANG ASLI?
kah kah kah
KOMENTAR TUKAR TIUB
berjaga jaga
waspada dengan kenyataan ini
ini maknanya ada rancangan
untuk rembat tanah orang asli

percayalah
tanah reserve orang melayu
habis dijual oleh parti ketuanan melayu
inikan pula tanah orang asli

ini lombong mas untuk 
united malays national organisation

banyangkan royalti minyak untuk melayu kelantan
lagi tak peduli
ingat ketuanan melayu ini akan peduli
dengan orang asli?

Tanah Perkampungan 
Orang Asli Akan Diwarta 
Dan Dibangunkan - Shafie
HULU SELANGOR: Kerajaan Pusat akan mewarta dan membangunkan kesemua tanah perkampungan Orang Asli di negeri Selangor seandainya Barisan Nasional (BN) kembali dipilih menerajui kerajaan negeri ini.
Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah,  Mohd Shafie Apdal berkata ia sebagai sebahagian langkah yang sedang dan akan dilakukan pihaknya dalam memberikan hak kepada kaum tersebut untuk sama-sama menikmati pembangunan yang dilaksanakan kerajaan.
"Masyarakat Orang Asli merupakan komponen penting yang mampu memberi kemenangan kepada BN dan saya minta komuniti ini terus bersatu dan menyokong padu BN pada pilihan raya akan datang sehingga mampu merampas semula negeri Selangor daripada pembangkang," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Dewan Kampung Orang Asli Tun Razak, Kuala Kubu Bharu dekat sini, Selasa.
"Pada tahun lepas, sebanyak 44 perkampungan kira-kira seluas 11,000 hektar tanah Orang Asli di negeri Perak telah kita rizabkan kepada kaum tersebut untuk mendapat pembangunan prasarana.

-------

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

itu la hasil pemimpin sintok kah kah. amaran: PAS jaga baik-baik!!

ps: sapa nak tengok bebudak sekolah mengaku mahasiswa??

tt, sapa lak yg sanggup mengaku MAHAsiswa ni alahai, lentok yo mcm roti najibah kah kah

ehem,yg tepuk tangan mcm puKIMMA tu la.

anak bani melayu lak tu bakal jadi pemimpin songlap-manglap.

nanti kita bagi percuma kat bawani je, yg lain tu minta la kat puKIMMA. jg lupa minta ikan jaws sekali. minta lembu dah habis kena songlap.

woit, org kita dah la miskin tanah mereka pun nak disonglap-manglap kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

Seandainya Barisan Nasional (BN) kembali dipilih menerajui kerajaan negeri ini?

Janji lagi.. Apa sekarang tak boleh buat ke? nak kena tunggu menang esok baru nak buat?

Orang Asli sila demo dan mintak sekarang buat jangan percaya janji-jani palsu akan seandaianya kalau ni..

Tanpa Nama berkata...

litsen...litsen...litsen...sorok tanah kamu. Jangan bagi umno nampak.

DIDI KOTA BELUD yang sebenar berkata...

lepas rizab gerenti kena hisap punya........berapa sangat duit orang asli nak beli kedai kalau kamu sapi bedal tak bagi nak oiiii......bagi lah duit sekarang ni dan geran tanah sekali......payah dapat pemimipin anak PATI NI.....MENYONDOL JE KERJE......WOI SAPI...BABI PUN TAHU BILA MASA NAK BERHENTI MENYONDOL DAH...ADUIII..PENATLAH...TOLONG TT...SEMBUR SIKIT WASABI KAT SAPI JONGANG NI....