.

Ahad, 28 Februari 2016

SOTONG SUDAH BERCAKAP








INi CAKAP

MAT SOTONG

SKREW DAH

TERCABUT

DI iSTAMBUL?



Hadi tak akan sertai himpunan anti-Najib

Presiden Pas,  Abdul Hadi Awang berkata beliau tidak akan menyertai sebarang himpunan bagi mendesak supaya Najib melepaskan jawatannya.
“Saya anti Umo tetapi tidak (anti) orang Umno, orang Umno tidak, orang Umno kita (Pas) hendak berbaik. Ada pun parti Umno sudah banyak (buat) kesilapan. (Oleh itu) saya tidak mahu terlibat dalam himpunan (anti-Najib) itu,” katanya
KAH KAH KAH
woit 
ini payah bercakap
dengan orang bangang
lagi bebal tambah ngok
tukang jual agama
dah biasa putar alam
dah selalu kelentong
cakap berputar putar 
cakap berkelintau
bersilat lidah 
kah kah kah

woit
nak bodek ampoo najib
nak jilat najib
kah kah kah

woit
tolong beri tahu
kepada mat sotong ini
27 march ini ialah seminar
27 march ini berbincang
27 march ini bercakap
dalam dewan orang ramai
bukan demo
bukan tunjuk perasaan
hang datang ke tak datang
tak ada sapa ambil pot
kah kah kah
mat sotong ini sudah berat
ada wayar dah putus
ada skrew dah tercabut

iSKETAMBUL

-------------

20 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Biul!

Abdul Said berkata...

Laa kesiannya mamat ni. Dari dulu dah bagi tau dia ni tak berapa sihat jadi sanak saudara dan sahabat handai bawalah dia berubat. Tak baik meracau di siang hari. Jangan lupa pergi berubat!!

Nazrio Dond DoLLa berkata...

Kenapa puLak is ketam buLL...
Sebenarnya is sotong buLL...
Sapa yg tercabut screw
Sapa yg wayar...
Sapa yg ngko tercabut...
KaH kaH kaH

Tanpa Nama berkata...

Mental mamat nih dah bercelaru..

Tanpa Nama berkata...

Dah lah Bodoh Bebal pulak tu.Umno tu nama parti politik yg Buat Dial orang orang Pemimpin Parti Umno Bodoh tak boleh diajar

Boley Jalan berkata...

Wow ini haji ada bagus macam mca.....kita anyi islam tapi tak anyi org melayu....wa ingat mau kasi sijil hospital bahagia sama ini org kasi dia cakap banyak nyanyuk lagi wow.!!!
Liau tiong lai .......la!

Boley Jalan berkata...

Wow ini haji ada bagus macam mca.....kita anyi islam tapi tak anyi org melayu....wa ingat mau kasi sijil hospital bahagia sama ini org kasi dia cakap banyak nyanyuk lagi wow.!!!
Liau tiong lai .......la!

Tanpa Nama berkata...

Mana ada SAMA Orang Orang Benar Jujur Ikhlas HIDUP nya dengan Orang Orang MASYOOOKKKKKKKK


Tak sama lah Abang

Tak Sama

Dan Ketahui lah ULAM MAMAK MASYOOKKKK itu lebih DUNYA dari AKHIRAT nya

Ingat SOTONG tu TOLOL sangat ke

Mana nak sama dengan PATIN AL PORNO

MASYOOOKKKKKKKKKKK !!!!!!!

panglimo potaseh berkata...

TT den tak paham .. den anti umno tapi suko orang umno .. poning kopalo den. Samo tak makno eeaa .. den tak suko momantek, tapi suko main lubang.

Tanpa Nama berkata...

Tuan Guru sudah uzur. Sudah lama bermain kata2. Bila sudah hampir bangat waktu uzurnya, mmg boleh meracau berbagai ayat untuk selamatkan diri dan kata2 wahyunya sukar difahami umah lagi...

