.

Jumaat, 8 April 2016

SELAMATKAN SARAWAK




SELAMATKAN SARAWAK
selamatkan sarawak dari umno..sarawak masih kaya dgn galian, masih kaya dengan sumber alam..ingat tppa..dengan adanya sarawak, pbs ka pbb ka dayak ka sume akan dijual..kalo tak jual macam mana nak bayar hutang 1mdb.sume bank di luar negara sudah serang najib..najib pinjam dan berhutang kemudian tak mampu bayar sb kerajaan najib yang diapit oleh zahid hamidi berserta hulu balang hulu balang baju merah sudah takda duit..mana mungkin badak betina itu bole buat pole dance..

mana mungkin badak betina tu pakai g string..monkey itu org umno..umno akan menusuk sarawak perlahan2 agar terasa sedapnya dan lambat pancut..padan muka sarawak..harap2 ilmu asli dayak dpt menhalau monkey2 jahat dari umno..lg pun baju merah tu pro melayu pro islam..maka sarawak akan diarab saudi kan segala budaya..jgn terkejut bila dayak pakai jubah, bila tuak diharamkan, bila rumah panjang jadi banglo..mungkin sarawak ditahyulkan seperti hutan dikelantan..atau sarawak akan dihududkan.. on SATU KENYATAAN JUJUR
Anonymous
on 4/4/16


TUANG PRESIDENG
ni kenyataan tepat..dgn kebijaksana tuan presideng sotong melalui belalai2 penhisap darahnya serta keupayaan menukar kaler mengalahkan cicak, maka pas akan menang dikelantan..hudud sudah jadi kluk klak..hutan sudah jadi botak, ku li sudah makan dedak, bakal gabenor bank pun orrenge kito,sume belako puok2 kito..lum sum pitis dari wan emm db buat sumo jadi emas belako.ayam bertelur emas..alhamdullialh syukur..balak jadi nikmat.. on SUDAH ADA PERJANJIAN KE?
Anonymous
on 4/4/16


ISLAM MUNDUR
Hahaha betoi... smayang tunggang tebalik, bodoh mengalahkan haram jadah lg, apa yg ulardalamsemak cakap telan bulat2 padahai depa tu mengaji pon bodo kat sekolah.. alquran depa xbagi org yg xmengaji agama tafsir, depa ja boleh sebab depa 'ahli'.. ahli kepala bapak, alquran xdak sebut pon ulardalamsemak saja boleh tafsir n ckp bab tu, alquran utk semua umat fahami, sbg guideline sbb Islam tu bkn agama, tp cara hidup yg tuhan nk kita ikut.. 

sebab tu masyarakat islam mundur, puncanya dari pak2 lebai perasan bagus, org2 islam belajar agama dari mereka yg dungu2 ni, bkn dari alquran tu sendiri, patut dikaji balik la kenapa selama lebih 1200 tahun islam mundur, tp maju pada zaman lepas rasulullah n sahabat.. hanya sekitar 100 tahun saja yg benar2 islam, mai masuk Umayyah dah celaru dan jd agama rekaan dah, tambah2 muawiyah pulak anak abi sufian sang pendusta.. xpnah terpikir ke 6 ulamak hadis semua dari bangsa parsi bkn arab, yg tok2 ulardalamsemak benci skrg ni sebab syiah.. hehe cuma dulu on DARI PEMBACA
Anonymous
on 4/4/16




-----------

5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Aku beri komen dlm bahasa Sarawak. Najib ndak alah2 kuang kuit pegi Sarawak...pa polahnya, jual aik lior madah dgn sidak iban kt kpg yang nya tek bukan pencuri duit, bukan makan Rasuah...memang BN menang kawasan bumiputra tapi jgn najib ingat kerana nya BN menang...Tok Denan youu...mun sultan taib masih merentah...banyak gik kwsan bumi diambik pembangkang. Sidak parti dlm BN gik sik ngam tapi syg pas paloi molah hal...mun sik OK juak...adoh najib, pegi Sarawak embak duit...tok Denan on jak...duit youuu bukan puluh ribu, ratus juta...sinay nya oleh duit Ya kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

TT tolong translate. Rugi kat semenanjung x diajar bahasa sabah dan sarawak..

Nazrio Dond DoLLa berkata...

Membahan syodap...duhhhhh.!! Meranak merapihhhhh...!!

Tanpa Nama berkata...

Aku pendekkan...maksud nya, najib selalu pergi kesarawak nak jual air lior, dia kata kt iban kampung bahawa dia tak makan rasuah. BN menang akan menang di Sarawak tapi jgn najib ingat BN menang kerana dia, BN menang kerana Datok Adenan Satem...sekiranya Taib Mahmud masih jd KM mmg byk kalah kwsan bumiputera parti dlm BN beberbalah sama sendiri tapi PAS buat hal kalu x byk lagi pembangkang dpt menang. Najib g Sarawak bawa duit, Tok Denan on aje, bukan puluh ribu tapi ratus juta...mana dia dapat duit tu hehehee

Ahmad Faiz berkata...

Nang best juak pa di madah ktk. Agi idup agi ngelaban