.

Jumaat, 10 Jun 2016

TAK TAHU BILA





TENTANG KIAMAT
Mereka menanyakan kepadamu tentang kiamat: Bilakah terjadinya?" Katakanlah: "Sesungguhnya pengetahuan tentang kiamat itu adalah pada sisi Tuhanku; tidak seorang pun yang dapat menjelaskan waktu kedatangannya selain Dia. Kiamat itu amat berat (huru-haranya bagi makhluk) yang di langit dan di bumi. Kiamat itu tidak akan datang kepadamu melainkan dengan tiba-tiba".

 Mereka bertanya kepadamu seakan-akan kamu benar-benar mengetahuinya. Katakanlah: "Sesungguhnya pengetahuan tentang hari kiamat itu adalah di sisi Allah, tetapi kebanyakan manusia tidak mengetahui". They ask thee about the (final) Hour - when will be its appointed time? Say: "The knowledge thereof is with my Lord (alone): None but He can reveal as to when it will occur. 

Heavy were its burden through the heavens and the earth. Only, all of a sudden will it come to you." They ask thee as if thou Wert eager in search thereof: Say: "The knowledge thereof is with Allah (alone), but most men know not." Dia (iblis) berkata: " on ISI BORANG KE SYURGA
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 6/9/16




------------

2 ulasan:

panglimo potaseh berkata...

Bila hancur satu alam, itu lah dipanggil kiamat. Alam tu sangat luas dan tidak ada saekor pon tahu mana penghujungnya, Einstien, Hawking, Harun Din, Datok Dokter Ustaz Haji Lebai Tuan Fadilah Kamsan pun tak tahu mana hujung alam.

Istilah kiamat yang kita guna hari ini adalah cerita yang dimulakan oleh komuniti yang masa tu tak tahu dimana hujong dunia, komuniti yang anggap planet ini leper, komuniti yang tak reti apa itu alam, bulan dan planet of the apes.

Sedang yang Islam sibuk cari tanda kiamat .. tetiba Kapir Kristian terjumpa benua yang sabesar setengah planet dunia. Mulanya kapir tu ingat Negeri Keling. Tapi apa pun benua baru ini berjaya di Kristiankan. Sedang yang Islam terus mencari tanda kiamat dan ngaku tanda mereka lah yang betul sekali dan mereka ngaku mereka lebih Islam drp Islam yang lain tanpa sedar bahawa Sang Kapir telah maju jauh kedepan.

Sang kapir sekarang sedang pikir camna nak mapan kan dunia ni supaya ianya sejahtera diduduki .. hal kiamat tu urusan Tuhan seperti tercatat dalam Quran. Tapi Islam berterusan cari tanda kiamat .. akhirnya jadi bahlol menindas sama sendiri. Salam Jumaat.

Tanpa Nama berkata...

Melayu kan Bahalol

Hidup Melayu Melayu nak di kiamat kan

Nak kenyang pau pau pau sampai jadi

Mat Boroi

Mat Kampau

Mat Lahap

Mat Kopiah

Mat Serban

Mat Porno

Sapuman

Semua Melayu nak jadi atas aniaya orang lain kata nya nak kiamat kan

Kepala Otak !!!!!