.

Jumaat, 8 April 2016

TELANJANG BOGEL







SAEKOR LAGI

PAHLAWAN

BUGIS 

DISERANG


Isu MB Terengganu: ‘Jangan cabar saya’ kata Razif


KEMAMAN – “Jangan cabar saya! Okay, kalau sama-sama nak buka (bongkar) kita buka, sama-sama nak telanjang kita telanjang tapi untuk mengalah tidak sama sekali kerana saya juga adalah keturunan darah pahlawan (Bugis),” itu amaran Menteri Besar,  Ahmad Razif Abd Rahman.

Amaran itu disuarakan beliau berikutan keadaan politik Terengganu ketika ini dan ‘serangan’ yang dilakukan Adun Kijal,  Ahmad Said terhadapnya.

Ahmad Razif berkata, beliau tidak teragak-agak untuk mengisytiharkan perang jika terus diasak kerana beliau juga mempunyai had kesabaran.

“Mula-mula memang (layan) cara baik tapi kalau ada orang cabar, saya kena peranglah. Saya pun ada had kesabaran…jangan tengok saya begini (berlembut) maka kata menteri besar penakut dan tak berani.

“Jadi jangan mencabar dan jangan runtuhkan ‘rumah’ Umno yang telah kukuh dan kuat ini, jangan sekali-kali (buat) kerana kita (ahli Umno) tidak pernah diajar untuk kurang ajar tapi pantang kita dicabar,” katanya.

KAH KAH KAH

woit

tak sangka

ada saekor lagi

kah kah kah

ingatkan sekor

tapi ada lagi

kah kah kah

lawan jangan

tidak lawan

terajang sepak

pijak ketuk

kah kah kah

telanjang kan

sesama telanjang

baru hebat 

baru pahlawan

baru bugis

kah kah kah

KONTO LOYO





---------------

3 ulasan:

panglimo potaseh berkata...

Semua kaum hawa Ganu kena pekap mata .. nanti takut kaum hawa ni stim meleleh sehingga banjir lendir Negeri Ganu ni. Dua ekor orang kuat UMNO dah nak telanjang bulat. Mari kita sukat kontol dua ekor ni, sapa yang pancut dulu dia kalah lengit kah kah kah .. cilaka punya pemimpin, asik gaduh pasal pangkat dan darjat je .. negerinya paling kaya tapi rakyatnya paling misking.

Tanpa Nama berkata...

Otak Otak orang PANTANG di CABAR ini macam KONTOL KULOP saja

Bila TEGANG KULOP pun MAGIK

Standard lah MELAYU

Nazrio Dond DoLLa berkata...

Hoi ...!!! Word "Lengit" jangan pakai, dah reserve untuk tun madey..... Tapi tun madey bukan keLing pariya... Aminnn.!!