Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 11 Februari 2013

ADA HANTU DALAM BAS - ADA TELOO DALAM SELUAR


NOTA
ada seorang bomoh
di kampong ulu klawang jelebu

maka ada orang kampong
berkunjung minta ubat dari bomoh ini

syaratnya dari bomoh ini cukup senang
hanya membawa sebotol air mineral
botol air  mineral ini
akan diberikan kepada bomoh

bomoh ini akan letakan air dalam botol
di hadapannya sebelum membuat ritual

bomoh ini akan membakar kemenyan
akan memotong limau purut
kemudian
bomoh ini akan membaca jampi serapahnya
bomoh akan menghembus  angin dari mulutnya
kepada botol air

satu syarat penting
penutup botol ini
wajib dibuka

lalu persoalan timbul
apakah jampi serapah bomoh
ini tidak dapat melintasi
kekuatan penututup botol plastik ini
kah kah kah
kah kah kah

tergolek dog ketawa
kah kah kah

NOTA
di gombak lagi best
rumah bomoh ini
ada mesin jual air
kah kah kah
kah kah kah

 INI BUKAN BAS KOSONG
BAS INI PENUH BERISI HANTU
kah kah kah

SATU LAGI BAS
PENUH BERISI HANTU
kah kah kah



TT hang dah fitnah Haron Din! Jangan hang kurang ajar sangat! Dia tak pernah tangkap jin masuk botol, hang ni macam setan tua mahadey? fahaman sama kot? on LAWAK HARI AHAD - IBRAHIM ALI MASUK MIC DAN KU LI MASUK PAS
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 2/11/13

INI HANTU EROPAH 
MUSIM SEJUK
PAKAI TEBAL SIKIT
kah kah kah

----

12 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

TT ,hang la yg satukan semangat pakatan & hang jugak la yg rosakkan semangat pakatan..jelas? kamon la,hang ajak rakyat dr parti pas turun ke jalan,tp hang tibai blk smangat diaorg..x mustahil um-bn akan trus berkuasa klu beginilah cara TT.

Tanpa Nama berkata...

kata tt musuh kpd musuh kita adalah kawan kita
skrg musuh kita najib n rosmah
atau sembab n madeey atau sistem?

kalau musuh kita najib n rosmah, dan madey n sembab musuh najib n rosmah, apakah boleh kita berkawan dgn madey n sembab??

boleh bagi pencerahan???
deepak serang rosmah
dibelakang deepak pula ada mamak?
kalau kita sokong deepak adakah kita akan sokong mamak?

Tanpa Nama berkata...

Timbalan Mursyidul Am PAS, Haron Din mengesahkan beliau didatangi Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim di rumahnya di Bangi, Selangor, baru-baru ini.

Bagaimanapun, Haron seperti dipetik menerusi portal berita http://antarapos.com menafikan pertemuan itu bagi membincangkan kesesuaian Anwar untuk dilantik sebagai Perdana Menteri sekiranya pakatan pembangkang memenangi Pilihanraya Umum Ke-13.

Sebaliknya, Haron ketika bercakap kepada portal berita berkenaan menyatakan, pertemuan itu hanya sebagai perjumpaan biasa antara dua individu dan tiada perkara kepartian dibincangkan.

Dalam masa sama, Haron turut melahirkan kekesalannya apabila ada pihak menjadikan pertemuan tersebut sebagai modal politik.

"Pertemuan (dengan Anwar) saya tidak fikir itu yang menjadi isu, saya berjumpa dengan semua orang.

'Nature' hidup saya, orang datang minta nasihat dan pertolongan," katanya lebih lanjut kepada portal berita tersebut.

Haron berkata, pada Selasa lalu, terdapat 200 orang berjumpa dengannya tanpa mengira latar belakang politik.

"Pertemuan dengan saya tidak sepatutnya dijadikan isu sebab saya dengan Anwar kawan lama, dulu masa di ABIM (Angkatan Belia Islam Malaysia) kami sudah kenal, semasa beliau dalam Umno kami masih berkawan.

Dia datang ke rumah saya, semasa dia dalam penjara saya pergi melawat dia.

"Pertemuan dengan saya adalah sebagai sahabat, tiada agenda berasingan. Pertemuan itu (dengan Anwar) sering berlaku dan itu betul, pertemuan itu tiada agenda berasingan," katanya.

