.

Khamis, 26 Mei 2016

HELLO DARI JAI DAN EZI




INI AJARAN

USTAZ COOL




ELLO DARI

JAI & EZI
 

6 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Ini USTAZ SESAT

Kata ustaz azhar idrus

https://m.youtube.com/watch?v=QVYapT2zo0Q&ebc=ANyPxKptfa7snslEimkTI2cBKniHoQ8TF23_PKSmpRLGmc0UVY2ZNaGZvpZHSIw1eD-EFLUygX2AmA_wi7ih8Ld7u4BLfahvBg

Apa pun jangan makan daging anjing sudah.

panglimo potaseh berkata...

Orang Kafir dah pun melintas Pluto .. bertemu pula sebijik lagi Planet baru .. kehadiran Planet ini menepati apa yg tertulis dalam Al-Quran. Apa pun Si Kafir terus membuat kajian, menentukan samaada menda yg ditemui tu Planet atau Bulan.

Kita pula sedang rancak berdebat dan tuduh-menuduh pasal air liur anjing, pasal pakai kondom, kalau ikan keli makan berak Cina Kapir yg makan babi, boleh ke ikan keli itu kita makan.

Saya tertarik dgr ceramah ustas yg ngatakan, biar je Si Kapir buat kajian .. kita dah ada Quran, semua ada, nak kaji apa lagi .. Kapir tak de Quran, biarkan mereka tersungkur dgn kajian mereka, akhirnya neraka juga makanan mereka.

Tanpa Nama berkata...

Keluasan feqh dalam agama, kalau dikaji, memang memudahkan hidup manusia.

Tanpa Nama berkata...

Jai , Ezi , Scooby dan Miss Piggy

Mereka ni, tiada dosa.
Kerana di-lahirkan sebagai K9 dan Swine , maka si bahalol yang bhaca buku ayat mahasuci
tu suka buat - buat hal.

UNCLE RAMLI berkata...

Diskusi atau bicara perihal air liur anjing tu walaupun oleh ustaz yang cool itu tidak ada nilai ilmiah langsung. Mana boleh terima hujah2 dari Bukhari atau Abu Hurairah untuk menjelaskan akan perihal najis dari mana bahagian anjing. Najis ada konotasi kotor tapi tak termasuk memberi bahaya kepada kepada manusia dari segi kesihatan. Air kencing manusia dikira najis tapi tak apa jika terkena sikit dan cepat2 di bersihkan. Najis tu sebenarnya bahan buangan selepas tidak ada gunanya lagi. Yang penting untuk diperkirakan adalah apa benda saja yang boleh membahayakan atau memudaratkan kesihatan kita harus dielak dan dibersihkan segera apabila terkena. Misalnya bilik air d masjid harus dibersihkan dari bau hancing/najis atau dari kahak yg dibuang dek tetamu "rumah Allah" tu dan persekitaran masjid di dalam atau di kawasan luar termasuk kawasan letak kasut2 harus kelihatan bersih dari membincang najis anjing guna dalil2 imam2 zaman purba yang boleh dipertikaikan kredibiliti mereka.

Tanpa Nama berkata...

wsalam jai dan ezi..caya bro tt, caya mak intan dan pak intan yg membela anjing di utara tanah air..barangkali jakim ada fakwakan ustaz ni sesat, atau jakim akan menfakwa kan melayu islam bole bela anjing tp kena bayar lesen anjing 2kali ganda, atau anjing2 tersebut wajib halal jakim..errr..jgn lupa, ramai gak kontrektor2 melayu islam bela babi..agak2 ada hadis2 sahih yg nak sokong tak?agak2 duit jualan babi ni bole disucikan dgn zakat tak?atau duit2 zakat haiwan ternakan babi ni cuma standard utk buat simulator golf je..kahkahkah.barangkali tuhan masih terima duit2 palsu itu.