Isnin, 29 Julai 2013

LAGI KES TIPU MELAYU



Kedah adakan sesi penerangan kekang penjualan  San Miguel  - Tiewnama



Kerajaan Kedah bercadang mengadakan sesi penerangan bagi memperjelaskan  kenapa penjualan beer San Miguel  wajib dikekang. Kempen penernagan ini  kepada penduduk di negeri itu dalam usaha mengekang penularan  masuk San Miguel yang dilihat semakin berleluasa.
Menteri Besar, Mukhriz  Cucu Lalaki Iskandar Kutty (gambar), berkata penyebaran beer  San Miguel ini  dipercayai mempunyai pengikut di beberapa kawasan di Kedah seperti Alor Star, Changlon, Sungai Petani dan Jitra.
"Beer San Miguel  adalah haram  yang dilarang oleh Islam dan menjadi satu kesalahan jika mengeluar dan menjual barang haram ini kepada orang-orang kampong atas nama Melayu, Islam dan mengembangkan peniagaan Bumiputera.
"Kita akan usulkan dalam sidang Dewan Undangan Negeri agar menetapkan undang-undang yang jelas supaya tindakan undang-undang boleh diambil," katanya.

-------

3 ulasan:

DDKB berkata...

Pakimak....memilkki boleh....minum tak bley.....pakimak....spesis keling paria pakimak ni......beli saham boleh...minum takbley....macam nampak puki tapi tak leh main...pukimak punya anak beranak ni...mcm mana boleh orang sokong mahkluk sial spesis dorang ni ha......bodoh tahap babilah melayu dibuatnya puak puak kutty ni....kesian.

Tanpa Nama berkata...

senang je nak tipu Melayu..
dulu riba ditukar kepada interest..
baru mak dan abang aji boleh buat loan...san Miguel nie aper?air gas ke?keluarkan fatwa fatwi....san miguel nie halal di Kedah..kalau tak orang jabatan agama Kedah tak naik pangkat..tak ada bonus...

Tanpa Nama berkata...

san miguel ni adalah minuman tenaga untuk para imam bersolat terawih.. tanpa san miguel.. imam kehilangan tenaga yg banyak..