Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 26 Januari 2013

MAKAN KEDAI KENINGAOAN




MAKAN TENGAH HARI
saperti biasa
aku cari kedai gunting rambut
masuk kedai unisex tingkat satu
amoi akta tak boleh cukur
tapi amoi amoi baik baik belaka
bukan saje cun
baik hati pulak
mereak tunjukan kan jalan ke kedai jantan

gunting cukur 
boleeeh lah ... tapi tak se baik
di perak - dimana abang tukang cukur
buat kedai bawah rumah - dikg gajah
ini cukuran  terbaik di malaysia

rahsia bercukur ialah
apabila pisau itu ditarah ke bawah
kemudian WAJIB  di tarik ke atas
kebanyakkan tukang gunting
tidak menarik ke atas
kerana dengan harapan cepat tumbuh
dan datang lagi kedai dia

aku merasakan ada konspirasi
antara syarikat buat pisau cukur
dengan syarikat buat foam bercukur
aku rasa foam ini menambahkan segar
dan banyak senang bulu muka keluar
kah kah kah

sebelum ke kedai gunting
dah survey makan tengah hari
tak jauh dari tempat menginap

DAH SEJUK DAN DAH ABIS
bila pulang dari kedai gunting
sup ikan hanya tinggal kepala

aku ambil sup ikan
dan ambil gulai yang paling aku sukai
gulai labu campur kacang buncis

aku tanya: tukang masak ini dari mana
dia datang dari sulu
aku rasa dia ada kaseh sayang ketika memasak
kerana lada merah potong indah
kacang buncis potong serong dan nipis
labu ketul kecil

sup ikan bawangnya terbuka besar
dan yang menarik ada buah mangga dalam sup ikan

ini restoran keningoan - maaf kalau salh eja
masakan kampong

aku juga minta kopi pahit
tapi bukan tenom

kejap lagi jam 3:00  ada bengkel
macam mana nak jadi penghasut
inilah tujuan aku datang ke sini

 RAMAI MARAH SENARAI
POYO DAN COOL
belum keluar
tim tukar tiub
sibuk gila 
kah kah kah

...bersambung.....

2 ulasan:

DIDI KOTA BELUD YANG SEBENAR berkata...

Dey......keningau dahhhhhh......lepas tambunan dan sebelum tenom ,pensiangan dan lawas disempadan............pekan terbesar bingkor...ini mp dia jeffery kitingan....not legend anymore....nampak tak suku timur tt......kitaorang panggil mereka ni om ......suku ni dari timur timur....cubo ko main bola dengan mereka ni....kalau tak lari tulang keting kau....hehehe.....keningau syurga pendatang...tak caya tanya jeffry.....oh ya tt....cari buah BELUNU DAN BAMBANGAN JERUK...BUAT APO.....JUALLAH KAT AKU.....HEHEHEHEHE.....20 TAHUN TAK BALIK TURRRRRRRRRR.......JANGAN LUPA IKAN KERING YANG NIPIS NIPIS TU....LEPAS GORENG CAMPUR ASAM JUICE....YYIHAAA.....KEMBITER KEMBIRET KAU....KENA PULAK STELLA ARTOIS...MMMMM....NYAM..NYAM..KAU....oklah....selamat menyiasatlah kau....jangan kau berbuih buih di siinun dah.....heheheh...kalau jumpa om om tu...kalau nak kena tampor cubo ekou cakap gere gere lodo kek om om tu...........GERE GERE LODO TU MAKSUDNYA......AHHHH LEBEY...KO TANYALAH OM OM TU SENDIRI....HEHEHEHEH...

insafdoh67 berkata...

Dok jupe awek keningoan ke tt.. Hebat lu bro.. Round world r u.. Dok macam cai cai cai.. Duk kapung je.. tt wa tabik sama lu broooooo.... Kih.kih.kih....