.

Rabu, 22 Jun 2016

BERHUDUD HUDUD






HUDUD 

YANG MANA?


HUDUD YANG MANO?
Assalam Bro,Cerita pasal Hudud ni aku teringat akan tuduhan yang Tun M menolak Hukum Islam @ Hudud.Jadi bila kita renongkan semula ada kebenaran Tun M menolak Hudud yang cuba dilaksanakan di Kelantan sedikit masa dulu.Sekarang ni orang Islam keliru hudu yang mana yang perlu dikuti ?

 Hudud di Kelantan atau di Terengganu ? Ini belum lagi di Kedah atau di Johor misalnya ! 

Banyak perkara yang perlu dipertimbangkan dan diperhalusi sebelum Hudud boleh dilaksanakan di Malaysia.Bukan kita menolak Hudud tetapi biarlah Hudud yang dilaksanakan itu benar-benar berpandukan Hukum Allah agar Umat Islam tidak ditertawakan atau dimalikan oleh bukan Islam... on HUKUM HUDUD KELANTAN DAN TERENGGANU
Anonymous
on 6/22/16

MAINAN POLITIK
Bila tak dapat kuasai undang-undang yang sedia ada ada pulak puak nak kuatkuasakan hudud.bukankah ini mainan politik semata-mata untuk mendapat sokongan dan memecahbelah perpaduan pelbagai bangsa dan agama.

Apakah bila lemah menguasai undang-undang sedia ada kita masih nak laksanakan satu lagi undang-undang lain? Kalau undang-undang sekarang gagal menghukum orang yang bersalah undang-undang yang bersifat mainan politik akan berjaya mrnghukum orang yang bersalah? Apakah kebangangan ini. on HUKUM HUDUD GANU DAN KELANTAN
Anonymous
on 6/22/16

HUDUD PIS
Hudud pis adalah hudut tuang amanat pekapirkan umngok.hukuman ringan-ringan hudud tuang amanat ialah pabila seseorang yang tidak sependapat akan dapat label jebon, barua, pil kuda, babi sapi dan banyak lagi label-label yang sewaktu dengannya. on HUKUM HUDUD KELANTAN DAN TERENGGANU
Anonymous
on 6/22/16


PARTI LOBAI
Kerajaan Kelantan PAS dan BN bagi bonus raya = RM500. DAP Penang dan PKR Selangor bagi 3/4 gaji dan 1.5 gaji masing2. (Jika gaji 2k, DAP bagi 1500 dan PKR =3000). Jemba lagi dunia sumer tu.. Betul2 PAS ganti BN! Ikut lagi telunjuk DAP dan PKR, mcm cilaka.. Kahkahkah. 

Sudahlah, mengarut ja parti lobai ni. Duit tabung Memali dan pampasan balu+anak2 memali pun dia kebas dan balun, sumer ulamak2 syura dia terdiam? Mcm ni punya 100 orang mangsa memali syuhda' sendiri pun x leh jaga, nak jaga 30 juta rakyat? Toksah berangan la dol. on HUKUM HUDUD KELANTAN DAN TERENGGANU
Anonymous
on 6/22/16



-------------

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Apa kabar isu memali ya. Mungkin PAS dah move forward agaknya. Kabarnya duit tabung memali pun dah selesai kena rembat. Muktamar pas pun dah tak sebut isu ni. Betul ke duit tabung memali pun kena rembat?...

..errr tanya jerrr.

kampong lad berkata...

undeng2 keluarga islam pun tak sama antara negeri2.