Dalam perkembangan berkaitan, Haron menegaskan, dakwaan yang menyatakan Majlis Syura Ulama PAS menolak Anwar daripada memegang jawatan Perdana Menteri adalah tidak benar.

Beliau berkata, perkara itu tidak pernah dibincangkan dalam mesyuarat badan tertinggi parti tersebut yang dipengerusikan Mursyidul Amnya, Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat.

"Bila saya kata kami kawan biasa, perjumpaan itu tiada perkara khusus dalam berbincang atau memutuskan apa-apa mengenai parti, tiada kaitan dengan parti, ia perjumpaan biasa.

"(Majlis Syura Ulama) tidak pernah bincang isu itu, mungkin pertemuan saya dengan Anwar dikaitkan dengan itu tapi ia hanya pertemuan biasa," katanya.

Pengakuan Haron itu sekali gus menolak dakwaan sebuah blog pro-Pakatan Rakyat yang kononnya Timbalan Mursyidul Am PAS berkenaan yang datang menemui Anwar dan bukan sebaliknya.

Bagaimanapun, blog pro-Umno cuba mensensasikan isu pertemuan tersebut kononnya Anwar 'meminta nyawa politik' dan 'merayu kepada Haron supaya keputusan Majlis Syura PAS tidak diteruskan'.

Malah, ada blog Umno yang biadap menganggap Anwar sengaja 'memalukan diri menghadap Haron sebaik menerima keputusan mesyuarat tersebut'

labukau berkata...

Bangangnya percaya berita pencacai umno. Bangang tahap Babi Negara. Cer tengok sini dulu:
http://jalanpulang1978.blogspot.com/2013/02/haron-din-sahkan-tiada-perbincangan.html

Tanpa Nama berkata...

Tahniah Bai TT! Boleh duduk semeja dengan Mahathir.. Apa namaaa, i Loikee - kata Mahathir.
Bravo TT! Kalau ini mcm punya bijak pr main isu, Selamat menawan Putrajaya!

Tanpa Nama berkata...

kbodohan orang nampka tapi kebodohan diri sendiri tidak nampak.

Tanpa Nama berkata...

itu pasai dlm pas ada geng UG
you jay

Tanpa Nama berkata...

My opinion..xda hak la nk perli harun din,nik aziz,hj hadi or saper2..slagi masuk politik,jgn la tkut sgt dgn pmimpin,lgpun dorg ni smua bukan Imam Mahdi pn,ni la maslah org mlayu! Hormat x brtempat,pdhal Rasulullah pn kna maki,kutuk dll,stakat harun din,wa pn x heran...beria2 bkak prrubatan islam,last2 g operate hspital overc,mana kyakinan dia pd alquran yg mnyebut alquran pnyembuh sgala pnyakit?spt yg d ajar dia kt darussyifa!mati2 dia pertahankn..elakkan lah diri kita d ubati oleh ubat2 moden,ni bkn wa buat fitnah,tp saper yg mula2 nk blajar d darussyifa smua tau,tu antara tertib/adab yg harun din sndri yg buat & pesan..so makanye,wa beranggapan..dia pn manusia biasa gak,xda spesel pn,bole d kritik,cuma jgn mlampau la sbg mnghormati ilmu yg dia ada! Peace!

Tanpa Nama berkata...

Bro...amacam air satu empangan timah tasoh dibacakan jampi jampi..senang takyah beli guna botol,tinggal tadah mulut kat kepala paip je...

azmie berkata...

mn punya malaon prangai mngalahkan lombumno nih???? kasi tendang la mamat ni isham. buat semak blog kau je

Tanpa Nama berkata...

ni la org melayu. sumer bende nk amek seyes. baca relak dah la. nama pun baca blog. bukan baca buku fizik.

DEMAM DENGGILAH GUA berkata...

If u want to be a truth muslim.....avoid do any relationship with the ghostlah my frend.........beGitu jugalah yang lain.....sama sama lah kasi mati mati ini hantu....kasi halau sampai ia tala kembali........TT...U JUMP....WE JUMPLAH.......APA CERITA MAHU LAGI.......CERITA PICIT TELUR SUDAH TALA LAKULAH...SEKARANG MASA MAHU LANGGAR SAJA............