Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 25 Januari 2013

YA USTAZ YAaaa AMPOOON


TAK PERLU USRAH USRI

KOMENTAR TUKAR TIUB

pak ustaz ini tak faham
politik ialah persepsi
dalam politik  persepsi orang ramai
adalah kebenaran

di malaysia ini
lagi di nafikan
lagi  yang menafikan ditekan
lagi dinafi
lagi orang ramai tak percaya

Porsche Cayman milik anak saya - Ustaz Hashim


KANGAR: Pesuruhjaya PAS Perlis, Ustaz Hashim Jasin menjelaskan bahawa beliau bukanlah pemilik kereta Porsche Cayman bernombor pendafataran WWF 3000 seperti yang hangat diperkatakan dalam beberapa laman blog yang tersiar di internet.

Sebaliknya menurut beliau, kenderaaan tersebut yang didaftarkan atas nama beliau adalah milik anaknya, Faiz yang telah membelinya menggunakan permit import (AP) kereta yang diperuntukkan kepada beliau selaku wakil rakyat.

"Saya sendiri pun tak pernah memandu kereta tersebut. Saya juga menafikan dakwaan kereta tersebut telah dibeli dengan harga melebihi RM300,000 sebaliknya dengan menggunakan AP, kereta tersebut hanya dibeli pada harga sekitar RM100,000 sahaja.

"Anak saya merupakan seorang ahli perniagaan dan membeli kereta tersebut menggunakan AP saya, jadi kereta Porsche itu tak ada kena mengenapun dengan dakwaan nakal yang cuba mengaitkannya dengan saya mahupun dengan PAS sendiri," jelasnya.

SIAPA PUNYA INI?

------

26 ulasan:

konkang berkata...

Porsche 2nd lebih murah dpd kereta honda 2nd spt Honda Odyssey di UK. kalau pakai AP mmg murah. cth harga di UK utk 2006 Caymen GBP7000. Duti & tax yg memahalkannya... TP SBB PERSEPSI & KERENDAHAN IQ PENGANUT AMENU BAWAHAN, sy rasa yb ni x patut beli.

(http://www.gumtree.com/p/cars-vans-motorbikes/porsche-cayman-34-s-2006/1007730201)

Manjalara (Azman Jalaludin) berkata...

ustaz salah guna kemudahan.... beri pada anak.... sama juga macam YB UMNO.

spey berkata...

Bagitahu pada anak ostad kemudahan kerajaan bukan untuk anak tuan suka hati guna. Kalau memerintah nanti abes sume keluarga ostad bolot kot kalau macam ni...

Tanpa Nama berkata...

Bro tt tulung cari, dulu waktu kecoh ap ada keluar fatwa ap tu halal ka haram?

Tanpa Nama berkata...

Aku paling geli bila tgk pemimpin dimulut nya berckp kesusahan rakyat, tp nafsu 'memakai' ckp tk serupa bikin...mcm pemimpin palestine yg memakai suit mahal dan berjenama dlm keadaan rakyatnya makan pun susah.

Tanpa Nama berkata...

ustaz ini wajar paksa anaknya menjual porsche tersebut dan dermakan kepada pusat kebajikan terpilih sebagai tanda maaf penyalahgunaan AP untuk dirinya tapi bagi kepada anak.Beli porsche pulak tu,walaupun kaya tapi pak hang tu org politik..kalo kata x payah pakai AP lah, tu keje puak Umno aja.habihlah semua check akaun ustaz dan anak dan business anak akan terjejas..TT betul bab persepsi

Tanpa Nama berkata...

org alim pon nak berjimak, senang citer, kalu dah nama pon manusia, nafsu mmg ada.

abis tu...contohnya adun umno, gaji rm8k....pukimak apa, gaji adun pr kau nak bagi rm3k aje ke?....

abis tu, ada AP nak buat apa? nak suruh beli kapal korek ke?

puak2 gelojoh mentedaghah ni, mereka jer nak sapu semua...tengok org lain beli, mulalah perangai jadi tak betul...

kalu aku ada AP pon...aku nak beli lambo jer....kahkahkah

hai wakil2 rakyat...keje penat2, kekdg tak tidor malam...sekurang2nya, boleh tenangkan fikiran dlm kereta mewah...kahkahkah...ye enggakkkkk!!!!

Tanpa Nama berkata...

isham, geng ug mmg suke dgn kereta mewah..alasan pak2 ustaz ni, dulu rasulullah pun ade unta merah yg mane tahapnyer same ngan mercedes..

Tanpa Nama berkata...

Bro..

