.

Ahad, 28 Februari 2016

SINDROM POLIS PENCEN




KOMENTAR
gwa telah beberpa kali
menulis tentang
sindrom polis pencen
ini lahir dari pemerhatian
lahir dari pengamatan

ketika jadi polis
mamat tak tahu sarang pelacur
dia tak tahu tan seri terlibat dadah
dia tak tahu datuk tokan dadah
datuk bawa masuk dadah
dia tak tahu taiko dan tokan dadah
tak tahu towkay lendir

tapi bila pencen
mamat ini akan bercerita
yang dia tahu semua
dia tahu tan seri gengster
dia tahu datuk tokan dadah
dia tahu tan seri tokan lendir
malah dia tahu polis mana
dibayar gaji oleh tan seri dadah
lalu persoalan timbul
masa jadi polis kenapa
tidak buat sesuatu
bila dah pencen mahu nak cakap

kes muhyiddin
kes anwar ibrahim 
pun sama 
masa berkuasa senyap 
menikus malah menentang
segala agenda rakyat
bila dah pencen tertiba
baru sedar akan REFORMASI 
sedar akan lembaga daulah
ini namanya sindrom polis pencen

NOTA
kita tunggu dan lihat
apa muhyiddin akan lalukan
biasanya tak ada apa apa
dia kan terus jadi polis pencen
ketika kenduri kahwin
ketika kenduri cukur anak
ketika kenduri bersunat
dia akan sampai dan buka cerita




Muhyiddin: Tuntut perubahan, bukan sekadar desak PM berundur

Muhyiddin Yassin berkata episod hitam yang berlaku di negara telah mematangkan rakyat dan menggesa mereka bersedia bersama menuntut perubahan jika mahu malihat Malaysia kembali sebagai negara yang dihormati dan rakyat hidup lebih sejahtera.
"Saya fikir, episod hitam yang berlaku di Malaysia sedang mematangkan kita.
"Jika kita mahu melihat Malaysia kembali menjadi sebuah negara yang dihormati dan rakyat menikmati kehidupan yang lebih sejahtera, maka kita mestilah bersedia untuk bersama-sama menuntut perubahan.
"Ia bukan sekadar mendesak perdana menteri supaya berundur, tetapi menolak institusi politik yang telah gagal dalam memenuhi aspirasi rakyat.
"Ketepikan sentimen kaum, agama dan ideologi untuk membentuk suatu konsensus atau muafakat rakyat ke arah mewujudkan sebuah kerajaan yang adil, amanah dan berintegriti," katanya.
Muhyiddin menegaskan demikian dalam satu kenyataan selepas Majlis Tertinggi Umno menggantungnya daripada jawatan timbalan presiden Umno kerana kritikannya terhadap Najib.
TAK LAMA

LAGI AKAN

RAMAI POLIS

PENCEN

KAH KAH KAH




--------------

5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Cari makan TT.. kalo dok diam2.. kenyang boyot berjuta2.. kalo bising2.. satu sen pun x dpt..

Bila rakyat marah.. kene cari jalan utk mendiamkamkan kemarahan..cari jalan utk membodohkan rakyat..

Lihat Ahmad Maslan.. Ismail Sabri.. Annuar Musa.. Hasan Malek.. Noh Gadut.. Musa Hassan.. balu Megat Junit.. sumer senang lenang juta2 dibawah lindungan Allah SWT..kahkahkah..

Tak percaya?? Gi tanya sendiri la..rezeki buat kerja menipu dan berbohong mmg lumayan.. kat akhirat masuk syurga.. sbb tu semua pakat pulun.. termasuk Hadi was Sotong al Zombie..

panglimo potaseh berkata...

Dulu gwa sekolah KGV .. lencananya ada salib, tapi tak sorang pon kawan gwa jatoh kapir .. tapi amoi masuk islam ada. Lecana itu ada tulis "vidi, vini, vinci" ertinya gwa jumpa, gwa serang, gwa takluk. Ada persamaan dengan keadaan Malikul sekarang, ia itu dia datang makan kondri, dia cerita lepas tu dia balik.

chomeycute Chomey berkata...

Satu lagi lembaga mencadangkan Osa untok tsmy..kah kah kah...polis pencen nak kata APA...lembaga ada dimana mana..dimana ada lembaga disitu LA ada masaalah...Cuba LA bincang ngan jinakologis....amacam TT...lembaga ni lain macam sikit...x sama lembaga tabung haji.....kaha kah kah..hati hati salma

Nazrio Dond DoLLa berkata...

Ayam pencen makin mahai TT, .....
Permintaan tinggi, ini semua
Sebab umnQ angkut PATi
Tak ada ker jenderaL yg berani
MengubaH Massa...
Perit sungguh berada daLam
UmnQ bay end ini..

Tanpa Nama berkata...

Perut Kenyang PAU PAU PAU kan

Biasa lah

Melayu Melayu semua tu

Tunggu Sakit Jantung ke , Kanser ke , Kencing Manis ke

Lepas tu tutup buku


Bahalol