.

Jumaat, 24 Jun 2016

PERANAN AGAMA BODOHKAN MELAYU







AGAMA AKAN

MEMASTIKAN

GEROMBOLAN

KETUANAN 

MELAYU TERUS

BERKUASA



Rakyat mesti taat 

kepada pemimpin 

walaupun dizalimi, 

kata Mufti
Ada hadis yang menunjukkan kita (rakyat) kena taat kepada pemimpin walaupun dia (pemimpin) zalim, selagi dia (pemimpin) tidak menyuruh kepada kemaksiatan


KUALA LUMPUR: Islam mengajar umatnya supaya taat dan patuh kepada pemimpin walaupun pemimpin itu merupakan seorang yang zalim, kata Mufti Pahang. 
 
Tuan Haji Abdul Rahman Osman berkata, terdapat hadis yang menunjukkan rakyat perlu taat selagi pemimpin tersebut tidak menyuruh dan mengajak untuk melakukan kemaksiatan. 
 
"Ada hadis yang menunjukkan kita (rakyat) kena taat kepada pemimpin walaupun dia (pemimpin) zalim, selagi dia (pemimpin) tidak menyuruh kepada kemaksiatan


BOLEH CARI

AYAT AYAT

CARI HADIS

SEMUA ADA

NO PROBLEM

YG PENTING

MELAYU BODOH



----------

11 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Nak tanya tok mufti tu....maksiat tu apa?....adakah menolong pemimpin rasuah menang pilihanraya bukan maksiat?...adakah menolong pemimpin rasuah menipu rakyat bukan maksiat?....adakah pada tok mufti...maksiat tu hanya zina, minum arak , berjudi dan menyembah berhala aje?...tak pernah pun pemimpin malaysia ni yang menyuruh rakyat berzina, minum arak, berjudi dan menyembah berhala....mana letaknya akal tok mufti?....ADAKAH RASUAH BUKAN MAKSIAT?...ADAKAH PENYALAHGUNA KUASA BUKAN MAKSIAT?....jawab alim ulamak semua...

Tanpa Nama berkata...

mana hadisnya? apa kitab rujukan?

dlm al-Quran memang ada ayat : Taat pd Allah; Taat pada Rasul dan pemimpin dikalangan kamu....

takkan Allah suruh taat pd peminum arak, perompak, penzina dsb???

Allah suruh bertaqwa kpd Dia, bukan kpd najib...

Tanpa Nama berkata...

Pak OLARMAK makan hasil HARAM Boleh jadi OLARMAK ke ?????

Kalau sudah DEDAK pun HARAM , apa jadi dengan BADAN dan OTAK nya ????

Pasti lah yang keluar pun BUSOK bak NAJIS aka TAIK...

Tak boleh pakai punyea kan....

Common Sense kan....

Melayu Melayu pun satu - BODOH !!!!!!!!

ALLAH SWT bagi Otak tak nak pikir , tau tau nak pau pau pau saja makan DEDAK sampai BONGAP.....

Kayu!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

Saudara saudari dikasihi sebulan ramadhan mubarak nak raya 10 hari lagi, izinkan saya walau puasa baru mencecah tengahari, untuk mengunyah ayat dan perkataan sang mufti, cernakan lumat ayatnya untuk memerah inti pati erti, maka bila diterkam dipeluk dari sisi, terpampanglah satu pertuturan tulus ikhlas sejati, berbentuk rejaman secara tak langsung dipanggil irony, jelas tapi tersembunyi, terletak dalam dua perkataan terakhir sekali, "walaupun zalim" itulah yang perlu dihalusi, kelihatanlah ayat seorang mufti yang secara tak langsung memperakui pemimpin dimaksudkannya MEMANG ZALIM dan itulah hakiki!
Maka, jika betul zalim, dan jika betul pula masih perlu ditaati, mesti ada keadaan2 tertentu di mana pemimpin itu boleh ditukar mengikut kaedah2 tertentu...

Tanpa Nama berkata...

mufti ni bior betik... main tuduh Nabi pernah cakap suruh taat pemerintah zalim.. takkan beliau tak tahu hukum berdusta atas nama nabi? bila masa endorse pemerintah yang zalim? bila masa, mufti? Nabi laa yang paling mementingkan kelayakan pemerintah yang dilantik.

Dalam konteks Malaysia.. negara demokrasi ada perlembagaan ni, taat pemerintahan bukan mesti taat kepada Najib, Rosmah dan penjilat-penjilat kedua mereka. Kita ada perlembagaan laa pak mufti.. Pak mufti ni kalau nak cakap politik, jangan laaa refer pada kitab politik karangan orang arab dulu kala... itukan bangang namanya.

Nazrio Dond DoLLa berkata...

Superb....

Tanpa Nama berkata...

Kerat 18, aku tidak akan bertakliq dengan FATWA SESAT lagi MENYESATKAN dari Mufti Melayu sekor ini..Dia telah jatuhkan FATWA berdosa besar kepada orang yang bersetongkol dengan orang Kafir seperti DAP? Jadi adakah Sultan Pahang yang memerintak pada masa zaman Mat Kilau juga termasuk dalam golongan zindik, berdosa besar kerana bersetongkol dengan British, orang kafir Kristian memerangi Mat Kilau.

Tanpa Nama berkata...

Tk berani nk jawab....nnt ilang jawatan....rm ilang.

Tanpa Nama berkata...

Memang tok peti banggang..... reti tp tk nk reti reti.....

noname berkata...

apa hal sang mufti ni, nk bodek pn agak2 la .. malu la sikit pada anak isteri kamu kalau kamu dah tak malu pada tuhan.

Tanpa Nama berkata...

Melayu telah dibodohkan sejak zaman Tun Razak bila dia menukar sistem pendidikan sekolah inggeris ke melayu, walhal anak2 dia dan semua anak2 menteri di hantar ke luar negara untuk belajar, dan melayu akan sentiasa dibodohkan oleh ahli2 politik yg korup terutama org2 kg yg hanya diexpos oleh Tv3, utusan dan berita harian dan ugutan berdasarkan hadis yg tak masuk akal serta ceramah politik yg bersifat rasis. Selagi sistem pendidikan tidak ditukar selagi itu melayu akan ramai yg tetap bodoh.