Rabu, 8 Mei 2013

PERKEMBANGAN MENAKUTKAN GEROMBOLAN


ANAK MUDA TIDAK DAPAT
DI TAKUT TAKUTKAN
LAGI
 KOMENTAR TUKAR TIUB
sokongan melayu terhadap dap
kini mengancam united malays national organisation
justeru
di tohmah
justeru di heboh hebohkan
garis rasis untuk menakut nakutkan  bani melayu

tetapi semua telah berubah
semenjak pru 2008
semenjak bersih 2
semenjak bersih 3
semenjak  himpunan kebangkitan rakyat 112
hantu yang menakutkan  melayu
telah dimasukkan ke dalam botol

ini hakikat



Melayu DAP menang, pecah tembok perkauman

Roketkini.com,08 Mei 2013
KUALA LUMPUR: Momokan perkauman sempit dan jahat Umno Barisan Nasional (BN) terhadap DAP ternyata bohong apabila tiga calon Melayu DAP memenangi kerusi Dewan Undangan Negeri (Dun) Mentakab dan Parlimen Raub, Pahang dan Bukit Bendera, Pulau Pinang pada Pilihan Raya Umum ke-13.

Tengku Zulpuri Shah Raja Puji memenangi Dun Mentakab apabila mendapat 7,882 undi menewaskan Chuah Boon Seng (MCA-BN) dengan majoriti 1,554 undi.

Datuk Mohd Ariff Sabri Abdul Aziz pula memenangi kerusi Parlimen Raub dengan memperoleh 23,415 undi apabila menewaskan Datuk Hoh Khai Mun (MCA-BN) dengan meajoriti 2,814 undi.

Zairil Khir Johari pula memenangi kerusi Parlimen Bukit Bendera dengan majoriti 12,813 undi apabila mendapat 45,591 undi menewaskan Teh Leong Meng (Gerakan-BN) yang hanya mendapat 12,813 undi.




-----------

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

1.bodoh punya olang!!itu kawasan 50/50 dan 70% cina terutama di penang!!menangla cai dap sebab di pangkah oleh puak cina!!dibantu sikit oleh orang bodoh macam ko!!
2.dah cakap dulu!!pru 13 adalah pertembungan antara melayu dan cina!!setakat itu je nampaknya cina ni!!boleh menang sorak!!mimpi nak pegang negara!!setakat 38 kerusi kawasan majoriti 60% cina!!
3.kalau melayu ni ada akai sikit!!dah hanyut cina momunis nii!!
4.tapi biar pi la!!ada jugak pak-pak lawak yang dok meroyan bila kalah pilihanraya!!boleh juga hilangkan stress tenguk kebodohan depa niiii!!

Tanpa Nama berkata...

SIAPA TAKUT..HAK RAKYAT UNTUK MENTABDIR SIAPA YG BERIBAWA..DAP RELEVAN UNTUK ORG YG TIDAK RASIS..FASIS DAN RASIS ADALAH UMNO..TIDAK RELEVAN DAN TIDAK PRAKTIKAL ABAD 12..ANAK2 MUDA TERANG2 TOLAK UMNO..BEWARE..(UMNO) ANDA DIPERHATIKAN..

Tanpa Nama berkata...

takut apa? mati dlm mencari kebenaran lebih baik dari mati makan rasuah..

DIDI KOTA BELUD berkata...

Saya bukan kadazan...saya malaysian.....heheheheh...kalau bangla pulak........aya mukan mangla.....aya manglasia...kan jauh bezanyerr tu...itu pun najib tak nampak kerrrrrrrr.......pui.SPR......SISTEM PELINDUNG REGIM.....pakatan kaalau memerintah kena tukar.....tukar ke SPB...Suruhanjaya Pilihanraya Berkecuali....baru yang tukang teraju dio tu paham....berkecuali........masuk kat BTN MAKNA BERKECUALI NI...KASI PAHAM SAMPAI HALUSSSSSSSS......YANG SKG NI.....takyah ajar dah....diokan sultan banglasia......myanmar jer keje eh.......oppsss silap....menyamar......