Sabtu, 12 Mac 2016

SIAPA DICADANGKAN ZETI






SOALAN HAKiKI

KURUN INI

SiAPA?



Pengganti Zeti: Nama dah bagi, terpulang kerajaan


KUALA LUMPUR - Sewaktu melangkah ke pentas bagi menyampaikan ucapan pada Forum Global Wharton di sini, hari ini,  Dr Zeti Akhtar Aziz mungkin dilihat sekadar menyempurnakan satu lagi tugasan harian digalas wanita berwajah tenang ini.

Namun, bagi mereka yang hadir di Dewan Sasana Kijang, khususnya kalangan media, pertanyaan yang berlegar di minda adalah siapa bakal pengganti Zeti untuk mengemudi Bank Negara Malaysia - antara jawatan penting apalagi di tengah-tengah ketidaktentuan ekonomi masa kini.


Zeti dilantik sebagai Gabenor Bank Negara pada tahun 2000 ketika Malaysia serta negara-negara lain Asia sedang bergelut keluar daripada krisis kewangan pada masa itu.

Gabenor berusia 68 tahun yang dinobatkan sebagai Gabenor Bank Pusat Terbaik Dunia 2009 oleh majalah kewangan Global Finance, akan bersara pada bulan depan.

Pada majlis hari ini, di sebalik pelbagai usaha mendapatkan nama bakal penggantinya, Zeti, seperti lazimnya melontarkan jawapan - terpulanglah kepada kerajaan untuk memutuskannya sambil mengakui cadangan mengenainya sudah dibuat.

SATU DUNIA

BERTANYA

NAMA SIAPA

DICADANG ZETI

ADAKAH NAMA

HADI AWANG

KAH KAH KAH

-------------

5 ulasan:

Usop ali berkata...

satu lembaga telah dicadangkan wahai tuan tt...lembaga ni akan menyelamatkan Bank Negara....kah kah kah....ko ada faham....

Tanpa Nama berkata...

Ros ke rose ke atau mah atau Rosmah kah kah kah

nazrio dond dolla berkata...

Pantat betuL...
Jin pun keLiru di buat TT
ingat nak makan ghondang sotong
CicaH Lomang...

Tanpa Nama berkata...

Beri jawatan kepada Perempuan Puaka tu aje le.
Dia kan arif dalam hal simpan duit.
Lagipon , wang boleh selik bawah kopek

hahaha...seram...

Tanpa Nama berkata...

TT... bagi peluang Hasan Malik jadi gabenur bank negara. Aku rasa dia manusia paling layak untuk jawatan tu... setuju? Angkat tangan!