Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 12 Mac 2013

GEROMBOLAN SEMAKIN GANAS



Keganasan Demi Keganasan Bukti Penyokong Umno Semakin Tertekan

Minggu lalu, keganasan telah berlaku dalam satu majlis ceramah di Bukit Katil yang menyebabkan dua orang hadirin cedera berdarah di kepala. Semalam, berlaku lagi keganasan yang mengancam nyawa apabila kayu dan telur dibaling ke arah bangunan ibupejabat PKR di Damansara. 

Semua keganasan ini berlaku dengan jumlah yang kerap semenjak Umno dan Barisan Nasional dilihat tidak mampu bangkit dari kekalahan PRU tahun 2008. Keyakinan terhadap mereka untuk terus memerintah terus merundum. Maka di atas kedudukan getir ini, penyokong Umno tertekan dan mula membuat kacau menyedari mereka masih dipelihara oleh undang-undang.

Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) tidak terkejut dengan apa yang berlaku kerana ia telah banyak kali berlaku dan ia juga sebahagian dari proses perubahan. SAMM juga tidak terkejut mengetahui sebuah balai polis terletak selang dua pintu dari lokasi serangan berlaku (Ibu Pejabat PKR). Mungkin penyokong Umno ini terlalu ganas seperti pengganas Sulu maka pihak polis yang berdekatan tidak cukup kelengkapan untuk bertindak. Tidak dinafi ramai pengikut Sulu merupakan ahli Umno.

Bagi SAMM, jika kekacauan seperti ini tidak dibendung, ia akan berlarutan hingga ke musim pilihanraya. Dijangka semakin dekat tarikh PRU pasti lebih banyak lagi keganasan dicetuskan oleh pihak regim kerana tertekan dengan tahap kesedaran rakyat. Tangkapan harus dilakukan ke atas penganjur perhimpunan untuk kekang keganasan seterusnya. Juga telah terbukti ia bukan perhimpunan yang aman apabila objek kayu dan telur dilontar membahayakan keselamatan awam. Terdapat beberapa video yang boleh dijadikan bahan bukti.

SAMM percaya sebagai kumpulan lebih berwibawa dan bertamadun, Pakatan Rakyat tidak akan bertindak balas dengan mengumpulkan ratusan ribu pengikutnya mengepung dan membaling telur ke arah PWTC. Keganasan Umno ini juga akan memberi kemenangan lebih besar kepada Pakatan Rakyat, jadi tidak timbul soal bertindak balas.

Cuma apa yang SAMM kesalkan ialah, kedudukan pemuda PKR yang lemah menyebabkan penyerang yang tidak sampai 50 orang itu berani menyerang ibu pejabat PKR sendiri. Jika pemuda kuat pastinya pihak musuh membuat banyak perkiraan sebelum melakukan serangan. Sedangkan tempat yang diserang minggu lalu adalah tempat bagi ketua pemuda PKR tidak mampu dibendung dengan baik. 

SAMM pernah terlibat menjayakan Jelajah Merdeka Rakyat dan syukurlah tiada serangan berlaku dalam 18 siri jelajah pertama. Namun selepas itu, keganasan berlaku bermula dengan bas dibaling cat dan pecah cermin di Kota Bharu.

SAMM menggesa keselamatan perlu dipertingkat, pemuda PKR juga harus pertingkat keselamatan. Penyerang yang jumlahnya tidak sampai 50 orang seharusnya tidak dapat melakukan serangan tersebut jika kita lebih bersedia.

Sekian,

Edy Noor Reduan
Pengarah Propaganda SAMM



------

4 ulasan:

DIDI KOTA BELUD berkata...

Hik hik hik....caymon samsul....caymon....biarpun pindik....kasi bukti yang kau pindik pindik tagap.....lagi pindik lagi menyentap....jangan pindik betul betul pindik.....kalau lemah kana indik indik....sam sam sam.......cuba kau gigit tu beruti sampai kuyak dapan bebudak umno turrrrr...kasi saiko sikit dorang...apalah...kalau indak buli....BERHENTI....kasi yang kabal kabal pigang itu pemuda....Ingat....PEMUDA ITU GARANG TAPI LEMBUT BUDI.....BISANYA TERSEMBUNYI DISEBALIK SISIK.....GENGAMANNYA MESRA TAPI TAKAN MELEPAS....NAFASNYA BERDENGUS TAPI MANIS SENYUMAN....BILA BERKATA BIJAK BERSILAT...PELURU LALU DITAHAN SELAMBA....DAN SEKARANG...PEMUDA HARUS SEKALI PETIK SERIBU DATANG.....BARULAH PEMUDA KEADILAN GENERASI COOOOOOOLLLLLL....

Tanpa Nama berkata...

Hahahah! Minda pencacai PR.. Tuduh tanpa bukti..

Kurang2, kes liwat Anwar ada jugak la sample air mani Anwar kat juboq saiful sebagai bukti..

kamon la..

DIDI KOTA BELUD berkata...

Hehehehhhe....anon...ok macamni......aku ambik bahagian atas dan ko ambik bahagian bawah....kita berbicara pasal bahagian sekarang ni....terserah ko...nak bahagaian mana...bawah boleh..atas pun boleh..nak mana.....?.....

Tanpa Nama berkata...

NIE APA HAL KOMENT LARI TAJUK? KETINGALAN AH LU TANPA NAMA 12 MAC 5:43 PTG.. KE LU NIH STIM SENDIRI?? MUSKIL LA LU NIH!! PERGI CHU'CENG AH SANA ..GEDIK WA TGOK LU KOMENT SINI..