Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 3 Januari 2013

MAT INDRA ADALAH BERJUANG ANGKAT SENJATA LAWAN BRITISH




KOMENTAR TUKAR TIUB
fakta sejarah yang cuba dipadamkan
tetapi mustahil
fakta sejarah tidak dapat diubah ubah
untuk sementara waktu mungkin
untuk selama lamanya mustahil!
 

KEPADA TIM ANAK MUDA
KEPADA TIM SANG SAKA RAKYAT
KITA  SALUT KEPADA MEREKA
mereka
TELAH MEMBUAT SEJARAH
justeru
MULALAH PAKAI BENDERA INI

PENCERAHAN DARI PEMBACA
ini baru betul bendera rakyat sang saka merah putih & bintang 12. yang sang saka merah putih ada bulan bintang bendera apa??? jadi kalau nak cite bab sejarah yg betul bendera bintang bulan tu tak pernah wujud pun... saka lak maksudnya pusaka, dipendekkan panggil saka jadi janganlah lepas agamawang PR kelam kabut lak ckp tahyul ke apa.

parti pertama kat malaya PKM 30april 1930. harus ditulis juga itu fakta sejarah. jgn jadi mcm geng2 PAS bila isu mat indera dah kelam kabut, klu bukan komunis sokong, klu komunis tak sokong.. 

fakta sejarah mat indera adalah komunis dan PKM. itu fakta. bagus le anakmuda buat ni tapi kena byk membaca sikit jgn jadi keliru antara fakta sejarah dan ideologi. apa yg dibuat harus kosisten jgn bermusim dah le..jgn gilakan populariti nak cool & like byk kat fb... on SANG SAKA BENDERA RAKYAT UNTUK MALAYSIA


-------

4 ulasan:

suku biduando wagheh di ayer berkata...

Hoi lobai kenapo ekau nak ngontam PAS kalau PAS keluar dari Pakatan Rakyat PKR dan DAP terkapai-kapai. Jentero parti PKR tidaklah tersusun seperti jentero parti PAS, PRU 2008 hari tu banyak kemonangan PKR dibantu oleh ahli-ahli PAS. Eden nengok kat internet ni ghamai bona yang goma ngontam PAS ekau ni pencacai umno ko apo, Mat Indera ko PKM ko semuo tu dah tinggal sejarah dan polu diingat yang moncotuskan legasi Mat Indera ni oghang PAS juga. Sokarang ni dah doket piliharayo sepatutnyo semua pihak bersatu nak jatuhkan umno bukannya nak bergaduh sesamo sendiri. Kalau goma nak provokasi buet kat umno bukannyo sesamo pakatan rakyat. Sekarang ni tak kiro sama ado komunis ko sosialis ko islam ko kristian ko nasionalis ko kapitalis atau apo juo ideologi atau fahaman hondaklah buang yang koghoh ambik yang jornih, bulat air kerano pembentung bulat manusio kerano muapakat

DIDI KOTA BELUD yang sebenar berkata...

TAKPER TAKPER...LEPAS MENANG PRU 13...KITA ADJUST SEMUA..KALAU AKU DI SURUH PILIH..AKU NAK HISHAMUDIN RAIS JADI MENTERI YANG RAIS YATIM PEGANG SEKARANG NI....YELAH..KALAU RAIS DEPAN BAWA SUEY..KITA ADJUST RAIS TU BELAKANG SIKIT...SAJA NAK TENGOK SUEY KE DAK....HEHEEHEHEHEH......

DIDI KOTA BELUD yang sebenar berkata...

TAKPER TAKPER...LEPAS MENANG PRU 13...KITA ADJUST SEMUA..KALAU AKU DI SURUH PILIH..AKU NAK HISHAMUDIN RAIS JADI MENTERI YANG RAIS YATIM PEGANG SEKARANG NI....YELAH..KALAU RAIS DEPAN BAWA SUEY..KITA ADJUST RAIS TU BELAKANG SIKIT...SAJA NAK TENGOK SUEY KE DAK....HEHEEHEHEHEH......

Tanpa Nama berkata...

manusia yg buta sejarah, tak nak akui & faham sejarah adalah manusia yg bodoh! sebab apa kena tahu & faham sejarah?? supaya buat pedoman.sebab manusia xperfect, ada kesilapan.
(moncotuskan legasi Mat Indera ni oghang PAS juga)
PKM ditubuhkan 1930, PAS tahun bila? mengakui fakta sejarah tak akan menjadikan sesorang itu komunis @ mengurangkan kePASan diri individu tu...
iqraq...baca