.

Khamis, 26 Mei 2016

LATIHAN BERTEPOK TANGAN







ENCIK RAZIF

ARAHKAN

SATU GANU

CIUM TANGAN


Kerana malukan MB Terengganu, semua cikgu diarah belajar tepuk tangan

Ekoran kegagalan guru-guru bertepuk tangan ketika Menteri Besar Terengganu Encik Ahmad Razif Abdul Rahman berucap sempena sambutan hari guru peringkat negeri 24 Mei lalu, semua guru-guru di negeri itu diarah berlatih tepuk tangan setiap hari.
Arahan itu dikeluarkan oleh pengarah pendidikan Terengganu, Shafruddin Ali Hussin melalui sistem pesanan Whatsapp yang kemudiannya di print skrin dan kini menjadi viral.
"Saya sudah sampai rumah tetapi otak saya masih terkial-kial (mendengar) kata YAB MB tentang cikgu-cikgu kita yang tidak tepuk tangan kepada YAB MB.
"Saya minta esok tolong buat latihan tepuk tangan selama 5 minit untuk membiasakan tepuk tangan di kalangan guru-guru.
"Setiap perhimpunan pun latih mereka tepuk tangan dengan tunjukkan bukti bergambar kepada saya.
"Mohon tindakan tuan puan, tiada pengecualian," tulis Shafruddin dalam arahan itu dengan disambut oleh pegawai-pegawai kanannya akan dilaksanakan segera.
Ekoran arahan itu, pelbagai video dan gambar dipaparkan dalam laman sosial bagaimana guru-guru di Terengganu belajar tepuk tangan.
Gambar dan video ini diambil bagi menyahut arahan pengarah pendidikan Terengganu itu untuk menunjukkan bukti arahan itu dipatuhi tetapi selepas itu ia disebarkan ke laman sosial.
Di Sekolah Kebangsaan Pusat Kuala Ibai, Kuala Terengganu semalam, semua guru-guru dilatih bertepuk tangan bagi menyambut arahan pengarah pendidikan Terengganu itu.
Mereka beramai-ramai bertepuk tangan sempena perhimpunan pagi mereka.
Ia juga dilakukan di lain-lain sekolah-seluruh Terengganu bagi mematuhi arahan pengarah pendidikan itu.
KAH KAH KAH

encik razif hebat

lepas ini

beri arahan 

cium tangan

lepas tu arah

cium pipi

lepas tu arahan

bukan seluar

lepas tu arahan

cium kerang

kah kah kah

inilah terbaik

terbijak terganu

kah kah kah

TERSONDOL
-----------

8 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

En tt pulak buat lawak ganas.bertepuk tepuk tangan bertepuk jgn segan.bertepuk tepuk tangan bertepuk nanti en razif segan.dah terkena daulat agaknya .itu baru amaran kecik anak.baru bikin malu org tak bertepuk.baik letak jawatan en sblum entah apa pulak menimpa nanti.tak ada gunanya melawan sultan.en tt,dia ada ilmu kebal daulat.entah entah terkena badi cium tangan najib.huha huha.raja adil raja disembah.pemimpin zalim cam najib pemimpin disanggah.zalim sbb salah guna kuasa.1mdb telah menyebabkan bsi singapore ditutup.unit sudah jd apa pulak sekarang

Tanpa Nama berkata...

Apa lah Pengarah JPNT ni dah mabuk tea o ke? Di Trengganu, nickname pengarah ialah Din Tea O!

Oiiii! Din sudahlah nak bodek Razif tu, awak tu langkah berapa kepala di JPNT dulu samapai Timbalan masa tu di hantar ke Jemaah Naziran sbb nak bagi laluan kpd kamu. Semua guru dah tahu cerita ini!

Tanpa Nama berkata...

Tuan TT, cium kerang tu camana ? Sama macam cium cipap ke ?
Kalau kerang busuk, nak cium jugak ke ?
Kalau tak cium, nanti MB marah pulak. Bila MB komplen, adakah Jabatan Pendidikang akan keluarkan arahan untuk hari2 berlatih cium kerang ? Masaalahnya, siapa punya kerang yang mesti saya cium ?
Tolong lah saya, Tuan TT yang bijak laksana.

Tanpa Nama berkata...

Kah kah kah

Loh CK berkata...

Manyak kaki bodek yg berjawatan tinggi ni...

Tanpa Nama berkata...

Ini WABAK BAHAYA

Kerana cinta kan dunya , lupa siapa manusia dan siapa KIJANG

Apa kah CIUM tangan itu WAJIB mengikut AJARAN KIJANG ????????????


Ada MASYOOOKKKK..........

Tanpa Nama berkata...

kalau pengarah pelajaran bagi arahan cam nie...

mesti cgpa dia power ek... kalah pak menteri nie...

mcm mana boley terpikir aras tertinggi mcm nie...

huahuahauahauuaaa.... mmg lawak... cium kerang.. hahahahaha...

mcm haram J la lu... hahahahhaah

Tanpa Nama berkata...

Melayu ni hidup dgn mabuk kuasa dan syok sendiri ja. Tanpa kedua2 elemen ini digabungkan, Melayu langsung x berguna. Khalas.