Nabi berjuang 23 tahun sejak kenabian. Sedangkan Haji Hadi sejak belasan umur lagi. Umur 17 dilantik menjadi Ketua Turus Kampungnya.. Kini menginjak umur 69 dan mengugah tenaga tua utk berpikir dgn tuntas.

Pada Haji Hadi kini, kesusahan rakyat adalah bala Allah. Dan beliau satu sen pun tidak ada kena mengena dgn rakyat lagi. Sbb tu meeting x perlu pergi lagi. Juga sidang parlimen boleh uzur anytime dgn pelbagai sebab2 utk selamatkan diri.

Biasanya orang tua uzur begini, kita ziarah saja. Jika beliau menasihati apa sekalipun, dengar saja..dia sudah pun berada di alam lain. Alam wahyu yg tertinggi. Hanya Tuhan dan Nabi2nya sahaja yg mampu memahami. Umat2 tidak dapat lagi memahamkan bahasa2 wahyu untuk berinteraksi sesama ummat. Kita tak perlu nasihatkannya lagi sbb dia sudahpun di alam lain. Tak akan lagi nasihat kita dipedulikannya.

Jika anak2 warisnya terbaca, mohon saja beliau berehat banyak2. Atau mungkin hentikan diri dari berpolitik kerana dikhuatiri menyiksa diri sendiri berinteraksi dgn manusia. Kami halalkan duit elaun, gaji dan pencen terkumpul berjumlah 100k sebulan, dari titik peluh kami membayar cukai untuk Tuan Guru membebel tak ketahuan hala. Berehatlah.. jangan memalukan diri lagi. Sudah hidup bergantung dengan ubat.. jangan gagahkan diri menyusahkan rakyat lagi. Hidup tenanglah dengan duit pencen ADUN dan MP setelah 52 tahun lelah berjuang kpd rakyat. Bukan sadikit ya duit pencen tu.. kalau dihancurkan menjadi makanan yg enak sekalipun, belum tentu anak cucu menantu mampu telan sampai habis sebulan.. Bulan depan kami bayar lagi dgn duit cukai kami.. kalau dijemput Tuhan sekalipun, kami redha duit pencen difaraid anak menantu dan balu pula.

Tanpa Nama berkata...

Lebai kapla butuh

Tanpa Nama berkata...

Whoa... TT baca wak labu..

Tanpa Nama berkata...

aku cuba nak paham apa yg mamat ni cakap ... smpai sakit pala... tlan panadol actipas 2 biji pun x ilang sakit pala .... mcmmana dia bleh dpt ayat bombastik gini ....

Tanpa Nama berkata...

Hadi dah nyanyuk! Kesian, masih nak berselindung disebalik jubah dan serban reput, masih nak bergayut genggam jawatan, hadi tak yakin boleh masuk syurga ke kalau lepaskan jawatang? ...Saja tanya jgn marah

Kiedentech Kiedentech berkata...

Najib skang duit banyak bilion bilion sebab tu lah lebai suka bodek kot kot dapat sket pun jadilah

albert magic berkata...

Hadi tu kan orang politik, orang politik ni lidahnya macam biawak

Roslee Salleh berkata...

Yg merosakkan umno siapa? Bukan org umno ke? Macamni ulama pun ada...compius2..

Tanpa Nama berkata...

Ada beza ka?
Mana satu UMNO mana satu orang UMNO?
malaon kaki penyamun kaki kebas kaki rasuah adalah orang UMNO dalam parti UMNO

kalau anti UMNO tu saja apa maknanya? ia cuma semata2 parti. yang gerakkan UMNO tu ialah malaon2 kaki penyamun tersebut.

termasuk juga ketua segala penyamun yang kata lebih kurang begini: NO to HUDUD.

Ustaz Hadi sudah lupa? atau sudah pening?

TT;
hang tolong publish muka depan soalan aku ni. tq

Tanpa Nama berkata...

Walakontol semua sokong. Celaka punya penyamun

Tanpa Nama berkata...

Abg TT,

Cakap Hadi nie serupa x mcm nie "Saya benci Yahudi/zionis tapi x benci orang yahudi/zionis"

Saja tanya jangan marah

-rebellious monkey-