.

Khamis, 17 Mac 2016

HUDUD TAK SESUAI






DULU LAGI

GWA SUDAH

BiLANG

HUDUD TAK

SESUAi


PAS-IKATAN sepakat hudud tidak sesuai di Malaysia

PAS mahu membentangkan hudud di Parlimen bukan untuk melaksanakannya tetapi sekadar mahu meningkatkan kuasa mahkamah syariah

KUALA LUMPUR: Parti Ikatan Bangsa Malaysia (IKATAN) percaya bahawa isu hudud tidak akan menjadi isu besar diantara gabungan PAS dan parti baharu dalam membentuk blok pembangkang ketiga.
Presiden IKATAN, Abdul Kadir Sheikh Fadzir berkata, walaupun bergabung dengan PAS, mereka sependapat bahawa hukum hudud tidak sesuai dilaksanakan di Malaysia.
“Saya tidak fikir, situasi di Malaysia sesuai untuk melaksanakan hukum hudud. Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang juga berkata, hudud kita fikir kemudian, apa yang dibentangkan di Parlimen bukan untuk melaksanakan hudud.
“Tetapi, hanya untuk tingkatkan lagi kuasa mahkamah syariah. Kerana, kuasa mahkamah syariah lebih rendah dari mahkamah majistret,” ujarnya dalam satu wawancara bersama FMT.
Jelas Abdul Kadir, isu hukum hudud itu merupakan isu dan provokasi yang hanya dimainkan oleh penyokong UMNO di Kelantan.

KAH KAH KAH

gwa cakap

lu tak peduli

sekarang baru

lu sedar

KAH KAH KAH


-----------------

5 ulasan:

nazrio dond dolla berkata...

Selain semayang puasa haji zakat hudud tuuu bukan syariat Allah Ker.?..hukum gravity, hukum angin, hukum oxygen, hukum air, hukum tanah ITU bukan syariat Allah Ker.? AngeL gibraeL, maLaikat israfeeL semua reLax tunggu kiamat...bahLuL..

Tanpa Nama berkata...

MASYOOOKKKK!!!!!!!!!!!!!!!!

Dunya kan indah

Masyoookkkkkkkkkkk.......

Ulam Mamak mana boleh pakai

Tengok muka muka pun dah tahu

Tak de nilai ekonomi

Bahalol

Nasib baik CINA bayar CUKAI

Dapat jugak makan minum pencen

Sekerap dah 80 sen se kilo apa kebende

Nak ngentot pun masok semak

Kondom 7-11 pun lagi mahal

BODOH LAH.......

nazrio dond dolla berkata...

Hudud....

Orchestra kan
Penghayatan syariat

Wahai musicians..!!!
Pemuzik dan
Semua ahLi2 seni
PetiK Lah,
ketok Lah,
picit Lah,
TiupLah,
Goyang~goyang Lah
semua aLat2 musik mu
Harmoni kan aLam
Yang sedang
Kacau biLau dan gaLau
Serta meruntuh kan ini..
Orchestra~kan semua nya
Biar angin, Awan, hujan cahaya
Dan semua nya menangis ..
Yaaa...menangis mereka..!!!
Mendengar Dan meLihat mu
Biar semua makhLuk
Menangis meLihat Dan
Mendengar ~mu...
On...~ penghayatan syariat

kampong lad berkata...

di malaysia sekarang ni ada atau tidak ada hudud? habag mai sat oi...

Tanpa Nama berkata...

setuju dengan hadi sotong..hudud bukan utk dilaksanakan tp utk meningkatkan kuasa syariah..cuba buat perkiraan, keadaan sekarang ramai yg kawin dan ramai yg cerah..cthnya kes perceraian bekir anak sultan sarawak.kalo diceraikan je dpt ribuan juta, agak2 berapa peguam2 dpt..yg cerai tu berkesedihan dan ada juga berkeuntungan..lihat jakim, kalo halal sudah dicentralisekan, maka berapa banyak duit2 utk proses halal.sb tu la dikebykkan masjid2, jawatan2 pengerusi dan ajk jadi rebutan. bygkan kalo hanya kementerian agama shj berhak utk jadi main contractor utk sume masjid2 dlm semenanjung msia.kaya beb, rezeki allah bagi, jgn tolak.ni bole jadi hala tuju baru bagi student2 dari timur tengah.mereka bercita2 membina kekayaan setinggi piramid walhal mereka membenci firaun.mereka mahu kaya seperti firaun tp mahu syurga seperti nabi s.a.w. nabi s.a.w tiada pun mengninggalkan harta sebesar masjid nabawi atau sebesar al raudhah..org seperti hadi sotong ini lebih hebat dan berpandangan jauh mengalahkan nabi.kalo nabi hidup saat ini, pasti nabi bangga dan teruja dgn hadi sotong dan menganugerahkan gelaran nabi kpd hadi, serta dirahmati tantawi pornowi al miniwiii...786 alhamdulilah..