Jumaat, 28 Ogos 2015

SEKEPALA BANA









SEHATi

SEKEPALA 

BANA



Najib disaman ahli Umno berhubung derma RM2.6 bilion


Seorang ahli Umno hari ini memfailkan saman terhadap presiden parti menggesa beliau menjawab rentetan peristiwa yang terjadi melibatkan dana RM2.6 bilion yang disalurkan ke dalam akaun bank peribadi Najib Razak.
Peguam bagi plaintif, Hanif Khatri memberitahu The Malaysian Insider saman itu difailkan di pejabat pendaftar Mahkamah Tinggi Jalan Duta pagi ini.
"Pada dasarnya ini adalah saman oleh Umno untuk Umno, meminta presiden parti bertanggungjawab terhadap kronologi yang berkaitan wang RM2.6 bilion itu, dari mana datangnya, ke mana perginya, berapa banyak yang tinggal dan pulangkan ia bagi kebaikan Umno," katanya, sambil menambah beliau akan menjelaskan lebih lanjut pada satu sidang media hari ini.
The Malaysian Insider difahamkan, saman difailkan itu bertujuan mencabar Najib mengemukakan penyata kewangan parti bagi membuktikan beliau menerima wang itu.
"Saman difailkan terhadap Najib untuk beliau mengemukakan penyata kewangan parti yang mengatakan beliau terima derma RM2.6 bilion itu," kata sumber dalaman Umno.
Katanya, saman itu akan memetik Perlembagaan Umno yang menyentuh mengenai dana parti, yang mana ia perlu diisytiharkan kepada ahli.
"Oleh kerana ini proses perundangan, kita akan petik beberapa perlembagaan dalam parti berdasarkan artikel yang menuntut beliau mendedahkan kepada ahli di mana sumber dana itu didapati," katanya.
Sumber itu juga berkata, ahli Umno seluruh negara bakal memfailkan saman tersebut selepas ini selepas yang pertama di Kuala Lumpur.
Pada masa sama, katanya, beberapa peguam juga sedang menyiapkan kertas untuk menyaman Najib dan bertindak selaku wakil kepada ahli Umno tersebut.
"Setiap ahli seluruh negara akan mengambil langkah sama satu persatu dengan mengemukakan saman ini terhadap presiden," kata sumber itu.
Walaupun ahli yang mengemukakan saman tersebut berdepan risiko bakal dipecat, kata sumber, mereka akan meneruskan tindakan itu untuk menjaga parti yang mereka sayangi.
"Ahli rela dipecat daripada membiarkan parti yang mereka sayangi ini terkorban dan lenyap," katanya sambil menambah kes kali ini dijangka menarik kerana ahli Umno sendiri yang akan melawan Najib selaku pihak yang disaman. – 28 Ogos, 2015.
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/najib-disaman-umno-berhubung-derma-rm2.6-bilion#sthash.9hofJ69n.dpuf
KAH KAH KAH
woit
gwa susah cakap
gwa sudah bilang
lu tak caya
kah kah kah
perang makin luas
perang makin merebak
kah kah kah
sikalang isteri rosmah
kena saman ahli parti sendiri
kah kah kah
sikalang manyak susah
elopah tak tak pigi
mana mau sopping
kah kah kah

TAHNIAH!


-------------------

5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Sana petaling street juga boleh shopping maa.....

Tanpa Nama berkata...

Alamakkkkkkkk.....
Kantoi lagi aku kali neh......

Tanpa Nama berkata...

tt,
apa susah,
pegi astana la, soping dekat kazakstan nan terchenta
turkistan, mongostan, konghekgostan, kepala bana setan pun boleh jugak,
syekh najib buleh jadi saudagar unta leher panjang
si bini buleh jadi saudagar intan berlian

Tanpa Nama berkata...

Budak Bahalol sama Binatang Mainan nya , Si Badak masih lagi menghantui Rakyat negara ini ke ?????

Kenapa tak hantar saja Badak ke Africa the land of Badaks and Khinzirs ????

Mat Bahalol mana ada pikir Rakyat pon... Yang penting anak bini hidup kaya ber gaya lahanat...

Dah Atok Nenek nya pon mentedarah Judi Gaya Lahanat , tak mungkin cucu jadi malaikat kot....

Kepala Otak !!!!!!!!

panglimo potaseh berkata...

Dulu Najib manyak belani mau saman Salawak Lepot dan WSJ ... las las budak sendili saman dia.
Ini Najib betul kepalat ... selupa tegak kontol basah selepas entot ... oo ya itu Losmah punya lobang ata ayir lagi ka.