.

Jumaat, 29 April 2016

MEDIA TIDAK BEBAS




BETUL KE

BERITA INi?




Media Malaysia antara 10 paling tak bebas di Asia Pasifik

Malaysia mengekalkan status 'tidak bebas' dengan markah 67 mata, demikian menurut laporan kebebasan media oleh badan pemantau antarabangsa, Freedom House 2016 yang dikeluarkan hari ini.
Berdasarkan latar belakang tindakan keras dan penutupan beberapa media tahun lalu, Malaysia menjana dua mata, dalam sistem pemarkahan yang menilai sifar bagi terbaik manakala 100 bagi markah tercorot.
Sejumlah 33 peratus (66 negara) daripada 199 negara yang terlibat dalam tinjauan tersebut diberi penarafan tidak bebas; 36 peratus separuh bebas (71 negara); dan 31 peratus bebas sepenuhnya (62 negara).
Di peringkat rantau Asia Pasifik, Malaysia terikat bersama-sama Singapura di tangga 31 daripada 40 negara.

KAH KAH KAH

woit

ini berita fitnah

ini tohmah

mustahil media

malaysia tak bebas

ini kerja yahudi

kerja  kumpulan

geng anti melayu

geng anti islam

geng china DAP

geng anwar

semua laporan

number ekor dalam

utusan tepat 

semua laporan

gol bola tepat

kah kah kah

sah laporan bebas


JANGAN TIPU 




---------------

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Media malaysia terutamanya yg ada kat TV tu mmg jauh skli nk bebas la. Ibarat jenuh teran perut nk tekentut.. tapi angin kentut x kuar kuar langsung. Barangkali pakai Spender ketat sangat kowt.

Tanpa Nama berkata...

OH MY LOL

media bebas tiap tiap hari ada TOTO , MAGNUM

getah sekerap 80 SEN SE kilo yang tak bebas


Pak Moin dan Mak Bedah bebas entot masa panen Getah sama Ular Ular BATIK

ULAR BEBAS ke sekolah tak perlu SURAT BERANAK


OH MY LOL

panglimo potaseh berkata...

Awer media no free one .. bullsit lah .. tipu .. cuba tgk di akbar melayu islam kita paling tersohor. Muka depan selalu ada cerita kejahatan ahlong dan kegiatan pelacuran. Selak pula ruang iklan .. tigo-ompek muko ponoh iklan pinjam duit pada ahlong dan hari-hari ada iklan melangan pelacur. Ha tu dia .. aku iklankan je, isinya aku tak tahu. Perkara ni dah berlaku berdekad lamanya .. ini nunjukkan betapa bebasnya media kita .. kahkahkah.