Ustad alim-alim UMGOK ke, PAS ke..kalau dah berserban tu..tak tolah kiri kanan...
nampak salah kita je..tak beriman le, tak bersyukur le..Dia je yang betul..
Otak pun mereng dok ingat bidadari je...

DIDI KOTA BELUD YANG SEBENAR berkata...

Aleeeehhh....kereta ada tax pun orang beli......ini kan pulak takde tax.....betullah apa ustaz tu buat.....apa....dapat ap tunggal nak beli kancil ke....banggang lah namanya tu....dapat ap beli kereta yang baiklah...bukan nak menunjuk...tapi sekurang kurangnya dia tak jual kat orang....ahhhh...siapa nak ap.....pergi jadi yb gi........apolah kau tt.....dapat ap sebiji....bagilah dio bernapas....

Tanpa Nama berkata...


Kalau beli cara halal bukan duit rasuah, hang nak beli kereta apa pun tak ada masalah. Tapi beli kereta mewah, dari duit rakyat yang sepatutnya diberi kpd rakyat tapi diselewengkan inilah yang menjadi UMNO dibenci, PAS belum berkuasa, kalau berkuasa itu cerita lain, kalau ditakdirkan Allah PAS berkuasa lepas PRU 13 ini dan boleh berkuasa dengan amanah tidak ada masalah. Sekarang PAS tiada kuasa, kalau nak kata pemimpin2 PAS terima rasuah, penyelewengan atau salah guna kuasa dari mana? Pemimpin2 PAS atau anak2 ahli PAS pun ramai yang berjaya dengan cara cari wang halal, bukan macam anak ahli2 UMNO semuanya bertengek atas kawah UMNO, kalau beli kereta mewah dah pasti, confirm duit kalau tak salah guna kuasa, rasuah atau seleweng! UMNO yang berjaya bukan kerana pandai berniaga tapi pandai kelentong!

kiedentech berkata...

Ini adalah soal pengiktirafan, sama ada kita mengiktiraf rakyat malaysia patut membeli kereta yang lebih mahal dari harga pasaran dunia dan kita mengambil kesempatan atas kelebihan/rasuah yang diberikan kepada kita. jika ya kita patut ambil rasuah itu,jika tidak kita akan membeli kerreta pada harga pasaran malaysia

Tanpa Nama berkata...

tak salah kaya
tak salah mewah
tak salah memiliki harta peribadi
ini hak yg dijamin perlembagaan
cuma caranya bagaimana?
apakah melanggar undang2?
negara Islam bukan untuk org miskin sahaja.untuk org kaya juga.malah di negara Islam yg sebenar sepatutnya tiada org yg miskin lagi.
kemiskinan dapat membawa kepada kekufuran

Muhammad Faiz Mohamed Saaid berkata...

masalah besar ni hahaha

Tanpa Nama berkata...

Alahai....
Minda orang Melayu... Kalau org umno beli pakai AP YB,tak apa. kalau orang pas beli, pakai AP YB macam-macam cerita.

Orang umno beli pakai duit kelentong, tak apa. Orang pas beli pakai duit anak, macam-macam cerita.

Apa masalahnya orang Pas pakai porsche kalau dia mampu!! Dia meniaga la, bukan mengelentong!

Tanpa Nama berkata...

Orang Komunis memang pantang kereta mewah rumah besar ni.....jika dibeli bukan dengan wang rasuah pun tak boleh nanti RAKYAT MARHAIN TERSALAH PERSEPSI. Semasa melawat Soviet Union zaman komunis dulu, seorang pemimpin asing bertanyakan kepada Ahli PULITBUREAU, siapakah yang berebut-rebut untuk menaiki kenderaan awam.

Lalu dijawab; "....Ohhh, they are the heroes and champions of this country"

Tiba-tiba lalu sebuah limousine panjang ZIL yang dibuat khusus untuk pemimpin komunis lalu ditanya oleh tetamu asing ini siapa pula yang menaiki limousine tersebut.

Beliau diberitahu; "....Ohhh, taht is the SERVANT TO THE PEOPLE..."

Jika Komunis berjaya memerintah negara ini Hisham Rais akan menaiki limousine manakala kita akan berebut-rebut naik lrt...kah kah kah

insafdoh67 berkata...

Ap tu hok dia.. Ikut pandai r dia bg sape.. Bukan banyok.. Se je... Bising mcm blh 10 Ap... Anok dia ada sen ikut r dia nok pakai ape pun janji dok curi tipu samun harta rakyat... Heboh.heboh apa psl dengki ke... Kita maroh dia kalau dok betul... Mcm puok ubn beratus sekor Ap.. Ape cerita ni.. Cai...jgn dengki r.. Anok dia kaya atas usaha dia.. Bukan tipu rayat.... Insaflah cai semua.. Kih.kih.kih....

