.

Isnin, 9 Mei 2016

HANG TUAH WUJUD ATAU TIDAK?





HANG TUAH

WUJUD ATAU

TIDAK?


Wujud ke Hang Tuah ini?..Apakah beliau hanyalah watak imaginasi atau benar-benar wujud?.. Persoalan ini akan dijawap oleh ahli sejarah terkemuka Prof. Emeritus Dr. Ahmat Adam..

Kami menjemput anak semua bangsa yang berminat dengan kajian sejarah Melayu untuk hadir ke syarahan umum ini pada:


Hari/Tarikh: Rabu 11th Mei 2016
Tajuk: "Laksamana Melaka dalam sejarah kebudayaan Melayu: Benarkah namanya Hang Tuah?"
Tempat: Kelab Bangsar Utama, 52 C, Jalan Kemuja, Bangsar Utama
Waktu: 8.30pm-1030pm


Siaran langsung di www.radiobangsarutama.com

Nota kuliah akan disediakan, namun kuantiti terhad..First come first served!..





-----------------

12 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

HANG TUAH ini semua ciptaan Orang Orang LANUN dahulu tuk bahalol kan Melayu

Yang ada dari dulu kini dan selama nya hanya lah HANG TOYE

HANG TOYE ini lah yang ada di muka muka MELAYU hingga bangga jadi

HANG LAHAP

HANG PAU

HANG BOROI

HANG BALAK

HANG KOPIAH

Masok ABAD 22 , muncul HANG BON BON pulak


HANG BON BON sungguh kuat mampu MAGIK juga menTOLOL kan juta juta manusia hingga lupa OTAK dan OTAK OTAK ber beds


Itu lah Tanah GADAI Melayu

Tanpa Nama berkata...

Hang Buah

Boley Jalan berkata...

Tak kan hilang melayu di dunia.......kena gadai je!

Tanpa Nama berkata...

Aku melayu 100% tapi aku x bangga atau setuju dgn hang tuah...bagi aku hang tuah hanya dongengan org tua, perkara yg penting dan selalu disebut dlm dongeng hang tuah adalah setianya hang tuah dgn arahan sultan sehingga sanggup membunuh kawan sendiri. Bagi amno setia tanpa byk soal dan semangat itu ada dlm dongeng hang tuah... Bodohnya org melayu...tak pernah bertanya mana kubur hang tuah...

Tanpa Nama berkata...

Pasai apa depa pakai nama hang? Kat Spore pun depa ada hang nadim? Sepupu ka apa? Sumer ni mai penang kut? Hang Tuah, hang jebat lawok boria bro. Habih 1malaya kena tipu.

Tanpa Nama berkata...

Sekali sekala cer cari buku Sulalatus Salatin

Salladin berkata...

Siapa ibu bapa Datuk nenek dia. Siapa isteri anak cucu cicit dia? Setiap insan ADA nasab jalur keturunan asal usul,jangan kelentong!1 M'sia Di Bodohkan! Kah3x

Pencolekhangek berkata...

Saya nak spekulasi saja. Hang Tuah pelari puteri untuk sultan. Jalan jauh. Bukan sehari dua. Mana ada jalan raya,atau teksi atau hotel atau telefon. Takkan Hang Tuah tak usik langsung tuan puteri? Kalau betul tak usik dah sah Hang Tuah gay!!

Tanpa Nama berkata...

Awai2 dah kena kasi, nak buat lagu mana? Ingat depa dulu tak fikir ka pasai isu ni.Zaman dulu2...kasi2 ni biasalah. Imagine kalau skrg ni boleh kasi suka2...sure TT duk kat europe lagi la ni....kah kah kah,sori gang, especially TT, saja melawak!

Ahmad Munawar Ismail berkata...

Ada aku kisah

Tanpa Nama berkata...

Hang Tuah benar2 wujud. Dia bunuh kawan sendiri Hang Jebat. Hang Tuah zaman moden ialah UMNO. Sanggup bunuh bangsa sendiri utuk kekalkan kuasa.

Tanpa Nama berkata...

Apo gila dok bertengkar bab bangang ni...tuah jebat ni habuan rujukan pengajaran je..ambik pengajaran dah le...Nak tegak ada takda buat apa..kalau ada pon awat...kalau takdak pon pasai pa..yang mustahak pengajaran cerita tuah jebat ni...hang no3 sampai hang no5 ada kuboq kan..kalut pasai pa..mustahaknya jangan jadi bangang macam tuah dan toksah dok tunjuk pailang macam jebat...ikut kata jibbon..wasatiah..kah kah kah