.

Khamis, 17 Mac 2016

TIDAK BERANI RAMAL





FACE BOOK 




Tarmizi Mohd Jam
10 hrs
Alhamdulillah. Nampaknya dah kendur banyak. Dulu2 masa ghairah komen sewaktu Amanah muncul, dgn nada keras dakwa Amanah akan berkubur tak lebih drpd dua tahun. Sebab Amanah tu orang lain punya. Musuh pulak tu. Tetapi hari ini, 16 Mac 2016 kelihatan komentarnya penuh akhlak, bersopan terhadap pakatan baharu yg dia sendiri pelopori. "Hanya Tuhan sahaja yg tahu masa depan blok ke-3". Eh ketika komen masa depan Amanah dulu, kenapa tak kata hanya Tuhan sahaja yg tahu? Mengapa berani ramal amanah akan berkubur? Amacam?


















------------

11 ulasan:

mfi usj berkata...

fooooolamak fundekau.......cara tak kena bro tt. bawa la air teh ais ke, air kosong dah biasa sangat......fuh kanan fuh kiri....tup tup hudud ditangguhkan....wala' pun serupa angguk2, fatwa tak kapir. Haroun jaddah punya fooooolamak!

UNCLE RAMLI berkata...

Bukan Hadi Awang saja yg pandai merujuk kepada retorik agama bagi mendukung aktivitinya malah agamawan2 dari mana mazahab mana turut bijak menggunakannya bagi mempengaruhi persepsi mereka yg masih kental dengan pegangan agama. Orang yg bermentaliti seperti macik2 di Felda mudah saja telan apabila penggunaan ayat2 Quran, nama Tuhan atau Allah atau kata2 bistari tapi yg tak logik dari imam2 purba atau kitab2 yg berjudul pelik2 tu bagi menguatkan ramalan aatu hujah2 mereka.
Selagi manusia tak bebas dari cengkaman dokrin konservatif agama selagi itu siapa yg bijak klentong mengguna retorik agama pada situasi tertentu terhadap mereka maka selagi para agamawan itu akan sedikit sebanyak berjaya menguasai minda tertutup mereka.
Jadi kita mesti erani membebaskan minda kita dari doktrin2 kolot ygtelah kita warisinya sejak kecil dulu.

Tanpa Nama berkata...

hadi ni apa yg dia kutuk dulu, semua berbalik pada dia.

sejahat2 mahathir tak adalah dia menjual nama Tuhan.

dulu pas bertikam lidah maki hamum krn nakkan hudud. skrg ni dah kena balik pd dia. hudud tak sesuai pula? dap dulu pun pernah kata mcm tu... skrg segala maki hamun pas memang sesuai dipulangkan pd dir mrk...

segala fitnah barua tolol broker kafir semua dah berbalik kpd pas. kalau dulu anjing menyalak babi dlm bukit, skrg pas adalah anjing yg menyalak dan pas jugalah babi yg ada dlm bukit tu.

Tanpa Nama berkata...

Hadi

Jenama GAGAL

Mana ada kredibiliti

Orang Ada OTAK tak layan Pak Nujum Belalang macam nih

BODOH saja

Tanpa Nama berkata...

Wa ramal lu xda telor nk bongkar kegiatan sakmongkol dan sahabat nya ustaz babi bekas adun dari Pelan di Bandung... Kiyai... Rupiah.. Pasentren.. Entot... Kahkahkahkahkahkah

Tanpa Nama berkata...

Dalam bab nak bodohkan melayu dgn pinjam ayat2 agama Allah.. serahkan saja kpd Melayu PAS. UMNO dah terkenal dah.. suruh bersyukur dgn ayat tergantung.. bersyukur kpd lembu2 yg memberi rezeki kpd rakyat??

Nabi perjuangkan Islam dgn segala harta Siti Khadijah habis licin. Begitu jugak dgn sekelian sahabat. Abu Dzar sebagai jutawan.. berhabis dgn segala hartanya.. Ini perjuangkan Islam haper kalo duit pencen penuh poket setiap bulan.. anak menantu jadi jutawan dgn jual ayam.. sanggup ke tinggalkan perut boyot kenyang mcm lembu ni utk perjuangkan Islam??

Kahkahkah.. lu pikiaq la sendirik.. perjuangkan Islam cara rasulullah.. tapi berperut boyot.. nabi ikat batu di perut woi.. tahan lapar.. berpuasa.. jika umatku lapar.. akulah org pertama yg terlebih dulu lapar.. jika umatku kenyang.. akulah yg terakhir kenyang.. huhuhu.. dgn akhlak rasulullah mereka berjuang?? akhirnya pakat2 berperut boyot?? mentekendarah apa derang2 ni?? Tongkol batu?? Hingga melekat dlm perut x kluar2?? Boyot sbb makan banyak batu hingga sesak jadi busung dlm perut?? Kahkahkah.. Islam..islam..

Din Ayam dgn perjuangan Islam.. haha.. jadi kaya berperut boyot serta lemak melilit di kepala.. nak berjuang kebendenyer ni?? Mcm tentera Malaysia nak gi berperang.. tapi semuanya gemok2 dan berperut boyot mentekendarah x berhenti kat kem2 saban hari.. Lihat sendiri Panglima ATM Malaysia.. apakah dia boleh berpikir?? Melainkan membodekkkk jer yg dia tau..

Tanpa Nama berkata...

Komen ulamak no.2 dunia. Takdak phd pon. Bila kena btg hidong sdri baru ingat tuhan. Bila tang org lain terus terkam gaya rimau ganass. Inilah gaya hadi awe. Dulu kini selamanya?? Org lain makin tua makin berhemat dan hikmah. Hihihi

nazrio dond dolla berkata...

Cukup laaa kena tipu puak syeikh padil, syeikh madey, syeikh tabong hajeee...bukan rasis tapi mamaK bendeLiriar ni tipuu kitA sejak kesuLtanan meLaka...beLajar laa

Tanpa Nama berkata...

Ularmak LA niii

Tanpa Nama berkata...

Apa Ikatan boleh buat untuk PAS yang PAS tak mampu buat selama ini?

Tanpa Nama berkata...

Eeea ni bukan eee saja ada sheikh lagi, boleh la tolonng tarik Dan ikat serban bebelit2 krpala sotong ala utuh ularmak pookema. Krpala babi pun ikat serban lg cun taruk sayap siap leh terbang GI ummrah