Tanpa Nama berkata...

Adoi....pusing pusing sama juga....rakyat juga yg dibodohkan....ya ampooon. ...belum lagi pr berkuasa anak pak ustaz dh pakai porche....bile pr menang naek jd menteri tasbih pah ustaz mesti makin besar....anak pak ustaz tah pakai keta apa ek....jd sama la kul kali kul pak ustaz dgn menteri yg ade skrg ni....haha. .....kaya kan lg anak bini ye ustaz...

Tanpa Nama berkata...

mintak kita semua hantuk kepala di tempayan sorang sekali...ayat standard: kita mesti bersederhana.. ...tak baik membazir...negara kebajikan...rakyat miskin pemimpin jangan bermewah... jangan guna kedudukan...taik palat kena bersih sebelum jilat...kote kena sunat sebelum nikah...bulu jangan lebih dari sejengkal...macam celaka.....akai kurang didikan agama cukup...hafal al quran..duit dengan burit serupa umno jugak...

orangminyak berkata...

Ostat oh Ostat...Letihhhhhh, lelah n mual dgn perangai kamu semua...

Tanpa Nama berkata...

Apebendo ustz ni...ap tu untuk kau...bukan untuk anak kau.....asal kau xbeli keta tuk kau mcm merc,bmw atau alphad? Sb nak belakon? Dpn rakyat pakai kancil 660 je tp sbnarnya ada porche.... Anak tu kalau xmampu pakai xyah la mintak ap bapak...haha. ..Mcm ni xde beza kutty bg kontrak mas kat petron...kak ijat bg feeedcow kat famly...anak naz pakai hummer....anak raja bisiong umur 20an dpt kontrak mega.....kalau mcm ni baek aku undi parti makcik kunci mcm pru yg lepas...
P/s ustz bini ade berapa? Haha

jiran ustaz berkata...

anak ustaz tu ahli perniagaan??

ustaz, tolong nasihat anak, jgn lalai sangat dengan dunia!! hehehe

ustaz tak takut ke riak?? atau mmg saja nak menunjuk2??

mmg ada ustaz pukimak yg jenis suka pakai kereta mewah, katanya rezeki Allah jgn ditolak!!

bukan ke org islam disuruh hidup sederhana, jgn menunjuk2 harta dunia...

ustaz dah check ke jiran-tetangga.. cukup ke keperluan harian diorang?

Tanpa Nama berkata...

anak yb pas,anak yb umnu..same shit...lapar dan riak akan duniawi..anak ustaz pakai kerete mewah tu..jenguk jiran..jenguk anak beranak..mana tahu ada yang lapar lagik...hehe...siasat2 mana tahu kereta tuh ada parking depan hard rock cafe malam minggu..kah..kah..kah..umnu ker pas ker dap ker..pkr ker...bikin hal..kita kasik kecoh..people's power....

Tanpa Nama berkata...

Orang Islam mengikut pahaman UMNO kuno ialah kena Zuhud macam Nik Aziz lol. Kalau orang pas Kaya Raya ia sudah lawan tauke.. dikatakan makan rasuah dsb.. Itu la modal untuk menakutkan orang menyertai PAS..

Berhentilah dari dibodohkan oleh UMNO.. Islam tak melarang nak kaya sahabat nabi pun kaya raya tapi dengan cara yang halal.. bukan merasuah dan merembat harta orang harta rakyat..

Tanpa Nama berkata...

Ingatan utk semua YB - Jauhkan diri anda dr sesuatu yg b'bentuk kemewahan - Jgn tumpang jet kwn & jgn beli keta mewah! Klu mo naik kapal terbang - ikut kelas ekonomi! Jauhkan diri anda daripada tycoon2 dan dekatkan diri anda kpd rakyat marhaen...

zarulyatak zarulyatak berkata...

aku puji ustat ni..tengok muka dia...dia bukan macam geng ustat sampul atau ustat geng jual ugama...aku pujitindakan ustat ni..mengaku..anak dia guna AP dia beli keta ni..x macam pemimpin UMNO...anak naik HUMMER ..org tanya mana dapat kereta tu?dia dolak dalih..kahkahkah..woi..xkan la sebab dia ustat pakai kepiah putih dan ada janggot anak dia x boleh pakai keta mewah kot..anak dia x curi duit rakyat..anak dia buat bisness..tapi x cukup kaya nk pakai keta mewah..so,dia guna la AP bapak dia..aku pelik la..kenapa kita nk salahkan ustat nih..padahal banyak lagi pemimpin UMNO yg anak depa pakai keta mewah..mana depa dapat duit?kahkahkah